Concertaankondigingen

Ach, kijk op dit forum hoeveel mensen nog Sabrina Carpenter en Chappell Roan moeten googelen, en die hebben honderden miljoenen streams per maand en scoren de ene hit na de andere.

Goed voorbeeld wel, Indiaantje! Genres als EDM, hardstyle, etc trekken ieder jaar ook volle festivals en gigantische zalen maar komen op het forum nooit ter sprake. Wij zitten inderdaad in een bubbel en daarnaast is k-pop zelf natuurlijk ook een gigantische bubbel. Het genre heeft zo goed als geen mainstream appeal maar vanaf je een paar miljoen hardcore fans hebt die de wereld willen rondreizen voor hun favoriete groepen, is het ook niet zo verbazend dat er eens eentje tot een stadionact uitgroeit. Is trouwens ook helemaal niet zo'n nieuw gegeven, gewoon de eerste keer dat het in Nederland gebeurt volgens mij.
Ik heb ook wel het idee dat er veel van de bezoekers van de vele dance/techno feestjes een beetje voor t feestje komen dan echt voor een specifieke artiest. Dat is tenminste in mijn geval de ervaring als ik zo in mijn omgeving kijk.

Ik heb ook wel het idee dat er veel van de bezoekers van de vele dance/techno feestjes een beetje voor t feestje komen dan echt voor een specifieke artiest. Dat is tenminste in mijn geval de ervaring als ik zo in mijn omgeving kijk.
Vind ik ook van technofeesten, en dat is ook de reden dat ik er wat minder mee heb. Maar in de gabber scene zit echt wel dedication bijvoorbeeld hoor. Daar heb je ook gewoon fans bij zitten hoor.

In de Trance scene heeft men ook echt wel zo zijn favorieten hoor.

Laatst bewerkt:
Die heb je er altijd wel tussen zitten ja. Maar als ik voor de hardstyle scene spreek komt er ook wel een groot deel voor specifieke artiesten hoor. Verschil is misschien wel dat je het overgrote deel van die scene elk weekend wel ergens in Nederland kan zien, dus wegen andere factoren misschien net wat meer mee. Hangt er denk ik ook sterk vanaf welk feest het precies is. Hoe groter en bekender het feest, hoe meer dagjesmensen het trekt. Maar die indruk krijg ik bij een hedendaags DTRH/Lowlands ook, ondanks dat het geen dance feesten zijn (zelf nooit geweest).

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Users who are viewing this thread