Coldplay

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
Nou als je daar dan “100 jaar” aan hebt gewerkt, had dan nog maar 100 jaar door gewerkt. Niet veel bijzonders aan na beide nummers 2 luisterbeurten. Jammer.
Ik word er een beetje treurig van. Die extra honderd jaar had nog niet geholpen, hoor.
"Orphans" klinkt als dezelfde meuk die Coldplay ons de laatste jaren al voorgeschoteld heeft.
"Arabesque" wijkt (gelukkig) iets af van dat reguliere plaatje. Het is beter te trekken dan wat ik van ze gewend ben, maar het is het ook weer net niet. Van mij hadden ze het nummer af mogen kappen bij de vier minuten, want dan einde is toch een partij vreselijk.

Van mij had ie juist langer mogen duren. Nog een paar keer geluisterd maar met name Arabesque is echt een heerlijk nummer al mag Orphans er ook zijn Keiveel zin in dat album nu. Kan als de rest net zo is nog weleens op nr 1 in mijn albumlijstje eindigen....

Weer 2 goede nummers! Arabesque nieuwe sound van Coldplay maar klinkt goed.

Van mij had ie juist langer mogen duren. Nog een paar keer geluisterd maar met name Arabesque is echt een heerlijk nummer. Keiveel zin in dat album nu.
Denk ook niet dat het als een grote verrassing komt dat ik dit niks vind.

Kan ik wel inkomen. Nog een maandje geduld.

Volgende week zaterdag speelt Coldplay hun nieuwe werk voor het eerst op televisie tijdens Saturday Night Live.

Orphans, wat een miskleun! De intrinsieke kwaliteit van de band komt hier - alweer - niet aan de oppervlakte, te graag het commerciële succes opzoekend, te gemakkelijk (en dus te plat) willen scoren, hoe-hoe - hoe-hoe.

Arabesque, wat een positieve verrassing! Die blazers maken het nummer pompeus, maar net niet té bombastisch (alhoewel op een gegeven moment :)) . Stromae is zeer duidelijk een toegevoegde waarde. Dit is gewoonweg een goed nummer! Het fragment van die gesproken woorden kan ik zeker appreciëren, heb ik misschien zelfs een zwak voor om dit in een song te implementeren. Arabesque kan ik zeker op repeat zetten (Orphans duidelijk niet).

De vraag is welke weg ze nu uit gaan met dat nieuwe album... Orphansweg of Arabesqueweg? Toch blijft het voor mij vrij duidelijk, als Belg, dat ze beter op een apart event staan dan op Rock Werchter (wat toch echt een gerucht aan het worden is). Argumenten zijn hiervoor al genoeg aangehaald.

Orphans, wat een miskleun! De intrinsieke kwaliteit van de band komt hier – alweer – niet aan de oppervlakte, te graag het commerciële succes opzoekend, te gemakkelijk (en dus te plat) willen scoren, hoe-hoe – hoe-hoe.

Arabesque, wat een positieve verrassing! Die blazers maken het nummer pompeus, maar net niet té bombastisch (alhoewel op een gegeven moment :)) . Stromae is zeer duidelijk een toegevoegde waarde. Dit is gewoonweg een goed nummer! Het fragment van die gesproken woorden kan ik zeker appreciëren, heb ik misschien zelfs een zwak voor om dit in een song te implementeren. Arabesque kan ik zeker op repeat zetten (Orphans duidelijk niet).

De vraag is welke weg ze nu uit gaan met dat nieuwe album… Orphansweg of Arabesqueweg? Toch blijft het voor mij vrij duidelijk, als Belg, dat ze beter op een apart event staan dan op Rock Werchter (wat toch echt een gerucht aan het worden is). Argumenten zijn hiervoor al genoeg aangehaald.

Het is een dubbel album, wat ik denk is dat Sunrise meer als Arabesque gaat zijn terwijl Sunset wat meer commercieel gaat worden. Ookal hoop ik zelf liever (net als jij) dat alles meer richting Arabesque gaat :p. Ik kan bijna Viva La Vida (Yes) erin terug horen, deze richting in en ik ga toch overwegen het album te kopen (zelfs al is de helft een stuk minder ;))

ik moet zeggen, Orphans klinkt mij wel lekker. Vind het wel een lekker nummer, beetje poppie en 'echt' Coldplay imo...
Met Arabesque heb ik na een paar luisterbeurten vrij weinig. Beetje vervelend zelfs. Nou heb ik zelf ook helemaal niets met Stromae en zijn inbreng maakt het voor mij niet beter op.
Ben wel benieuwd naar de andere nummers nu.

Overigens apart dat er wel lyrics video's online kwamen en de video (nog) niet, ging er van uit dat die er bij kwam aangezien die al geschoten is.

Overigens apart dat er wel lyrics video’s online kwamen en de video (nog) niet, ging er van uit dat die er bij kwam aangezien die al geschoten is.

Videoclip komt vandaag om 14:00.

Official Video van Orphans: https://www.youtube.com/watch?v=PXKYA-zmzTY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2iaYs7c8JfhxVGFF7Lh6x6SX7zt5KIw5cBvnX37XyjLOAQ0SnBlVSDJ9U

Aaran wrote:
Volgens mij zit er een kleine spoiler in dit aankondigingen filmpje.

Zeg gewoon wat het is in plaats van dat ik de video weer moet bekijken…

Omdat je zo lekker lui bent dan... Chris zingt een stukje samen met een soort koor als antwoord op een vraag. Ze gaan dus live de 2 albums spelen ergens in Jordanië en dit streamen. Verder heeft de pers (acteurs) het over verschillende andere plekken waar dit mogelijk zou zijn bijvoorbeeld in Toronto en Duitsland. Hier volgen geen antwoorden op.

wenteldave wrote:

Aaran wrote:
Volgens mij zit er een kleine spoiler in dit aankondigingen filmpje.

Zeg gewoon wat het is in plaats van dat ik de video weer moet bekijken…

Omdat je zo lekker lui bent dan… Chris zingt een stukje samen met een soort koor als antwoord op een vraag. Ze gaan dus live de 2 albums spelen ergens in Jordanië en dit streamen. Verder heeft de pers (acteurs) het over verschillende andere plekken waar dit mogelijk zou zijn bijvoorbeeld in Toronto en Duitsland. Hier volgen geen antwoorden op.
Heeft niks met lui te maken, heeft te maken met dat ik bijzonder traag van begrip ben. Ik heb 'm dus wel bekeken, maar dat van Toronto en Duitsland heb ik niet echt meegekregen als spoiler.
Toch bijzonder om Jordanië als locatie te nemen voor het spelen van je albums.

Nieuw nummer Everyday Life. Gister was de debut daarvan in SNL.

[video]https://m.youtube.com/watch?v=UMkCkPzbLYI[/video]

[video]https://m.youtube.com/watch?v=ps8r2JGe37M[/video]

Ze speelden Orphans ook:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=DZjaxlLBWsc[/video]

Beloofd een prachtig album te worden. :-D

Mooi, rustig nummertje dat Everday Life. Prima geschikt als albumafsluiter. Vind 'm live ook nog net wat beter klinken dan de albumversie.

In tegenstelling tot de eerste twee nummers, vind ik Everyday life wel erg lekker. Dít klinkt wat mij betreft als Coldplay zoals ik het zou willen horen.

In tegenstelling tot de eerste twee nummers, vind ik Everyday life wel erg lekker. Dít klinkt wat mij betreft als Coldplay zoals ik het zou willen horen.
Mee eens. Ik wil bij Coldplay denken aan zulke nummers, niet dat van de afgelopen jaren.
Al moet ik wel toegeven dat hoe vaker ik Orphans hoor, hoe beter het wordt, al is het "Ooehoe" nog wel een vreselijk aspect van dat nummer. Daarnaast is het gewoon een ontiegelijk commercieel nummer. Arabesque is ook beter te doen, zeker het gedeelte met de saxofoon.

Daddy vind ik prachtig. Champion of The World bevalt na iedere luisterbeurt ook steeds beter.

Benieuwd naar het gehele album. Volgens mij is het via de illegale manier al een tijdje te beluisteren gezien alle uitgebrachte stemmen op andere sites, maar ik wacht wel tot morgen.

Daddy vind ik prachtig. Champion of The World bevalt na iedere luisterbeurt ook steeds beter.

Benieuwd naar het gehele album. Volgens mij is het via de illegale manier al een tijdje te beluisteren gezien alle uitgebrachte stemmen op andere sites, maar ik wacht wel tot morgen.
Niet doorgehad dat er überhaupt nieuwe nummers uit waren sinds Orphans, Arabesque en Everyday Life.
Moet het ze nageven, met Champion Of The World hebben ze een aardig nummer gemaakt. Niet dat ik het op zou zetten, maar gewoon dat ik net niet af zou zetten. Daddy past in het rijtje bij de andere drie.

Users who are viewing this thread