Coldplay

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Nou als je daar dan “100 jaar” aan hebt gewerkt, had dan nog maar 100 jaar door gewerkt. Niet veel bijzonders aan na beide nummers 2 luisterbeurten. Jammer.
Eerlijk is eerlijk, deze reactie was misschien wat voorbarig. Al ben ik nog niet van mening veranderd m.b.t. die nummers, die vind ik ook niks. Orphans vind ik ronduit irritant en krijg het niet uit m'n hoofd. Everyday Life en Champion of the World vind ik wel 'Coldplay waardig' en worden elke luisterbeurt beter. Daddy is niet m'n ding maar snap dat het werkt. Morgen maar eens integraal opzetten.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Volgens mij klopt wat er gezegd over volgend jaar "Een aantal shows, maar geen tour"

 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
https://qmusic.be/nieuws/chris-martin-verklapt-aan-maarten-dorothee-over-anderhalf-jaar-kom-ik-terug-naar-belgie?s=zSZFEA&fbclid=IwAR1lRexEJGOaPIpa1Y0RimHs2cNh5U5MkXr-LB2yiILqaC0Hia4WF3g_pQI
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Warner Music, Stephen Cooper : nieuwe muziek Coldplay te verwachten in 4de kwartaal van dit jaar of begin 2021

Release schedules were affected but Q4 and early 2021 will see major acts such as Coldplay return.

“We have some huge artists coming back,” he revealed. “They’re all at the top of their game. Their new music is being heavily anticipated.

“At the same time, we’ve got some really, really cool, great, dynamic, new artists coming through.”


het hele interview is hier terug te lezen
https://themusicnetwork.com/warner-music-streaming-revenue/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Ook die zullen dan hopelijk over 1 jaar maar vermoedelijk pas 2022 dan wel weer gaan touren..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.584
11.163
PJ wrote:
Ook die zullen dan hopelijk over 1 jaar maar vermoedelijk pas 2022 dan wel weer gaan touren..

dat schiet natuurlijk niet op als we dat bij elke act gaan zeggen
Het gaat om realistisch zijn, niet of het opschiet of niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
het lijkt me ook realistisch dat er ook wel acts zijn die wel een tour gaan plannen, althans op den duur

misschien wacht de 1 meer de ontwikkelingen rond covid af en de ander meer ontwikkelingen rond vaccin, maar er zullen uiteindelijk ook acts over de brug komen.
ik vind het niet realistisch om bij elke act te zeggen "dat gaat natuurlijk niets worden" of "zal wel pas 2022 zijn"...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Waarom zouden grote bands als Coldplay voor een tour in 2021 kiezen? Veel te onzeker allemaal.

Ik zie zulke acts niet "over de brug komen." Het levert ze op een hoop onzekerheid na verder helemaal niets op.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Probleem bij deze is wel dat de situatie in Europa er wel eens heel anders uit kan zien dan bijvoorbeeld in Amerika of Australië. En dan heb je het nog niet eens over de landen in Europa. Straks krijg je misschien wel een situatie dat bv in Zweden concerten weer worden toegestaan en in Duitsland niet. Lijkt me ook lastig bij het plannen van een tour...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Ik vermoed dat 2021 het jaar word dat alles wordt ingehaald en vanaf 2022 krijgen we weer nieuwe (grote) tours zoals bv Coldplay Springsteen AC/DC..... tenminste dat verwacht ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
en ik denk dat er een mix onstaat,
A - 2020 tours die naar 2021 schuiven.
B - nog niet aangekondigde tours 2020 die de aankondiging naar 2021 schuiven.
C - tours die al in de planning stonden 2021 en het plan veelal willen doorzetten
D - tours (aangekondigd of niet) die doorschuiven naar 2022 van 2020 en van 2021.

de vraag is in welke catagorie Coldplay zal vallen nadat ze al 18 maanden niet getourt hebben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
C – tours die al in de planning stonden 2021 en het plan veelal willen doorzetten

Die snap ik dus niet. Waarom zouden grote bands het risico willen nemen om het door te zetten?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.193
7.440
C – tours die al in de planning stonden 2021 en het plan veelal willen doorzetten

Die snap ik dus niet. Waarom zouden grote bands het risico willen nemen om het door te zetten?
Het verschilt natuurlijk heel erg per band, maar er zijn toch best goede redenen te bedenken dat ze gewoon willen touren
- Geld (zelfs de grote artiesten zullen toch geld willen verdienen, onderschat niet hoe het is om een paar jaar zonder inkomen te zitten)
- Waarschijnlijk vinden ze het leuk om te touren en op te treden, en gewoon thuis zitten tot 2022 zal niet voor alle artiesten zo gemakkelijk zijn

Gewoon even een paar jaartjes niet gaan werken is natuurlijk gemakkelijk gezegd maar ik denk niet dat het zo simpel is voor iedereen
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Denk dat dit voor Chris Martin en co niet zo'n probleem is. Daarnaast, waarom al dat werk doen met een op zekerheid grenzende waarschijnlijk dat niet alles doorgang kan gaan vinden. Dan toch liever een jaar uitstellen? Denk dat Coldplay niet naar een hashtag ik doe niet mee hoeft te grijpen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Nuja, muziek spelen is voor een muzikant gewoon hun beroep. Dus ik kan me voorstellen dt velen van hen staan te trappen om weer 'aan de slag' te gaan.

Maar je ziet inderdaad ook hier en daar dat acts volgend jaar eieren voor hun geld kiezen en alles naar 2022 verzetten voor de zekerheid. Bruce Springsteen, Radiohead, Taylor Swift zouden allemaal volgend jaar spelen, maar lijkt is dus uitgesteld. Tool en Depeche Mode ook, geloof ik. (Gelukkig zijn er genoeg grote namen die zoiets hebben van: fuck it, let's go. (Pearl Jam, Kendrick Lamar, SOAD, Gorillaz, Strokes, Billie Eilish, RHCP en Iron Maiden bijvoorbeeld.)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Nuja, muziek spelen is voor een muzikant gewoon hun beroep. Dus ik kan me voorstellen dt velen van hen staan te trappen om weer ‘aan de slag’ te gaan.

Maar je ziet inderdaad ook hier en daar dat acts volgend jaar eieren voor hun geld kiezen en alles naar 2022 verzetten voor de zekerheid. Bruce Springsteen, Radiohead, Taylor Swift zouden allemaal volgend jaar spelen, maar lijkt is dus uitgesteld. Tool en Depeche Mode ook, geloof ik. (Gelukkig zijn er genoeg grote namen die zoiets hebben van: fuck it, let’s go. (Pearl Jam, Kendrick Lamar, SOAD, Gorillaz, Strokes, Billie Eilish, RHCP en Iron Maiden bijvoorbeeld.)

En die laatste namen die jij noemt die hadden volgens mij allemaal al tourdata staan voor dit jaar als ik mij niet vergis.
Kortom die halen hun data in. Volgens mij is er voor volgend jaar nog niet 1 grote act met een nieuwe tour naar buiten gekomen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken