Coldplay

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
Als RW met nieuws komt is het volgende week. De week erna hebben ze daar vakantie en RW is zover ik weet nog nooit met nieuws gekomen in de herfstvakantie.

Het was volgens mij wel de bedoeling gisteren: https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/388847-coldplay-stuurt-pakketje-naar-nederlandse-fan-jordan

Ah en daar heb je ook meteen de clue achter Dennis' hints:

En ze gaan terug in de tijd, want de datum die overal gecommuniceerd wordt is 22 november 1919.

Ah en daar heb je ook meteen de clue achter Dennis’ hints:

En ze gaan terug in de tijd, want de datum die overal gecommuniceerd wordt is 22 november 1919.

Snap ik nog steeds niet hoe je aan 22 november zou moeten komen...

Als RW met nieuws komt is het volgende week. De week erna hebben ze daar vakantie en RW is zover ik weet nog nooit met nieuws gekomen in de herfstvakantie.
Dat is wel al gebeurd hoor. Meest recent nog SOAD met aankondiging op de vrijdag van de herfstvakantie. Nadeel is dat dit jaar de vrijdag 1 november is. Op feestdagen kondigen ze normaal niks aan.

Ik denk dat dit een albumpje wordt, zoals we die van Coldplay nog nooit gehoord hebben. Vooralsnog belooft dit aardig wat.

Ik denk dat dit een albumpje wordt, zoals we die van Coldplay nog nooit gehoord hebben. Vooralsnog belooft dit aardig wat.

Hoe minder het klinkt als Coldplay, hoe beter! ;-)

wenteldave wrote:

Hoe minder het klinkt als Coldplay, hoe beter!
1f609.svg

Coldplay is fantastisch. Meer van hetzelfde in het geval van Coldplay zou ik niet erg vinden.

Los daarvan lijkt dit allemaal veelbelovend. Benieuwd naar de cd.

Waar komt die haat naar Coldplay vandaan? Van die nieuwe meuk zoals die samenwerking met Chainsmokers moet ik ook niks hebben en vind die laatste 2 albums ook niks, maar Clocks, Viva la vida, Fix you en The Scientist zijn toch gewoon goeie songs en echte classics? Is niet alsof ze die live niet spelen, dus ik zou echt wel enthousiast zijn als ze op bijvoorbeeld RW staan. Dat het wat minder leuk volk met zich meebrengt snap ik, maar dat zegt toch niks over de kwaliteit (van hun oudere) muziek?

Waar komt die haat naar Coldplay vandaan? Van die nieuwe meuk zoals die samenwerking met Chainsmokers moet ik ook niks hebben en vind die laatste 2 albums ook niks, maar Clocks, Viva la vida, Fix you en The Scientist zijn toch gewoon goeie songs en echte classics? Is niet alsof ze die live niet spelen, dus ik zou echt wel enthousiast zijn als ze op bijvoorbeeld RW staan. Dat het wat minder leuk volk met zich meebrengt snap ik, maar dat zegt toch niks over de kwaliteit (van hun oudere) muziek?
\

Ik begrijp het wel, en heb het zelf ook. Die oude muziek is inderdaad goed, maar wordt ook live volledig overschaduwd door één grote clowneske poppenkastshow. Doodzonde voor een band die zoveel muzikale kwaliteit in het heeft, die hebben dat helemaal niet nodig om hun publiek te boeien. Datzelfde vind ik overigens ook van Muse, door alle toeters en bellen vergeten ze eigenlijk een bevlogen rockconcert te geven. Deze nieuwe hints beloven echter wel wat goeds, de artwork lijkt erop dat ze niet meer de verbinding zoeken met wat nu hip is. We gaan het meemaken.

RubenFrusciante wrote:

\

Ik begrijp het wel, en heb het zelf ook. Die oude muziek is inderdaad goed, maar wordt ook live volledig overschaduwd door één grote clowneske poppenkastshow. Doodzonde voor een band die zoveel muzikale kwaliteit in het heeft, die hebben dat helemaal niet nodig om hun publiek te boeien. Datzelfde vind ik overigens ook van Muse, door alle toeters en bellen vergeten ze eigenlijk een bevlogen rockconcert te geven. Deze nieuwe hints beloven echter wel wat goeds, de artwork lijkt erop dat ze niet meer de verbinding zoeken met wat nu hip is. We gaan het meemaken.

Je moet natuurlijk ook weer niet overdrijven he. P!nk heeft bijvoorbeeld een show met veel tralalietjes en tralalaatjes, die heel showwoman en circusachtig overkomen.
Coldplay is gewoon een levendige band op het podium die het doen met hun instrumenten en voor de rest het publiek willen onder dompelen in de sfeer die ze willen creëren. Waar ze bovendien ook wonderbaarlijk in slagen. Maar er is, voor mij, niets dat er enkel is om gewoon show te brengen, zoals bijvoorbeeld ondersteboven tollen boven een publiek.

Desalniettemin snap ik wel dat het niet voor iedereen een leuke show is natuurlijk. Iedereen heeft een beetje z'n eigen criteria voor een "goeie show". :wink:

Waar komt die haat naar Coldplay vandaan?

Goh. Vroeger vond ik dat een tijdje een prima bandje maar tegenwoordig (en dan bedoel ik: de laaste 15 jaar) hebben ze er alles aan gedaan om ze verschrikkelijk te vinden. Die mannen zijn op zoek naar muziek die iedereen, van mijn kleine zus tot mijn tante en schoonvader aanspreekt. Da's prima, maar in het geval van Coldpay levert dat de meest holle, plastieken echomuziek op die ik ken. Genre Imagine Dragons, maar naar mijn beleving nog erger omdat echt elke hit zo nodig een flauw 'oh oh oh' momentje moet hebben. En Chris Martin schrijft teksten waarmee je je als volwassen man voor zou moeten schamen.

En dan bedoel ik echt sinds X&Y. Want Fix You vind ik persoonlijk ook potsierlijk en gigantisch melig. Een oversentimentele tekst ('when the tears streeeeaaam down you faaace') en een climax van de Aldi. Viva La Vida vind ik nog altijd een prima nummer maar ook hier weer die 'owowowowooooow'. En sindsdien werd het steeds erger. Every Teardrop Is A Waterfall (die duffe I Go to Rio cover met 'I'd rather be a comma than a full stop'), Para-para-paradise owowowowow, Sky Full Of Staaaars, Maaaagic, Hymn For The Weekend ('drink from me, drink from me, when I was sooooowowooow thirsty') en als klap op de vuurpijl dat absolute draakje met de Chainsmokers. Het ding is dat ze bijna alle nummers die ik hier noemde ook gewoon nog steeds live spelen. Althans, spelen: als ik een liveopname van Viva La Vida zie hoor ik dingen die niemand speelt en zie ik mensen dingen spelen die niet eens live zijn (de drummer die zogezegd op die bel ramt).

Zo, dit is mijn mening. Heel persoonlijk dus. ;-) Ik snap dat dat bij veel anderen ander ligt. Ook goed! Wie weet doen ze met die nieuwe plaat eens wat anders, want er is al het woord 'experimenteel' gevallen. Maar laat ons zeggen dat het tot nu toe een band is die me totaal niet (meer) weet te raken.

RubenFrusciante wrote:
Waar komt die haat naar Coldplay vandaan?

Goh. Vroeger vond ik dat een tijdje een prima bandje maar tegenwoordig (en dan bedoel ik: de laaste 15 jaar) hebben ze er alles aan gedaan om ze verschrikkelijk te vinden. Die mannen zijn op zoek naar muziek die iedereen, van mijn kleine zus tot mijn tante en schoonvader aanspreekt. Da’s prima, maar in het geval van Coldpay levert dat de meest holle, plastieken echomuziek op die ik ken. Genre Imagine Dragons, maar naar mijn beleving nog erger omdat echt elke hit zo nodig een flauw ‘oh oh oh’ momentje moet hebben. En Chris Martin schrijft teksten waarmee je je als volwassen man voor zou moeten schamen.

En dan bedoel ik echt sinds X&Y. Want Fix You vind ik persoonlijk ook potsierlijk en gigantisch melig. Een oversentimentele tekst (‘when the tears streeeeaaam down you faaace’) en een climax van de Aldi. Viva La Vida vind ik nog altijd een prima nummer maar ook hier weer die ‘owowowowooooow’. En sindsdien werd het steeds erger. Every Teardrop Is A Waterfall (die duffe I Go to Rio cover met ‘I‘d rather be a comma than a full stop‘), Para-para-paradise owowowowow, Sky Full Of Staaaars, Maaaagic, Hymn For The Weekend (‘drink from me, drink from me, when I was sooooowowooow thirsty’) en als klap op de vuurpijl dat absolute draakje met de Chainsmokers. Het ding is dat ze bijna alle nummers die ik hier noemde ook gewoon nog steeds live spelen. Althans, spelen: als ik een liveopname van Viva La Vida zie hoor ik dingen die niemand speelt en zie ik mensen dingen spelen die niet eens live zijn (de drummer die zogezegd op die bel ramt).

Zo, dit is mijn mening. Heel persoonlijk dus.
1f609.svg
Ik snap dat dat bij veel anderen ander ligt. Ook goed! Wie weet doen ze met die nieuwe plaat eens wat anders, want er is al het woord ‘experimenteel’ gevallen. Maar laat ons zeggen dat het tot nu toe een band is die me totaal niet (meer) weet te raken.

Amen. Toch fijn om een medestander op dit gebied te hebben, die ook nog eens het verhaaltje typt waar ik geen zin in had. Wat mij betreft hebben ze drie aardige nummers gemaakt: Clocks, The Scientist en Viva La Vida (al is dat de ietwat zwakkere broeder). Voor de rest haal je me de woorden uit m'n mond.

Maar wil nogmaals zeggen: dit is echt mijn beleving. Ik begrijp echt waarom mensen (zoals mijn ma en de toffe knappe collega naast me op het werk, weet ik uit ervaring) deze band wel leuk vinden. Niet iedereen vind de chouchoutjes waar ik altijd mee dweep (mijn idolen Cave en de man in mijn avatar) leuk. Da's mooi. :-) Ga nog eens proberen erin te komen, maar dat is me al een paar keer niet gelukt.

Dit staat ook los van het feit dat ik ze voor een festival dat in de breedte programmeert (met meerdere grote namen per dag en meerdere stages) niet zo geschikt vind.

Ik vind X&Y nou juist zo'n heerlijke plaat die je een uurtje na Nick Cave opzet.

(Maar goed, ik daarnaast ook gigantisch fan van Imagine Dragons)

Ik ben het eens dat hoe verder je gaat in de albums hoe minder het wordt, maar Parachutes en A Rush of Blood to the Head zijn pareltjes, en Viva La Vida is ook erg goed (waar misschien Viva La Vida zelf nog wel het minste nummer is). Ik hou vooral van de iets minder bekende nummers van Coldplay, zoals Shiver, Violet Hill, Strawberry Swing, Cemtries of London en ga zo maar door (PS. Ik luister voornamelijk naar Metal en celtische Folk, dat ik een Coldplay fan kan zijn wil ook wel wat zeggen over de band imo)

(PS. Ik luister voornamelijk naar Metal en celtische Folk, dat ik een Coldplay fan kan zijn wil ook wel wat zeggen over de band imo)
Dit is toch klinkklare onzin of heb je het specifiek over jezelf?

Op de "22 november 1919" poster heeft de bladmuziek van de pianist de titel "COLDPLAY"
;)

Users who are viewing this thread