US Coachella 2015

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ze zijn nu inderdaad aan het herhalen van gisterennacht. Heb al even Bombay Bicycle Club, Cage the Elephant, Warpaint en Capital Cities meegepakt.

Ik heb net ook een stukje Capital Cities gekeken, valt me toch behoorlijk tegen. HAIM is al helemaal verschrikkelijk, die ga ik echt skippen op Werchter. Na een halfuur zakt de show echt tot een heel erg laag niveau, ik schrok er serieus een beetje van. Warpaint klinkt wel weer geweldig!

Hopelijk kan ik Daughter, Beck, Darkside, Arcade Fire, CHVRCHES, Temples, QOTSA, MGMT, Pixies, GOAT en Bonobo nog ergens bekijken. Jammer dat ik wat dingen gemist heb. Ik ben stiekem ook erg benieuwd naar Skrillex, mijn vriendin was er erg positief over terwijl ze normaal een hekel aan hem heeft. Vooral de aankleding van de show scheen indrukwekkend te zijn.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Hier heb je MGMT, QOTSA, Chvrches en nog wat @gloeilamp.
https://www.youtube.com/user/buriedvoid/videos
+ Broken Bells voor de liefhebber: https://www.youtube.com/watch?v=bvU3vW5VFp8 (Geluid op het begin is raar, wordt beter na 1 minuut.)

Vanochtend nog even wat terug gekeken, HAIM en Cage The Elephant vielen mij erg tegen. Warpaint, Temples, QOTSA, Foster The People en Ty Segall vond ik allemaal heel goed van wat er gister optrad. Als ik tijd heb nog maar even Future Islands kijken en de rest van BBC.

Je hoort wel meerdere artiesten klagen over veel stof, schijnt dat er een soort zandstorm is ofzo. Pharrel had er vooral last van hij zong zijn laatste 2 nummers (Get Lucky en Happy) ook bijna niet. Zag er wel sneu uit. Maar ook Muse, QOTSA hoorde ik er al over klagen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hm ik vond HAIM helemaal niet zo verschrikkelijk. Cage The Elephant ook niet, ik vond juist dat Cage The Elephant een leuke show neer zette. Nu luister ik net een album van Cage The Elephant en dat klinkt een heel stuk minder imo. Warpaint, Temples en Chvrches waren alle drie erg goed gisteren. Bij White Lies had ik het gevoel dat ze zich niet helemaal op hun plek voelden daar in Amerika als Engelse band. Ze stonden volgens mij voor maar 3 of 4 rijen publiek te spelen ook. Net twee nummers van Lorde gezien maar dat viel me behoorlijk tegen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hier en daar nog wat dingen gekeken en nog steeds staat Jagwar Ma bovenaan. Chvrches en Temples ook heel tof
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Nu Future Islands aan het kijken. Héél goed.
Mijn top 3 tot nu toe:
1. CHVRCHES
2. Outkast
3. Future Islands

Warpaint en QOTSA ook heel goed.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Nu Future Islands aan het kijken. Héél goed.<br>
Mijn top 3 tot nu toe:<br>
1. CHVRCHES<br>
2. Outkast<br>
3. Future Islands

Warpaint en QOTSA ook heel goed.

Echt? Ik vind ze geniaal op plaat, maar dit was de slechtste headlinershow die ik ooit gezien heb. Als Andre 3000 binnenkort met even weinig zin voor de Europese hitjesmensen staat gaan we nog wat horen...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hm, zal Future Islands dan ook nog eens gedeeltelijk terug kijken. Pet Shop Boys beginnen nu bij de rebroadcasting, klinkt leuk maar heb pas 1 nummer gehoord. Mijn top 3 tot nu toe:

1. Temples
2. Bombay Bicycle Club
3. Chvrches
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
@Kereltje
Het probleem lag volgens mij meer aan het publiek. Naar mijn idee begonnen ze echt super enthousiast. Het publiek kende echter geen enkele regel behalve "I'm sorry Ms Jackson" en "Hey Ya" (zelfs de rest van die liedjes konden ze naar mijn idee niet meezingen). Andre 3000 heeft tijdens het optreden ook meerdere opmerkingen gemaakt als "Are you still alive Coachella?". Ik snapte dit ook écht niet aangezien iedereen zo enthousiast was over hun terugkeer. Ik denk dat het probleem is dat ze headliner waren, dan staan er allemaal "Tomorrowloand-ganger" voor je. Bij Nas kon het publiek elke regel van Illmatic meezingen (ook een prachtig optreden trouwens, maar nog niet helemaal gezien) en hij trad op tijdens Muse, dan krijg je waarschijnlijk alleen echte hiphop-fans. Ik vond wel dat ze het een beetje af lieten weten bij sommige langzamere nummers inderdaad. En waarom Future 3 liedjes meedeed is mij echt een compleet raadsel. Jammer ook dat ze afgekapt werden, dat was heel awkward.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Dat moment dat ze afgekapt werden was inderdaad heel raar, nja. Vind het sowieso geen headlinernaam hoor, snap echt niet dat die overal zo hoog staan.
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Ik vind het zeker wél een headlinernaam. Met Stankonia was een wereldwijd succes en pronkt bovenaan veel "beste albums aller-tijden"-lijstjes. Atliens, aquemini en Speakerboxxx/The Love Below waren ook belachelijk populair. Bovendien hebben ze altijd hiphop een nieuwe weg in laten slaan met hun albums, die vaak baanbrekend waren.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
mensen nog aan het kijken vandaag? vannacht?

Nah, voordat The Naked and Famous begonnen was er voor mij nog niets interessants bij, dus kijk nog het een en ander terug (iig Muse, Arcade Fire, Naked and Famous, Beck, Daughter)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Shit zeg, wat was Muse ongelooflijk slecht... Ik heb net die 25 minuten teruggekeken die officieel gestreamd waren. Ik heb bijna medelijden met de mensen die speciaal voor Muse naar Coachella zijn gegaan.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Shit zeg, wat was Muse ongelooflijk slecht… Ik heb net die 25 minuten teruggekeken die officieel gestreamd waren. Ik heb bijna medelijden met de mensen die speciaal voor Muse naar Coachella zijn gegaan.

Niet om aan te gluren inderdaad. Laat die maar wegblijven uit Werchter volgend jaar. Dat die 26 minuten al te lang duren zegt genoeg denk ik. Arcade Fire was wel echt geweldig, wat een band! Beck was wellicht nog beter. Die wil ik echt nog eens zien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Oke, ik heb nu ongeveer wel teruggezien wat ik wilde zien. Soms helemaal, soms gedeeltelijk. En dat zijn dan nog maar 22 van de 180 bands (hoe krijgen ze het überhaupt voor elkaar om er 180 weg te zetten in 3 dagen !?1??). Dit is wat ik ervan vond (Niet de muziek, maar de gehele show);

Slecht
MS MR, Bastille, Muse

Mwah
Grouplove, HAIM, Broken Bells, White Lies, Cage the Elephant, Capital Cities, Warpaint, MGMT, Beck, Alesso

Goed
Jagwar Ma, Chvrches, Temples, Bombay Bicycle Club, Empire of the Sun, Pet Shop Boys, The Naked and Famous, Daughter, Arcade Fire

Top-3 zou zoiets zijn;
1. Arcade Fire
2. Empire of the Sun
3. Temples
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
tja je ziet nu echt dat de band heel erg op Matt rust, als hij niet 100% is valt de helft weg, hij ziet er trouwens ook niet heel gezond uit. verder ben ik ook niet fan van the 2nd law nummers, en daarbij bedoel ik die dubstep crap.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Net even terug gekeken en die zang valt echt behoorlijk tegen. Ben benieuwd of hij aankomend weekend nog zo klinkt, en anders moet ie maar even goed herstellen voordat ze aan het nieuwe album beginnen.

Ik denk wel dat Arcade Fire het beste is wat ik gezien heb dit weekend.

Wow
Arcade Fire, Ty Segall, Temples, Warpaint.

Goed
Beck, Foster The People, QOTSA, Jagwar Ma, Future Islands, Bombay Bicycle Club, Broken Bells.

Mwah
White Lies, Cage The Elephant, Muse.

Slecht
HAIM, Outkast.


Veel goede sets gezien dus :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Meh zo dramatisch was HAIM toch ook weer niet. Ken hun albumversies niet echt, maar was dit live dan zo veel slechter?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Meh zo dramatisch was HAIM toch ook weer niet. Ken hun albumversies niet echt, maar was dit live dan zo veel slechter?

HAIM was toch echt behoorlijk dramatisch hoor. Het album van die dames is best leuk, niet hoogstaand maar ook zeker niet vervelend. Live hebben ze me alleen maar teleurgesteld. Coachella was helaas geen uitzondering.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hm jammer, denk dat ik toch wel even ga kijken op Pinkpop omdat ik The Scene toch niet hoef te zien (hoe bijzonder het ook is ja). Ben in elk geval wel weer overtuigd (voor zover ik dat nog niet was) dat Arcade Fire een van de beste livebands ter wereld is, jee wat een band zeg. Erg benieuwd naar hun optreden op Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken