Camping ervaringen

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
c. Nee die zijn dus verboden, daar baal ik ook van. Op andere campings mag je wel gasstelletjes meenemen, op the Hive niet. Vorig jaar was die zone waar je kon bbqen etc een drama. Ik zal er dit jaar ook niet teveel van verwachten. Ik heb zodoende ook niets meegenomen wat ik moet

Controleren ze je tassen echt goed? Heb al eerder ooit gewoon onder in de tas verstopt en toch mooi een weekendje kunnen bakken. Maar als ze op de Hive echt de tassen goed controleren en ook nog eens rondlopen dan heeft het weinig nut dat we ons gaspitje meenemen denk ik...
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
<div class="d4p-bbt-quote-title">gguuss wrote:</div>
c. Nee die zijn dus verboden, daar baal ik ook van. Op andere campings mag je wel gasstelletjes meenemen, op the Hive niet. Vorig jaar was die zone waar je kon bbqen etc een drama. Ik zal er dit jaar ook niet teveel van verwachten. Ik heb zodoende ook niets meegenomen wat ik moet

Controleren ze je tassen echt goed? Heb al eerder ooit gewoon onder in de tas verstopt en toch mooi een weekendje kunnen bakken. Maar als ze op de Hive echt de tassen goed controleren en ook nog eens rondlopen dan heeft het weinig nut dat we ons gaspitje meenemen denk ik…

Ik weet niet zo goed of ze vorig jaar ook al zo verbannen waren...
 

Ingelke

Playlistbediener
20 nov 2014
42
7
Vorig jaar waren ze ook al verboden op de Hive, maar toen hebben we er wel een mee naar binnen gesneakt (ze voelden toen alleen aan de tassen en vroegen of je iets bij had dat niet was toegestaan) en gebruikt voor koffie/ontbijt 's ochtends en midnightsnacks :p

Toch wel fijn als je zelf wat kunt klaarmaken zonder een uur in de rij te staan bij zo'n comfort zone.
We twijfelen nog een beetje of we dat dit jaar weer proberen of er op hopen dat het dit jaar beter geregeld is...
 

Sophie

Nieuw lid
12 dec 2014
2
0
Nog een vraag: Wat is de toegestane hoeveelheid alcohol die je mag meenemen de camping op?
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
12 blikken bier pp. Geen glazen flessen. Dus sterke drank zou ik gewoon overgieten in plastic flessen, dan moet het goedkomen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
12 blikken bier pp. Geen glazen flessen. Dus sterke drank zou ik gewoon overgieten in plastic flessen, dan moet het goedkomen.

Klopt hoor, maar ik heb ze verder nooit moeilijk zien doen over de hoeveelheid bier. Wij hadden vorig jaar 20 blikken pp, en dat was prima. Sterke drank kun je inderdaad beter overgieten, op glas controleren ze wel een stuk beter.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Wij staan altijd op A6, daar gooien we altijd alles over het hek :p
Anders moet je helemaal omlopen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
776
Glas zou ik ook niet meenemen voor je eigen gezondheid. Stap je er een keer perongeluk in, is heel je weekend verpest.

Voor mensen die nog geintresseerd waren in de meeting, alle info daarover in de RW meeting topic ;)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
d. Douche/WC is prima geregeld. Je kunt een bonnetje trekken om te douchen. Dat is ideaal. De wachttijd is wel lang, op sommige momenten meer dan een uur. Maar aangezien je een bonnetje en nummer hebt kun je gewoon ergens vlakbij in het gras chillen tot je aan de beurt bent. Dat is beter dan telkens aanschuiven in de rij.

Douchen is inderdaad echt ideaal geregeld. Volgens mij zijn ze tot een uur of 1 open dus als je een keer de laatste act niet hoeft te zien is het echt een aanrader om er dan langs te gaan. Heb ik vorig jaar gedaan en was zo'n beetje de enige die daar aan het douchen was. Douches worden ook goed schoon gehouden en je krijgt zelfs een zakje shampoo mee :D

Gaspitje mag inderdaad niet maar wordt als je hem eenmaal mee naar binnen hebt gesmokkeld niet op gecontroleerd. Heb sowieso niet een keer een medewerkers rond zien lopen om dingen te controleren. Dit jaar neem ik dus weer een pitje mee, beetje uit het zicht zetten en er is geen haan die er naar kraait.
 

Joeri147

Playlistbediener
28 feb 2014
49
0
Is camping A1 echt een feestcamping of valt dat wel mee? Ik twijfel namelijk tussen A1 en A6, beetje slapen 's nachts lijkt me wel prettig. De A zijde lijkt me ook het beste te bereiken vanuit de richting Breda.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Is camping A1 echt een feestcamping of valt dat wel mee? Ik twijfel namelijk tussen A1 en A6, beetje slapen ‘s nachts lijkt me wel prettig. De A zijde lijkt me ook het beste te bereiken vanuit de richting Breda.

A1 is volgens mij redelijk rustig.
 

DavevdW

Playlistbediener
10 dec 2015
25
0
ik zie op de site van Werchter niks meer staan over het gebruik van gaspitjes.
andere jaren stond er nog op dat het gebruik van kleine gasbranders toegestaan was, nu vind ik er niks meer over terug....
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
776
ik zie op de site van Werchter niks meer staan over het gebruik van gaspitjes.
andere jaren stond er nog op dat het gebruik van kleine gasbranders toegestaan was, nu vind ik er niks meer over terug….

http://www.rockwerchter.be/nl/praktisch/kamperen#5

Staat wel zeker tussen dan de gasbranders officieel niet mogen ;)
 

DavevdW

Playlistbediener
10 dec 2015
25
0
voorgaande jaren stond er op dat kleine gasbusjes toegestaan was op de campings, behalve op de Hive helemaal geen gas
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik ben in 2014 naar Werchter geweest. We werden een beetje de verkeerde kant op gestuurd met de auto, hebben uiteindelijk een parkeerplaats gevonden maar moesten vervolgens erg lang sjouwen met de spullen.
Uiteindelijk de moed voor een goede plek maar opgegeven en bij de eerste de beste camping een plekje gezocht. Werd C3, met een leuk berenlogo.
Op zich heb ik niet veel te klagen over kamperen bij een festival, het hoort er allemaal bij en het is ook niet zo dat ik niks gewend ben. Maar ik moet zeggen dat ik op Werchter echt de meest smerige "toiletten" van mijn leven ben tegengekomen. Ik heb alles ook maar opgehouden totdat ik 's ochtends als eerste op het terrein naar de wc kon. :'))))
Ik ben ook nog eventjes op The Hive geweest, waar het best gezellig was maar om de een of andere reden werden de toiletten al vrij snel afgesloten (?).

Maar goed, ik heb me natuurlijk ontzettend vermaakt dat weekend, maar de camping is wel een deel van de hele belevenis. En dan verkies ik toch een Beekse Bergen boven een C3 "The Bear Wins" (dus niet, sorry).
Dit is trouwens ook mijn enige festival/ camping ervaring waar zoveel handtastelijke mannen in voorkwamen. Dat haalde de sfeer ook wel een klein beetje naar beneden.
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Ik lees een hoop negatieve berichten over The Hive en ik moet zeggen dat ik me er niet helemaal in kan vinden. Ondanks het feit dat wij dit jaar nog niet zeker weten of we op de Hive gaan liggen. Het gaat iig mijn 8ste Werchter worden en in de loop der jaren is het camperen op A1/A3 en later The Hive alleen maar makkelijker geworden. Vroeger had je nog wel een carrefour of een Hema wat super was. Helaas is dat er niet meer. Je kan nu kansloze broodjes halen op de camping, maar wellicht dat ze het nu beter regelen. Daarnaast haal ik mijn ontbijt altijd langs de weg.

Het 'feestgedeelte' op de Hive kom ik alleen om even een kijkje te nemen, echter was er vorig jaar en behoorlijk aangename verassing. Je kan daar je festivalbandje ophalen. Hoe relaxed was dit!!! Totaal geen rij en zo kunnen doorlopen bij de ingang van het festival. Of dit ook zo op de andere campings was weet ik dan weer niet. Maar voor mij de prima reden om weer naar The Hive te gaan, want ja, in de rij staan zuigt!

Daarnaast heb ik geen problemen met de sfeer. True, het is misschien massaler, maar ik ervaar het daar nog altijd als gezellig. Dat heeft uiteraard mede met je buren te maken, daar kan je ook pech mee hebben.

De voorzieningen zijn echt zwaar vooruit gegaan. Goede douches (ik douch minimaal 2 x) waarbij ze ook een prima systeem hanteren. Zorg ervoor dat je een plekje op de camping hebt waarbij je de tellers kan volgen. Kaartje kopen, terug naar je plek en wachten tot je bijna aan de beurt bent (zei ik al dat rijen zuigen?) Geen pisstraal ofzo, gewoon degelijke douches (voor campingbegrippen)

Voor de woensdaggangers, ga vroeg als dit kan (wij zitten er om 12.00 uur) en neem zo weinig mogelijk mee de eerste keer. Wij nemen de tenten en stoelen mee en een rugzakje met bier, fris, zonnebrand e.d.) Je zit dan dichtbij de ingang, lekker op een stoeltje, gezelligheid en een biertje te wachten tot de camping opent (circa 14.00 uur) Ga je later op de woensdag hou dan rekening met een gigantische rij waarbij alles tergend langzaam gaat. Als je dan ook veel spullen bij je hebt is dit niet echt lache. Eenmaal binnen is er ruimte zat (als je vroeg bent) om een goed plekje te vinden. Zet je tenten op, drink een biertje en ga pas als het nodig is de rest van je spullen halen. Je kan zonder problemen langs de rij naar binnen, je hebt immers je bandje al. Een wandeltocht naar de parkeerplaats is zo gedaan.

Op de vraag hoeveel bier je mee mag nemen naar binnen kan ik simpel antwoorden, onbeperkt! Doe het alleen niet allemaal in 1 keer. Als je met 2 man aankomt met 8 treetjes bier kan dat misschien problemen opleveren. In 7 jaar Werchter ben ik nog nooit tegengehouden.

Gasbranders ed zijn volgens mij verboden, maar die nemen wij sowieso nooit mee.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
@Kamil, wij zijn terug per ongeluk op A1 beland. Wij gaan nooit meer terug naar A3 / the Hive...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik kan dit alleen maar beamen.
The Hive is niet per se verkeerd, maar het is heel massaal.
Je moet netjes achter een lijntje staan en dan snel je tent opzetten,
daar heb ik een hekel aan. Al dat geduw en getrek.

Camping A1 was inderdaad een verademing. Lekker relaxed konden
we zelf een plekje zoeken en rustig de tent opzetten.
Ook dichterbij de hoofdingang van het festivalterrein en je bent
sneller bij alle eettentjes aan de weg.

Dit jaar weer camping a1.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken