Camping ervaringen

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
2 van onze groep kunnen vrijdag pas komen, grote kans dus dat onze camping dan al vol zit. weet iemand van jullie of we donderdag hun kaartjes al voor hun in kunnen laten scannen zodat zij bij ons op de camping kunnen? bvd.

Ik heb dit al wel eens gedaan, toen was het zo druk voor het ophalen van de bandjes dat iedereen voor z'n hele groep haalde. Afgelopen jaar op the Hive kon dit niet. Maar als je kunt aantonen dat er al een tent voor je op de camping staat laten ze je wel naar binnen. Dus moet je ff je vrienden ophalen en moeten ze geen tent mee hebben.

En als je niet al woensdag komt kun je ook gewoon op een camping gaan staan waar vrijdag ook nog wel ruimte is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Op twitter geeft de organisatie net antwoord op deze vraag. Hun antwoord is nee, omdat bij inlevering van je campingticket je meteen het polsbandje om je pols krijgt.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
2 van onze groep kunnen vrijdag pas komen, grote kans dus dat onze camping dan al vol zit. weet iemand van jullie of we donderdag hun kaartjes al voor hun in kunnen laten scannen zodat zij bij ons op de camping kunnen? bvd.

Vorig jaar had ik hetzelfde met een vriend van me, die kwam ook pas later, maar wij hebben zijn tent meegenomen en zijn tent al van te voren opgezet. Dan wisten we zeker dat ie bij ons kon slapen!
 

jb

Nieuw lid
22 jun 2015
3
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Jurr wrote:</div>
2 van onze groep kunnen vrijdag pas komen, grote kans dus dat onze camping dan al vol zit. weet iemand van jullie of we donderdag hun kaartjes al voor hun in kunnen laten scannen zodat zij bij ons op de camping kunnen? bvd.

Vorig jaar had ik hetzelfde met een vriend van me, die kwam ook pas later, maar wij hebben zijn tent meegenomen en zijn tent al van te voren opgezet. Dan wisten we zeker dat ie bij ons kon slapen!

Ben je toen op voorhand hun campingbandjes gaan halen?
Bij ons komen er 2 personen pas op zaterdag aan, dus wij zouden op donderdag al op de camping gaan met alle tenten en de bandjes voor iedereen al halen, maar als dit niet lukt is het wel een probleem.
Weten jullie campings waar er op zaterdag sowieso plaats is? Vorig jaar leek A1 niet volledig gevuld, maar ik weet niet of dat het geval was of niet.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ben je toen op voorhand hun campingbandjes gaan halen?
Bij ons komen er 2 personen pas op zaterdag aan, dus wij zouden op donderdag al op de camping gaan met alle tenten en de bandjes voor iedereen al halen, maar als dit niet lukt is het wel een probleem.
Weten jullie campings waar er op zaterdag sowieso plaats is? Vorig jaar leek A1 niet volledig gevuld, maar ik weet niet of dat het geval was of niet.

Nee, hij had gelukkig plek volgens de organisatie. Of je nog op The Hive kan weet ik niet, maar volgens mij wel. ER kwamen vorig jaar op zaterdag zelfs nog bij. Ik zou de gok wel durven wagen.
 

Markzer

Playlistbediener
29 mei 2015
16
0
Twitter reacties zeggen bandjes worden enkel persoonlijk omgedaan bij mensen maar weet niet joe streng ze die regel.echt opvolgen
 

jb

Nieuw lid
22 jun 2015
3
0
Twitter reacties zeggen bandjes worden enkel persoonlijk omgedaan bij mensen maar weet niet joe streng ze die regel.echt opvolgen

Op The Hive volgen ze dat alleszins wel op, maar dat is een vrij strenge camping. Toen ik in 2013 op A2 zat was het geen probleem en kon 1 persoon alle bandjes voor de anderen gaan halen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik zou me er allemaal niet zo druk om maken hoor, als je tent al op een volle camping staat kom je daar echt wel binnen. Ze laten je echt niet je tent afbreken en verkassen naar een andere camping. En als ze toch moeilijk doen zeg je dat je bij binnenkomst gevraagd hebt of het een probleem was en dat er toen gezegd is dat dit niet het geval was. Het enige wat je moet doen is vriendelijk blijven, niet als een eikel gedragen en begrip hebben dat die mensen ook maar gewoon hun werk doen.
 

Charlotte

Playlistbediener
11 dec 2014
9
0
RW zelf zegt dat The Hive woensdag om 16u opengaat, maar iemand op twitter zegt uit ervaring dat de camping ook wel s om 15u soms 14u opengaat..
Nu wilden wij met onze groep gewoon om 16u aankomen, maar hebben wij dan nog wel een goede plek? Ook als de camping eerder opengaat dan dat er gezegd word?
 

Tijnelia

Campingartiest
4 dec 2013
56
7
RW zelf zegt dat The Hive woensdag om 16u opengaat, maar iemand op twitter zegt uit ervaring dat de camping ook wel s om 15u soms 14u opengaat..
Nu wilden wij met onze groep gewoon om 16u aankomen, maar hebben wij dan nog wel een goede plek? Ook als de camping eerder opengaat dan dat er gezegd word?

The Hive is een super grote camping. Plaats genoeg. Zelfs de volgende dag heb je nog kans op een redelijke plek.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Er is daar genoeg ruimte.
 

Charlotte

Playlistbediener
11 dec 2014
9
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Charlotte wrote:</div>
RW zelf zegt dat The Hive woensdag om 16u opengaat, maar iemand op twitter zegt uit ervaring dat de camping ook wel s om 15u soms 14u opengaat..
Nu wilden wij met onze groep gewoon om 16u aankomen, maar hebben wij dan nog wel een goede plek? Ook als de camping eerder opengaat dan dat er gezegd word?

The Hive is een super grote camping. Plaats genoeg. Zelfs de volgende dag heb je nog kans op een redelijke plek.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Er is daar genoeg ruimte.

Bedankt! Hoeven we ons toch geen zorgen te maken.

Weet iemand of je wijn op the Hive mag meenemen? In pak?
 

Tijnelia

Campingartiest
4 dec 2013
56
7
<div class="d4p-bbt-quote-title">Tijnelia wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Charlotte wrote:</div>
RW zelf zegt dat The Hive woensdag om 16u opengaat, maar iemand op twitter zegt uit ervaring dat de camping ook wel s om 15u soms 14u opengaat..
Nu wilden wij met onze groep gewoon om 16u aankomen, maar hebben wij dan nog wel een goede plek? Ook als de camping eerder opengaat dan dat er gezegd word?


The Hive is een super grote camping. Plaats genoeg. Zelfs de volgende dag heb je nog kans op een redelijke plek.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Er is daar genoeg ruimte.


Bedankt! Hoeven we ons toch geen zorgen te maken.

Weet iemand of je wijn op the Hive mag meenemen? In pak?

In pak sowieso. (ook bier in blik) maar niet in glazen flessen. Maar als het druk is, is de controle niet zo streng. Dan vragen ze gewoon of je glazen flessen of iets anders dat niet mag bij je hebt. Dan kun je gewoon 'nee' zeggen, en dan geloven ze je op je woord. (dit was in ieder geval bij mij vorig jaar)
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Even een vraagje, ik was in 2013 voor het laatst naar Werchter en toen was er een Hema shop, niet op de camping zelf maar op de weg naar t terrein. Weet iemand of die Hema shop er vorig jaar ook was? Die vond ik erg chill voor ontbijt e.d.
 

Ingelke

Playlistbediener
20 nov 2014
42
7
Ik heb vorig jaar geen Hema shop gezien. Wel iemand met versgeperst sinaasappelsap, heerlijk voor ontbijt haha.

Wij zijn vorig jaar ook rond 16 uur aangekomen op de Hive, toen bleek hij inderdaad al eerder open te zijn gegaan maar we hadden nog steeds een prima plek. Maar we hebben daar zelfs nog op vrijdag mensen aan zien komen, dus plek zat daar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
@Jasper, vorig jaar geen HEMA.

@jb, vorig jaar was the Hive niet uitverkocht.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
Wij zitten in dubio of we niet op een andere camping gaan staan dan The Hive. Was niet laaiend enthousiast vorig jaar...

Zijn er hier mensen met ervaringen op camping A1? Een groot nadeel vind ik dat je dan je spullen een heel pokke eind over die lange weg richting de camping moet slepen, echter een maat van me gaat al 20 jaar naar Werchter en dacht dat je ook een sluiproute had. Op de plattegrond zie je boven camping A1 ook nog een parkeerplaats. Weet iemand of je via deze parking ook aan de achterkant van de camping binnen kan komen en dus niet helemaal om hoeft te lopen?
 

Tommmie

Nieuw lid
23 jun 2015
1
0
Wij zijn jaren naar Pinkpop gegaan en gaan nu voor het eerst naar Rock Werchter. Wij hebben een Xl tickets gekocht waardoor we woensdag al naar de camping kunnen.

a) Kun je als je er woensdag op tijd bent een goede plek bemachtigen?
b) Bij pinkpop had je altijd een lijstje wat je mee mocht nemen en wat niet. Hoe zit dat bij Rock Werchter bijvoorbeeld met bier. Mag je zelf bier/drank meenemen en hoeveel?
c) Ik zag dat je geen bbq/kookplaat mocht meenemen, hoe zijn de kookplaten die er op the Hive. Is dat goed geregeld?
d) En op pinkpop was douchen/wc een drama, hoe is dat op the Hive geregeld?

 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Wij zijn jaren naar Pinkpop gegaan en gaan nu voor het eerst naar Rock Werchter. Wij hebben een Xl tickets gekocht waardoor we woensdag al naar de camping kunnen.

a) Kun je als je er woensdag op tijd bent een goede plek bemachtigen?
b) Bij pinkpop had je altijd een lijstje wat je mee mocht nemen en wat niet. Hoe zit dat bij Rock Werchter bijvoorbeeld met bier. Mag je zelf bier/drank meenemen en hoeveel?
c) Ik zag dat je geen bbq/kookplaat mocht meenemen, hoe zijn de kookplaten die er op the Hive. Is dat goed geregeld?
d) En op pinkpop was douchen/wc een drama, hoe is dat op the Hive geregeld?

a. Ja. Houd wel rekening met het feit dat the Hive een gigantische camping is. Er zal altijd plek voor je zijn die woensdag. Hoe eerder je er bent, hoe meer vooraan je staat. Ik vind het persoonlijk nooit echt een probleem om een stukkie te lopen dus ik zal er woensdag ook niet al om 3u staan.
b. Check de site, do's and dont's op de camping. Je mag in elk geval geen glas meenemen. Glazen flessen drank dus goed verstoppen of, wat ik doe, overschenken in lege plastic flessen. Blikken bier is geen probleem. Regel is 12 blikken pp, maar daar zijn ze niet heel streng op geloof ik.
Zolang je geen halve slijterij mee naar binnen wil smokkelen zullen ze het allemaal wel door laten.
c. Nee die zijn dus verboden, daar baal ik ook van. Op andere campings mag je wel gasstelletjes meenemen, op the Hive niet. Vorig jaar was die zone waar je kon bbqen etc een drama. Ik zal er dit jaar ook niet teveel van verwachten. Ik heb zodoende ook niets meegenomen wat ik moet verwarmen/bakken/koken. Eieren koffie en soep is idd lekker, maar je zal het maar allemaal meeslepen en dan zul je net zien dat die Zone waardeloos is waardoor je het alsnog mee naar huis kan nemen.
d. Douche/WC is prima geregeld. Je kunt een bonnetje trekken om te douchen. Dat is ideaal. De wachttijd is wel lang, op sommige momenten meer dan een uur. Maar aangezien je een bonnetje en nummer hebt kun je gewoon ergens vlakbij in het gras chillen tot je aan de beurt bent. Dat is beter dan telkens aanschuiven in de rij.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Wij zitten in dubio of we niet op een andere camping gaan staan dan The Hive. Was niet laaiend enthousiast vorig jaar…

Zijn er hier mensen met ervaringen op camping A1? Een groot nadeel vind ik dat je dan je spullen een heel pokke eind over die lange weg richting de camping moet slepen, echter een maat van me gaat al 20 jaar naar Werchter en dacht dat je ook een sluiproute had. Op de plattegrond zie je boven camping A1 ook nog een parkeerplaats. Weet iemand of je via deze parking ook aan de achterkant van de camping binnen kan komen en dus niet helemaal om hoeft te lopen?


Boven A1 is inderdaad ook een parkeerplaats en hier kun je ook de camping opkomen. Sowieso handiger om niet alles in 1x mee te nemen. Wij lopen gewoon een keertje extra, terwijl een paar de tent opbouwen. Steekkarretje mee en alles is zo bij de tent. En wij nemen veel mee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken