Bruce Springsteen

slagroomsoes

Nieuw lid
30 jun 2024
2
0
Dat zou best een mogelijkheid kunnen zijn, of wellicht is de 2025 agenda nog niet definitief. Ik vond Werchter een prima locatie, het Belgische publiek was wel wat tam maar er werd in ieder geval weinig gekletst tussen het concert door.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
741
589
In Nijmegen sloot Bruce dus af met de woorden: The ESB loves you
In Werchter sloot hij af met: We’ll be seeing you

Dus kunnen we dan voorzichtig opmaken dat hij volgend jaar niet in Nederland staat maar wel in België?
Neuh, zo snel zou ik niet conclusies trekken. Wellicht staat hij volgend jaar niet in Nederland, maar alleen op basis hiervan is het te snel conclusies trekken. Zijn plaatsen waar hij het vorig jaar ook niet zei na zijn concerten en dit jaar weer op de bühne staat.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.899
2.006
Neuh, zo snel zou ik niet conclusies trekken. Wellicht staat hij volgend jaar niet in Nederland, maar alleen op basis hiervan is het te snel conclusies trekken. Zijn plaatsen waar hij het vorig jaar ook niet zei na zijn concerten en dit jaar weer op de bühne staat.
Zou hij überhaupt al weten welke landen hij allemaal volgend jaar aandoet?? De afgelaste concerten zijn duidelijk maar vraag me wel eens af in hoeverre de artiest zelf inspraak heeft op waar hij speelt... Wordt toch al geregeld door zijn management lijkt me.....
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
826
Er is in elk geval 1 ding waar die inspraak in heeft, rond midzomernacht wil hij in Gothenburg zijn het liefst, als ie dan toch daar op gaat treden
 
  • Haha
Waarderingen: Bartjuh1981

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.339
919
Backstage boven de trap richting het podium hangt altijd een bordje met de naam van de stad waar hij op dat moment speelt. Die heeft echt geen idee of hij "The E Street band loves you" of "we'll be seeing you" moet zeggen. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Sanatax

Nieuw lid
5 jul 2024
2
1
Laat ons hopen dat hij volgend jaar terugkeert, en tussen zijn opnieuw ingeplande concerten nog eens langs België passeert. Ik zou hem weleens willen zien optreden op De Nieuwe Koers in Oostende, het terrein waar Rammstein vorige maand speelde. Eens een andere locatie dan Werchter. Kunnen ook veel meer mensen staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.899
2.006
Backstage boven de trap richting het podium hangt altijd een bordje met de naam van de stad waar hij op dat moment speelt. Die heeft echt geen idee of hij "The E Street band loves you" of "we'll be seeing you" moet zeggen. :cool:
Ik moet wel zeggen dat het verschilt per act. Bij de Stones is Mick Jagger nauw betrokken bij de steden waar ze overal spelen heb ik wel eens begrepen.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
773
487

Voedselbanken, dakloze veteranen en weggelopen tieners: de stille weldoener in miljardair en superster Bruce Springsteen​


Bruce Springsteen is miljardair, heeft huizen in de hele VS én een autoverzameling. Maar hij steunt ook heel wat goede doelen, meestal ver weg van de camera’s.

„Hij kiest er altijd voor om in de stad waar hij speelt, iets terug te geven.”

De grote sprong naar het miljardairschap heeft The Boss, die eind vorige maand nog in het Nijmeegse Goffertpark stond, in de jaren sinds 2021 gemaakt. Toen verkocht hij zijn muziekcatalogus aan Sony voor een half miljard dollar. Bovendien gaf hij Ticketmaster in 2022 toestemming om zijn tickets met ’dynamische prijszetting’ te verkopen. Daardoor kosten tickets voor de meest gegeerde Amerikaanse optredens soms 1.000 dollar of meer. Het leidde voor het eerst in zijn carrière tot gemor dat Springsteen zijn contact met de gewone Amerikaan verloren was.

Uit de goede doelen die Springsteen steunt, komt hij wel naar voren als een typische man met een working class-achtergrond. Hij werkt het liefst samen met vrienden, en weet graag waar elke cent naartoe gaat. Zo geeft Springsteen weliswaar al jaren geld aan het vermaarde Southern Poverty Law Center, een nationale burgerrechtenorganisatie met basis in Montgomery, in de staat Alabama. Maar zijn voorkeur gaat uit naar lokale verenigingen. „Hij kiest er altijd voor om in de stad waar hij speelt, iets terug te geven”, zegt Jerry Brown van St. Mary’s Food Bank in Phoenix, de eerste voedselbank ter wereld, en een goed doel waarmee Springsteen al sinds 1985 samenwerkt.

Als donor concentreert Springsteen zich op twee thema’s: armoedebestrijding en veteranen. Tijdens het laatste Amerikaanse concert van zijn jongste tournee, in Phoenix, riep hij op om de voedselbank St. Mary’s een handje te helpen. Die oproep bracht in 24 uur meer dan 20.000 dollar op. „Hij heeft ons al tickets voor de eerste rij bezorgd om te laten veilen, en schrijft ook zelf vaak een cheque van vijf cijfers uit”, vertelt Brown. Ook andere voedselprojecten zoals de Community Food Bank van New Jersey, Saturday Soup of Asbury Park en Project Angel Food werken al evenlang met Springsteen samen.

Weggelopen tieners

Nauw daarmee verwant zijn de lokale projecten voor armoedebestrijding. In zijn thuisstaat New Jersey zijn dat Freehold Borough YMCA Community Center en de lokale afdeling van Habitat for Humanity – een vzw die helpt huisvesting te verbeteren en de publieke ruimte aantrekkelijker te maken.

Zelden bedraagt de steun meer dan 20.000 dollar per project. In de belastingaangifte voor het jaar 2007 duiken uitgaven op van 30.000 dollar voor het Southern Poverty Law Center, 20.000 dollar voor 1736 Family Crisis Center, 10.000 dollar voor de National Aids Brigade, enzovoort. Maar hij doneert wel vaak.

Van Springsteen zijn twee stichtingen bekend. In 1987 stichtte hij de Thrill Hill Foundation. Zelfs online laat die weinig sporen achter, maar in 2012 had ze al 3 miljoen dollar uitgedeeld, en hield ze 5 miljoen dollar klaar voor verdere projecten. In de regio Los Angeles werkt ze vaak samen met het 1736 Family Crisis Center. Die organisatie ving aanvankelijk weggelopen tieners en straatkinderen op; later kwamen daar opvanghuizen bij voor slachtoffers van huiselijk geweld, en nog later ook een werking voor dakloze veteranen. 1736 Family Crisis Center biedt hulp bij huisvesting, scholing, medische zorg, juridisch advies, en doet ook aan zelfmoordpreventie.

Springsteen zet zich in voor dakloze veteranen.

De website Smoking Gun vond in 2001 ook een belastingaangifte van de vereniging zonder winstoogmerk The Foundation, waarvan Springsteen voorzitter bleek. Die had aan zestien ’behoeftige families’ in New Jersey hulp gegeven voor reparaties of isolatie van hun huis. De bedragen varieerden van 1.650 tot 16.183 dollar, samen meer dan een miljoen dollarin tien jaar.

’Born in the USA’

Springsteens interesse voor veteranen dateert al van zijn beginjaren. De Vietnamoorlog was nog bezig toen hij zijn eerste albums uitbracht. De povere behandeling van terugkerende soldaten was een nationale discussie; de kansloze jongelui die voor een kleine overtreding richting legerdienst werden geloodst, komen ook ter sprake in het nummer Born in the USA. Het onderwerp bleef voor Springsteen actueel, onder meer toen president Reagan de veteranen als patriottisch symbool in zijn campagne gebruikte, en tijdens de Irakoorlog – waar Springsteen tegen was.

Hij werkt dan ook bijna ieder jaar mee aan de benefiet Stand up for Heroes, in New York. De opbrengst daarvan gaat naar de Bob Woodruff Foundation, genoemd naar de ABC-reporter die in Irak gewond raakte bij een bomexplosie. Springsteen treedt er op, maar veilde ook al eens een uur gitaarles en een ritje in het zijspan van zijn motorfiets. In 2015 bracht hij met zo’n veiling 600.000 dollar bijeen. Ook de New England Shelter voor dakloze veteranen mag elk jaar op geld rekenen.

Klassiekere organisaties als het Rode Kruis, Amnesty International, het kankercentrum Sloan-Kettering of de Special Olympics ontvangen ook geregeld een gift. Sinds de dochter van Springsteens co-manager Kristen Ann Carr aan sarcoom overleed, steunt hij ook enkele organisaties rond kankeronderzoek het Women’s Cancer Research Fund, het Kristen Ann Carr Fund en het Melanoma Research Alliance. Vergeleken met de grote gestes van bijvoorbeeld MacKenzie Scott, de ex van Jeff Bezos, die in 2022 een cheque van 15 miljoen dollar aan de Bob Woodruff Foundation gaf, lijken Springsteens bijdragen zuinig. Maar het is onmogelijk te zeggen hoeveel hij in totaal uitdeelt, omdat hij dat zelden voor de camera’s doet. Zo ontdekten de families in New Jersey die een premie hadden gekregen voor dubbele beglazing pas dat het geld van Springsteen kwam, toen hun adres op Smoking Gun verscheen.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.899
2.006
Wanneer zou de Europse tour voor volgend jaar bekend worden gemaakt? Is daar een indicatie van?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.119
503
Wanneer zou de Europse tour voor volgend jaar bekend worden gemaakt? Is daar een indicatie van?
Geen idee,wordt het een kleine tour om de uitgevallen concerten in te halen plus een paar extra?.Toch een verwennerij dan 3 jaar op rij in Europa. Hopelijk blijft hij bespaard van verder ongemak en gezond.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
741
589
Geen idee,wordt het een kleine tour om de uitgevallen concerten in te halen plus een paar extra?.Toch een verwennerij dan 3 jaar op rij in Europa. Hopelijk blijft hij bespaard van verder ongemak en gezond.
Marseille, Praag, Milaan en Gothenborg (onofficieel) bevestigd. Daarnaast hardnekkige geruchten voor Ierland, Spanje, Schotland, Engeland en Duitsland in 2025. Denk inderdaad wel een tour die kleiner is qua omvang in vergelijking met dit jaar. En ook meer rustdagen tussen de shows.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.339
919
Voor iedereen die (net als ik) wat slechter ter been is en met een kruk loopt, maar wel prima kan lopen en staan met die kruk: blijf weg uit de shithole die Wembley Stadium heet, want je wordt (net als ik) geweigerd voor de staanplaatsen, zie screenshot hieronder. Mijn avond is gisteren totaal verpest door deze idiote regel die ik nog nergens heb meegemaakt. En dan "mag" ik dat morgen nog eens meemaken.

1000043743.png
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
741
589
Voor iedereen die (net als ik) wat slechter ter been is en met een kruk loopt, maar wel prima kan lopen en staan met die kruk: blijf weg uit de shithole die Wembley Stadium heet, want je wordt (net als ik) geweigerd voor de staanplaatsen, zie screenshot hieronder. Mijn avond is gisteren totaal verpest door deze idiote regel die ik nog nergens heb meegemaakt. En dan "mag" ik dat morgen nog eens meemaken.

Bekijk bijlage 9793
Verschrikkelijke ervaring Bart! Hopen dat dit een dwaze eenmansactie was en dat er morgen door de beveiliging "normaal" wordt gereageerd. Bij mijn 10 concerten van Bruce dergelijke zaken ook nog nooit meegemaakt!
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.339
919
Verschrikkelijke ervaring Bart! Hopen dat dit een dwaze eenmansactie was en dat er morgen door de beveiliging "normaal" wordt gereageerd. Bij mijn 10 concerten van Bruce dergelijke zaken ook nog nooit meegemaakt!
Thanks! Helaas is het beleid. Ik was niet de enige. Het staat ook op de website van Wembley Stadium, ben ik inmiddels achter. Maar bij het kopen van tickets is er geen woord over gerept. Heel boos hierover.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.339
919
Hoe betrouwbaar is dit? Wie weet dit wel? En wat staat er nou precies?
Er is een voorstel gepresenteerd door WeBuild (Amerikaanse eigenaar San Siro) aan Inter Milan, AC Milan en de stad Milaan. Hierin staat het plan om in januari 2025 te beginnen met de renovatie van San Siro waarbij het voetbal wel door kan gaan, maar concerten niet. De drie partijen hebben een aantal maanden om op dit voorstel te reageren.

Maar ik volg dit onderwerp ook op GreasyLake en daar maakt men zich nog niet zo druk. Het is slechts een memo die waarschijnlijk niet eens openbaar had mogen worden. Verder zijn er al 12 concerten geboekt (en verkocht) voor 2025. Als die allemaal gecanceld worden, zou dat een gigantische puinhoop worden. Daarnaast is AC Milan ook bezig met plannen voor een eigen stadion ipv San Siro te blijven gebruiken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken