Bruce Springsteen

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Die sign requests zijn uiteindelijk toch gewoon nummers die gerepeteerd zijn, niet? Zoals ik hierboven al aangaf, las ik eerder dat Bruce Springsteen voor elke tour zo'n 150 nummers repeteert. Daarvan zijn er dan pakweg 20 tot 50 die regelmatig gespeeld worden en de rest wordt slechts een handvol keren of soms zelfs maar één keer gespeeld. In die laatste categorie zitten dan vaak de sign requests, maar ik denk niet dat ze een request aannemen van een nummer dat ze niet gerepeteerd hebben. Of zie ik dat verkeerd?
Ik moet echt ff de oude setlisten induiken om dit exact te kunnen beantwoorden maar ik was bij een show waar ze een oude soort punk cover speelde die eigenlijk alleen Bruce en Steve goed kende. De rest van de band harkte een beetje mee. Die was duidelijk niet gerepeteerd maar wel een tof spontaan feestje daardoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.197
769
Die sign requests zijn uiteindelijk toch gewoon nummers die gerepeteerd zijn, niet? Zoals ik hierboven al aangaf, las ik eerder dat Bruce Springsteen voor elke tour zo'n 150 nummers repeteert. Daarvan zijn er dan pakweg 20 tot 50 die regelmatig gespeeld worden en de rest wordt slechts een handvol keren of soms zelfs maar één keer gespeeld. In die laatste categorie zitten dan vaak de sign requests, maar ik denk niet dat ze een request aannemen van een nummer dat ze niet gerepeteerd hebben. Of zie ik dat verkeerd?
Uiteindelijk is alles natuurlijk wel eens gerepeteerd. Zelfs de zogenaamd spontane versie van You Never Can Tell is niet zo spontaan als het lijkt: dat hele "zoeken" naar de juiste toonsoort deden ze een aantal jaar eerder op exact dezelfde manier. Maar dan nog kan een sign-request er wel voor zorgen dat het nummer juist die avond wél gespeeld wordt.

 
  • Leuk
Waarderingen: zero

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Die sign requests zijn uiteindelijk toch gewoon nummers die gerepeteerd zijn, niet? Zoals ik hierboven al aangaf, las ik eerder dat Bruce Springsteen voor elke tour zo'n 150 nummers repeteert. Daarvan zijn er dan pakweg 20 tot 50 die regelmatig gespeeld worden en de rest wordt slechts een handvol keren of soms zelfs maar één keer gespeeld. In die laatste categorie zitten dan vaak de sign requests, maar ik denk niet dat ze een request aannemen van een nummer dat ze niet gerepeteerd hebben. Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je gedeeltelijk verkeerd, Bruce zegt soms écht ja tegen een request voor een nummer dat sommige bandleden elkaar op het podium even ter plekke snel uit moeten leggen. Ook bedenkt Bruce vaak op de dag zelf dat hij bepaalde nummers weer eens wil spelen. Tom Morello wist niet wat hij meemaakte toen hij in 2013 voor het eerst mee op tour ging met de E-Street Band: “For the last tour, Bruce gave me a master list of about 50 songs, and that just covered the first show. And then for each subsequent show, he’d send me a list of four to eight for that night. . . “
Optreden waar ik bij was in Sydney dat jaar speelden ze de Detroit Medley en daar had Morello nog nooit van gehoord. Sta je daar voor 20.000 man terwijl je probeert mee te spelen met een medley die je voor het eerst hoort?! Hier het interview Jay Weinberg had laatst nog soortgelijke verhalen over zijn E-Street Tour in 2009.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Uiteindelijk is alles natuurlijk wel eens gerepeteerd. Zelfs de zogenaamd spontane versie van You Never Can Tell is niet zo spontaan als het lijkt: dat hele "zoeken" naar de juiste toonsoort deden ze een aantal jaar eerder op exact dezelfde manier. Maar dan nog kan een sign-request er wel voor zorgen dat het nummer juist die avond wél gespeeld wordt.

Little Steven is natuurlijk niet voor niets ook een aardige acteur :)
 
  • Haha
Waarderingen: Bartjuh1981

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
Update van gisteren:

2023-01-16 - THE VOGEL, RED BANK, NJ

OUT IN THE STREET / IF I WAS THE PRIEST / MY CITY OF RUINS

Bruce, along with Soozie and members of The E Street Choir, holds private rehearsals for the upcoming tour, trying out some different songs on the piano, including an instrumental version of "Out In The Street". Piano snippets could also be heard of "House Of A Thousand Guitars", "Because The Night", "The Rising", "Badlands", "Nightshift" (with bongos), "Do I Love You (Indeed I Do)", "Don't Play That Song", "Glory Days", "Dancing In The Dark", and "Detroit Medley".
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
Update van 17-1: Leden E-street choir, en E-street horns niet 100% bevestigd, voorheen waren dit:

Choir:
Horns:

NO SURRENDER / GHOSTS / PROVE IT ALL NIGHT / LETTER TO YOU / THE PROMISED LAND / OUT IN THE STREET / CANDY'S ROOM / TOUGHER THAN THE REST / NIGHTSHIFT / DON'T PLAY THAT SONG / BECAUSE THE NIGHT / SHE'S THE ONE / WRECKING BALL / THE RISING / BADLANDS

Bruce and the full E Street Band, including members of The E Street Horns and The E Street Choir, hold private rehearsals for the upcoming tour.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Update van 17-1: Leden E-street choir, en E-street horns niet 100% bevestigd, voorheen waren dit:

Choir:
Horns:

NO SURRENDER / GHOSTS / PROVE IT ALL NIGHT / LETTER TO YOU / THE PROMISED LAND / OUT IN THE STREET / CANDY'S ROOM / TOUGHER THAN THE REST / NIGHTSHIFT / DON'T PLAY THAT SONG / BECAUSE THE NIGHT / SHE'S THE ONE / WRECKING BALL / THE RISING / BADLANDS

Bruce and the full E Street Band, including members of The E Street Horns and The E Street Choir, hold private rehearsals for the upcoming tour.
Lekker blijven doorgaan hiermee! Fijne dagelijkse portie Bruce hype.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76 en DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Zolang ze Candy's Room spelen ben ik blij. Of Prove It All Night. Of Racing In The Street. Doe maar gewoon Darkness On The Edge of Town in zijn geheel.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
Laatste update, 1 nieuw nummer erbij, een cover, zie de spoler, het betreft het laatste nr
En ik meen dat de rehearsals na deze week klaar zijn, met een optie voor nog een week extra, 22-25 en dan zullen de laatste voorberiedingen worden getroffen in Florida, de opening is tenslotte 1-2


2023-01-18 - THE VOGEL, RED BANK, NJ

NIGHTSHIFT / DON'T PLAY THAT SONG / DO I LOVE YOU (INDEED I DO) / BORN TO RUN / ROSALITA (COME OUT TONIGHT) / GLORY DAYS / DANCING IN THE DARK / TENTH AVENUE FREEZE-OUT / DETROIT MEDLEY / SWEET SOUL MUSIC

Bruce and The E Street Band, including members of The E Street Horns and The E Street Choir, hold a short day of private rehearsals (only about 1.5 hours) for the upcoming tour. Bruce worked on three songs from Only The Strong Survive, spending about twenty minutes running through "Nightshift", which includes a lot of percussion. "Don't Play That Song" was also run through a couple of times, then went back into familiar territory, with one new addition, "Sweet Soul Music", that hadn't been rehearsed yet. Patti Scialfa was not present, but the full band, including backup singers and horns were.
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
629
484
Bruce is klaar met de repetities in The Vogel. Hij gaat nu nog een aantal keren repeteren op een andere locatie: Cure Insurance Arena, tevens New Jersey.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
629
484
Dan lijkt het erop dat ik 1 emo moment niet ga hebben deze tour.
Geen LOHAD gerepeteerd tot nu toe gelukkig
Dit nummer wordt ook vaak solo akoestisch gedaan door Bruce. Dat kan hij mooi thuis repeteren 😉

Daarnaast denk ik dat de nodige warhorses niet of nauwelijks gerepeteerd hoeven te worden. Plus voor bijna elke show vindt er een soundcheck plaats, derhalve zal het repertoire nog aanzienlijk worden uitgebreid.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken