Oké. Had een drukke dag vandaag... Dus vanmorgen alleen snel de setlist bekeken. Nu filmpjes, reacties, "reviews". Maar nu:
- Setlist: prima om mee te af te trappen, hopelijk wat meer deep-cuts tijdens de Europese legs. DITD, Rosalita, Glory Days, Because The Night etc hoeven voor mij niet meer zo. Oh, dat Backstreets er nu al op stond verraste me wel. Die moet blijven!
- Lekker om te horen dat de tempo's van verschillende nummers weer wat opgeschroefd zijn (No Surrender, Prove It All Night). Die leken wat ingekakt vorige tour.
- Heerlijk om te zien hoe de band er weer plezier in heeft. Natuurlijk oogt het allemaal wat statischer dan 7 jaar geleden, maar dat had ik wel ingecalculeerd. Man van 73 gaat niet meer aan microfoonstandaards hangen, over het podium rennen en van piano's afspringen. Het is hem vergeven. Hij oogt fit en vol vreugde! En vooral: HIJ KAN HET NOG!
- Ben ik de enige die Nightshift een heerlijk nummer vindt? Op allerlei forums wordt dat als hét plasmoment benoemd. Ik wil het juist horen. Lekker!
- En dan... het is al een paar keer hier gezegd: die akoestische afsluiter I'll See You In My Dreams was kippenvel. Djezus... Dit is dus waarom Bruce mijn God is: 1 gitaar, 1 harmonica, en elke vezel in mijn lijf wordt beroerd. Rillingen. Dit moet blijven! De nieuwe "This Hard Land", zeg maar.
Kan niet wachtent to 28 april, Barcelona. BRUUUUUUUUCE!