Bruce Springsteen

We snappen hier denk ik allemaal het setlist-dingetje wel... Maar dit blogje kwam in mij op vanavond toen Last Man Standing overging in Backstreets. De echte 'recensie' volgt nog wel eens...

===

Daar sta je dan. In je eentje. In Barcelona. Zonder één woord Spaans. Niemand kent je en jij kent niemand. Maar dat is dus niet waar. Want je kent iedereen en iedereen kent jou. Elke vreemde naast je weet waarom je er bent. En elke vreemde naast je voelt hetzelfde. Dat is een niet te beschrijven gevoel tussen gelijkgestemden. Ik wilde een biertje halen. Hoeft niet, dat doet die gekke Ier naast je wel voor je. Ik wilde dansen. Geen probleem, die Fransoos voor me danste gezellig met me mee. Ik moest huilen bij dat ene nummer dat me elke keer weer diep raakt. Een onbekende Spanjaard sloeg een arm om me heen en droogde mijn tranen. Letterlijk. Ik denk niet dat ik na deze woorden nog hoef uit te leggen wat Bruce Springsteen met me doet. Ik was gelukkig vanavond. En dan mag ik deze hemel nog 9 keer proeven. Dankjewel, Bruce.

Voor deze serlist teken ik wel voor Werchter! (Ja, ik volg de setlists op de voet en ga hierdoor geen spatje minder kunnen genieten in juni :))

Zeven jaar sinds mijn laatste show in Zürich. En in die 7 jaar is er veel gebeurd, met toch wel het meest aangrijpende, het overlijden van mijn vrouw 3 jaar geleden.
Tot die tijd meer dan 50 concerten samen beleefd, en vanwege alle herinneringen 2 jaar lang niet naar de beste man kunnen luisteren.

Gisterenavond was voor mij dan ook veel meer dan de eerste van 12 shows.
Gisterenavond heb ik weer live mee mogen maken wat een Bruce show met je doet. Ik heb gejankt, geschreeuwd en meegezongen. Maar bovenal heb ik weer genoten van, het samenzijn met gelijk gestemden en de geweldige show.

One down, 11 to go.
Let the healing begin!

Voor deze serlist teken ik wel voor Werchter! (Ja, ik volg de setlists op de voet en ga hierdoor geen spatje minder kunnen genieten in juni :))
Ik wil de setlists vermijden maar: heeft hij de set overhoop gehaald nu hij in Europa speelt? En doet hij hier aan sign requests? Tijdens de vorige tour was dat wel het geval.

Ik wil de setlists vermijden maar: heeft hij de set overhoop gehaald nu hij in Europa speelt? En doet hij hier aan sign requests? Tijdens de vorige tour was dat wel het geval.
Er waren veel sign requests maar geen enkele reactie daarop. Setlist was nagenoeg gelijk aan de laatste shows in de VS

• Verdrietig
Waarderingen: mattman
Mij maakt het niet veel uit verder, want ik ga niet naar de beste man.
Maar zou dit niet onder de spoiler geplaatst (kunnen) worden ?
Zolang mensen hier niets van de setlist zelf posten is het goed zeker? Tot nu toe nog geen idee wat er gespeeld wordt terwijl ik dit topic wel eens check.

Maar zou losse nummers wel onder een spoil tagje zetten ja. Zeker nu blijkt dat hij altijd hetzelfde speelt. Het verrassingseffect is nu net de helft van de appeal bij Bruce.

Wat een prachtige avond!! Ik ben 23 en ben dus niet opgegroeid met Bruce Springsteen maar vroeger zetten mijn ouders, die grote fan zijn, geregeld een album van the boss op. Toen ze vroegen of ik niet mee wilde gaan naar Barcelona, heb ik dus ook geen seconde getwijfeld. Er zijn op muzikaal vlak zeker artiesten die ik liever beluister maar qua performance was dit toch hét summum van wat ik al live gezien heb (misschien zelfs nog beter dan Nick Cave vorig jaar op TW classic). Wat een frontman en wat een band! Ik kende zeker niet alle nummer van begin tot einde maar wat scheelt het als je iemand met zoveel passie voor een laaiend enthousiast publiek ziet performen? Het was een magische avond met een geweldig publiek!

Ik bekijk wel de setlists , maar aan de andere kant the Boss heeft zo"n groot oeuvre dus waar hebben we het over. In principe kan elke avond wel anders zijn.
En als sign requests wel worden gehonoreerd dan is dat toch mooi en zo niet dan is er toch ook geen man overboord.Elke fan zal wel zij personnlijke favorieten hebben en of die worden gespeeld dat weet je als er bij bent geweest.

Dat laatste doet hij niet aan deze tour. Verder in ieder geval een hele vette setlist en voor mij persoonlijk een geweldig nieuw nummer in de setlist...
Ik zal de titel niet noemen. Maar wel 1 van zijn grotere hits welk deze tour nog niet op de setlist was verschenen.

Recensie van het concert Barcelona in the Telegraph. Bruce krijgt 5 van de 5 sterren. Alleen opperen ze daar dat het wel eens zijn laatste kunstje zou kunnen zijn.......

Net terug op hotel van Barcelona #2. Het is een cliché, maar elk laatste concert van Bruce is het beste. Een hele mooie verrassing aan het begin. Maar vooral een heel relaxte en jolige Bruce die er zichtbaar zin in had. Terugkijkend denk ik dat hij vrijdag net zo nerveus was als ik, waardoor het allemaal iets minder losjes voelde. Ook vocaal was het vanavond -vond ik- veel sterker. De ondertiteling bij LTY en LMS vind ik nog steeds waardeloos. Hopelijk was dat alleen iets voor Spanje. Nou, morgen terugvliegen, paar dagen werken, en dan Dublin+Parijs.

Ik zie hem nog wel eens terug komen met een nieuwe tour na deze.
Misschien. Of niet. Niemand weet het. Wat inderdaad wel opvalt is dat de huidige show (en dus vandaar wellicht de statische setlist) een bepaalde rode draad heeft over de eindigheid van het leven en het koesteren van de herinneringen als dat leven klaar is.

Het zou me daarom ook niks verbazen als deze tour gewoon de laatste is, zonder dat vantevoren als zodanig aan te kondigen.

Aan de andere kant is Born To Run in 2025 vijftig jaar oud. Ook een mooie afronding...

• Leuk
Waarderingen: PJ

Users who are viewing this thread