Zat gisteravond nog te denken.. Smashing Pumpkins stond nu in Ahoy, terwijl ze verder best een aantal festivals hebben gedaan. Zoals bijvoorbeeld Live /s Live in België. ZZ Top stond in de Afas, terwijl ze in Duitsland festivals hebben gedaan. Europe heeft niet eens een datum in Nederland, terwijl ze vanaf mei t/m augustus op Europese festivals staan. Nu zou het best kunnen dat bij deze drie bands de optie er echt niet lag, omdat ze al volgeboekt waren in het weekend van Bospop. Maar ergens voelt het een beetje wrang dat dit soort publiekstrekkers op tour in Europa zijn, maar geen plaats op Bospop krijgen.
Nu vind ik Toto, Heart (en vervanger Patti Smith), Alice Cooper, Racoon, Dewolff, Direct en John Fogerty, om er een aantal te noemen, wel goede tot hele goede namen. En een band als Rival Sons noemde ik in mijn overzicht, maar die stonden er ook gewoon op zondag. Dus het is zeker niet alleen maar bar en boos op Bospop dit jaar. Alleen die zaterdag is dus zo superzwak, terwijl dat volgens mij niet had gehoeven als je ziet wat er allemaal tourt in deze periode.