Bospop 2024

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.382
Dit is toch best... matig? Of schat ik een Toto en Zucchero als headliner te laag in? John Fogerty best leuk, ooit eens live gezien en dat was nog wel wat, al weet ik niet meer hoe die nu live is op die gevorderde leeftijd?
Dit is echt een geweldige line-up voor Bospop hun doen, denk dat je niet helemaal zicht hebt op dit festival? Alle 3 de headliners internationaal die recent de Ziggo hebben aangedaan. En met Heart een enorm exclusieve naam.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.009
8.658
Dit is echt een geweldige line-up voor Bospop hun doen, denk dat je niet helemaal zicht hebt op dit festival? Alle 3 de headliners internationaal die recent de Ziggo hebben aangedaan. En met Heart een enorm exclusieve naam.
Ik zal het weer overschat hebben.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.382
Ik zal het weer overschat hebben.
Gezien je niet wist dat Toto, die de Ziggo Dome en twee keer de 013 in dezelfde week uitverkochten, nog bestaat lijkt het me eerder dat je de acts ónderschat. ;)
Inhakend op de Top-2000, onder de inzendingen van de mensen onder de 25 zou Africa vorig jaar hebben op 1 hebben gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en mattman

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Alice Cooper zou ook nog afsluiter in de tent kunnen zijn. Heart is dan de sub voor Fogerty op hoofdpodium. Vergeet niet dat dit Heart eerste optreden is in NL sinds 25 jaar of zo. Die zetten ze wel op t hoofdpodium denk ik....
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

dogmask

Playlistbediener
7 sep 2023
34
37
Best wel toffe lineup, maar qua persoonlijke voorkeur had ik iets meer mazzel willen hebben met wie er op welke dag stond. De zaterdag heeft Zucchero die ik erg graag zou willen zien, maar is voor de rest vrij dun.

En heel stiekem had ik gehoopt op Kings of Leon.. maar ik weet: die hebben al een keer op het terrein gestaan en trokken daar geen vol veld.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
647
512
Best wel toffe lineup, maar qua persoonlijke voorkeur had ik iets meer mazzel willen hebben met wie er op welke dag stond. De zaterdag heeft Zucchero die ik erg graag zou willen zien, maar is voor de rest vrij dun.

En heel stiekem had ik gehoopt op Kings of Leon.. maar ik weet: die hebben al een keer op het terrein gestaan en trokken daar geen vol veld.
Was een los concert op de donderdag voor Bospop. Ik zie ze enkel nog terugkeren als ze headliner worden van een volwaardige festivaldag à la Zucchero nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Hoeveel namen zouden we nog krijgen voor de tent en hoofdpodium? Heb het idee dat er nu ook redelijk wat bij zit voor de coverstage...
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Als je zo in ieder geval even kijkt, dan zijn er nog wat missende plekjes die ingevuld moeten worden. Ik heb geprobeerd een indeling te maken over de twee hoofdpodia en het 3e podium

Vrijdag (hoofd: 6/9, 3e: 3/4)
Hoofdpodia: John Fogerty / Alice Cooper / Heart / Robert Jon & The Wreck / Helmut Lotti Goes Metal / Mike Farris & Band
3e podium: Mr Moto / Julian Sas Band / Made In Purple

De vrijdag is redelijk compleet en verwacht ik ook geen grote namen meer die erbij zullen komen. Met John Fogerty, Alice Cooper en Heart zitten we eigenlijk al dikker in de grote namen dan vorig jaar, toen er met Simply Red en Rag'n'Bone Man maar twee grote namen stonden.

Zaterdag (hoofd: 5/13, 3e: 6/5)
Hoofdpodia: Zucchero / James Blunt / Gogol Bordello / Metejoor / Nevenproject
3e podium: Coldplace / The Legend of Springsteen / The Waiting / Srv Undercover/ Sjako / Harry en de Gebroeëke Zwiêgelkes

De zaterdag is nog wat dunnetjes en kan nog wel wat extra body gebruiken. Ik tel bovendien eigenlijk één act op het 3e podium meer dan er afgelopen jaar stonden. Nu kan het natuurlijk zijn dat dat podium in programma wordt uitgebreid, maar het kan ook dat één van deze acts straks toch op een van de hoofdpodia terecht gaat komen. Ik mis hier in ieder geval nog wel een (kleine) subheadliner.

Zondag (hoofd: 12/13, 3e: 2/5)
Hoofdpodia: Toto / The Waterboys / Christone ‘Kingfish’ Ingram / Southside Johnny & The Asbury Jukes / DeWolff / King King / Tim Christensen / Leif de Leeuw Band / The Damn Truth / The Scratch / The Dreadnoughts / Tim Akkerman & The Ivy League
3e podium: Vido / The Cinelli Brothers

De zondag is ook redelijk compleet denk ik als ik dit zo zie. Ik denk dat hier vooral nog een naam mist naast The Waterboys op de poster. Natuurlijk kan er aan de onderkant nog wat worden doorgeschoven naar podium 3, maar ik denk dat we met deze namen toch wel een groot deel van het hoofdprogramma te pakken hebben.


Mijn eigen mening:
Vrijdag is een top line-up aan de bovenkant. Met nog een paar goede dagvullers kan dit misschien wel de beste Bospop dag in jaren worden. De zaterdag is nog erg dun en niet geheel mijn ding. Ik hoop dat ze die nog wat bijvullen met wat aansprekendere namen, want eigenlijk alleen Gogol Bordello maakt mij daar blij. De zondag is goed gevuld en lijkt in opzet enorm op de zondag van afgelopen jaar. Met nog één mooie iets grotere naam erbij is dit dan ook zeker een leuke dag. Echter, mijn vriendin die ook mee gaat mist nog wel Di-rect en Son Mieux van vorig jaar de zondag. Hopelijk wordt een van deze twee nog wel toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Normaal kan je tot op de dag zelf nog kaarten kopen. In de afgelopen jaren was er maar één keer echt iets uitverkocht en dat was de dag dat Sting de eerste keer zou komen en uiteindelijk niet kwam wegens ziekte nog voor Corona.
 

--jaojeh

Nieuw lid
14 dec 2023
1
0
Als je zo in ieder geval even kijkt, dan zijn er nog wat missende plekjes die ingevuld moeten worden. Ik heb geprobeerd een indeling te maken over de twee hoofdpodia en het 3e podium

Vrijdag (hoofd: 6/9, 3e: 3/4)
Hoofdpodia: John Fogerty / Alice Cooper / Heart / Robert Jon & The Wreck / Helmut Lotti Goes Metal / Mike Farris & Band
3e podium: Mr Moto / Julian Sas Band / Made In Purple

De vrijdag is redelijk compleet en verwacht ik ook geen grote namen meer die erbij zullen komen. Met John Fogerty, Alice Cooper en Heart zitten we eigenlijk al dikker in de grote namen dan vorig jaar, toen er met Simply Red en Rag'n'Bone Man maar twee grote namen stonden.

Zaterdag (hoofd: 5/13, 3e: 6/5)
Hoofdpodia: Zucchero / James Blunt / Gogol Bordello / Metejoor / Nevenproject
3e podium: Coldplace / The Legend of Springsteen / The Waiting / Srv Undercover/ Sjako / Harry en de Gebroeëke Zwiêgelkes

De zaterdag is nog wat dunnetjes en kan nog wel wat extra body gebruiken. Ik tel bovendien eigenlijk één act op het 3e podium meer dan er afgelopen jaar stonden. Nu kan het natuurlijk zijn dat dat podium in programma wordt uitgebreid, maar het kan ook dat één van deze acts straks toch op een van de hoofdpodia terecht gaat komen. Ik mis hier in ieder geval nog wel een (kleine) subheadliner.

Zondag (hoofd: 12/13, 3e: 2/5)
Hoofdpodia: Toto / The Waterboys / Christone ‘Kingfish’ Ingram / Southside Johnny & The Asbury Jukes / DeWolff / King King / Tim Christensen / Leif de Leeuw Band / The Damn Truth / The Scratch / The Dreadnoughts / Tim Akkerman & The Ivy League
3e podium: Vido / The Cinelli Brothers

De zondag is ook redelijk compleet denk ik als ik dit zo zie. Ik denk dat hier vooral nog een naam mist naast The Waterboys op de poster. Natuurlijk kan er aan de onderkant nog wat worden doorgeschoven naar podium 3, maar ik denk dat we met deze namen toch wel een groot deel van het hoofdprogramma te pakken hebben.


Mijn eigen mening:
Vrijdag is een top line-up aan de bovenkant. Met nog een paar goede dagvullers kan dit misschien wel de beste Bospop dag in jaren worden. De zaterdag is nog erg dun en niet geheel mijn ding. Ik hoop dat ze die nog wat bijvullen met wat aansprekendere namen, want eigenlijk alleen Gogol Bordello maakt mij daar blij. De zondag is goed gevuld en lijkt in opzet enorm op de zondag van afgelopen jaar. Met nog één mooie iets grotere naam erbij is dit dan ook zeker een leuke dag. Echter, mijn vriendin die ook mee gaat mist nog wel Di-rect en Son Mieux van vorig jaar de zondag. Hopelijk wordt een van deze twee nog wel toegevoegd.
Ik lees al jaren mee, maar heb toch maar een account aangemaakt hiervoor. Maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Harry die dag zal openen in de tent. In de regio hier een grote naam, die met uitzondering van een optreden op Festifallz al lang niet meer heeft opgetreden. Opende, met groot succes, ook in 2011 al in de tent.
 

TDHS

Playlistbediener
6 dec 2023
23
29
Alice Cooper zou ook nog afsluiter in de tent kunnen zijn. Heart is dan de sub voor Fogerty op hoofdpodium. Vergeet niet dat dit Heart eerste optreden is in NL sinds 25 jaar of zo. Die zetten ze wel op t hoofdpodium denk ik....

2004 Arrow Rock Festival. Dat jaar is überhaupt hun laatste optreden geweest op het vaste land van Europa, of Zweden daags erna.
 
Laatst bewerkt:

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Bospop doet een beetje wat elk festival doet. Eerste dag en laatste dag vrij sterk en dan een wat magere 2de dag. Dus je staat voor de keuze om twee dagkaarten te kopen ( € 205,-) of weekendkaart ( € 225,-). Maar met de twee losse kaarten heb je een dagje dat je je anders moet amuseren of je koopt een weekend kaart voor alleen € 20 extra (want het is bijna gratis en je bent er toch enz.) en dan pik je de paar acts die je wilt toch zien, of de cover bands. Dus op die manier slijten ze hun weekend kaarten. Dan komen ze later misschien met een extra wat leuk naam voor de zaterdag om davgerkoop te stimuleren.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Gebruikers die dit onderwerp bekijken