Bospop 2024

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
738
586
Het terrein hadden ze wel van iets meer loopplaten of houtsnippers kunnen voorzien zeg. Hopen op een paar graden warmer en wat minder wind zodat het enigszins kan drogen
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
48
43
Wij staan gewoon op P2 - niks aan het handje… Patti Smith was erg erg goed; ik denk stiekem beter dan Heart geweest zou zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: wil

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
277
375
nou ja dat was de vrijdag en mijn enige dag bospop dit jaar.

De parking tjah, ik snap dat meerdere van de weilanden die je voor parking gebruikt blank staan dus onbruikbaar zijn maar de communicatie over dit was allemaal erg laat+minimaal. Wij stonden rond 15.45 in de rij voor de parking, normaal geen probleem, maar na 1 uur waren we amper een halve kilometer van de 4 verder gekomen en toen ben ik maar met iemand anders uit mijn groep gaan lopen langs de autos omdat we Patti Smith niet wilde missen. Dit nog gehaald maar ik hoorde later dat pas rond 17.30 iemand van de organisatie op de fiets(!) langs een hoop van de autos is gegaan in de gigantische rij om te zeggen dat ze naar een vervangende parking bij het centrum. Echt een rommeltje, de schuttel bussen heen waren redelijk geregeled hoorde ik maar terug wiste de bus chauffeurs niet waar we naar toe moesten dus we hebben nog 3 keer fout gereden. Veel gemopper over gehoord en terecht want het leek dat ze niet over vervangende parking bij wateroverlast hadden gedacht.

Het festival terrein was alleen modder wat naar is maar begrijpelijk en te laat om aan te passen met de regelval in de ochtend. Hoop dat het morgen beter is. Maar goed! Muziek.

Heart was toch wel de reden dat ik kwam maar Patti Smith als vervanger maak je mij ook erg blij mee ook al had het publiek het vooral in het beging het er wat moeilijk mee. Summer Cannibals was een verassende opener en de set was verassend; niks van horses, wel de lana del ray cover(mooi trouwens) en naast de 2 grote hits een mooie selectie van oude Patti Smith group nummers gemixt met jaren 90 spul(Peaceable Kingdom totaal niet verwacht, super!). Smith klonk erg goed en had het duidelijk naar haar zin wat ook duidelijk te zien was aan de band. Geweldige band trouwens, de keren dat ik Smith live heb gezien was het spoken word of electronische muziek dus echt een goed standaard trio(met soms de roadie erbij) was eigenlijk iets wat ik al heel lang wilde zien. Haar zoon had wat mooie gitaar momenten en alles klonk als een klok. Ik huiverde een beetje hoe het ging doen op het hoofdpodium maar uitstekende show.

Robert Jon & The Wreck vooral gezien vanuit het overgedekte eet gedeelte terwijl ik een burger at en het was prima bluesy rock met wat lichte country tonen. Niet super spannend maar goed gedaan. De rest van mijn groep kwam toen ook opdagen na het parking fiasco.

Alice Cooper was Alice Cooper, hoop circus maar fijne setlist; I love the dead, under my wheels, zelfs Ballad of Dwight Fry naast de grote hits. Strakke show en het klonk allemaal zoals het moet klinken. Een uur is wel een beetje mijn limiet aan Cooper dus perfect deze festival set

Hellmut Lotti Goes Metal is een gimmick maar eerlijk gezegd het is gimmick dat uitstekend festival voer is zeker voor Bospop. Safe keuzes muzikaal maar met een goede band erachter en Lotti die oprecht zich erg lijkt te vermaken met dit project. Alleen wat stond die kick drum gigantisch hard, ik moest er een beetje om lachen.

Ik hou van Creedence Clearwater Revival en (een aantal van) John Fogerty's solo dingen. De man kan geweldige nummers schrijven maar als hij ze allemaal achter elkaar speelt valt de eentonigheid er toch een beetje in. Prima gepeeld, geweldige nummers maar na 2/3de van de set was ik er wel een beetje klaar mee omdat het nogal op elkaar lijkt en ben ik maar voor een eerdere bus naar de reseverve parking gegaan. Ik was ook gewoon een beetje klaar na al de modder en extra geloop

Als Heart volgend jaar wel lukt of die Neil Young boeking probeer ik weer naar weert te gaan maar deze vrijdag was muzikaal goed maar kwa organisatie een rommeltje op sommige vlakken.
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.873
1.995
Fogerty vond ik erg goed. Strakke band en vocaal is hij nog erg sterk. Hetzelfde vond ik trouwens van Alice Cooper. Helmut Lotti viel mij wat tegen. Vind het eigenlijk ook niets voor Bospop.. Maar goed, de tent stond vol dus prima. Het terrein verder erg veel plassen en modder. Ik heb begrepen dat ze de hele nacht gaan werken om het voor morgen wat beter te krijgen.
 

Rookworst88

Playlistbediener
4 nov 2022
5
9
Ook gekozen voor alleen de vrijdag. Heart was mijn absolute nummer 1 wens, dus dat was een enorme tegenvaller.

Na een rit met veel files na 3 uur aangekomen bij het parkeerterrein (ipv 1,5 uur) en waar iedereen voor ons het terrein nog op kon, werden wij en de auto voor ons doorgestuurd naar de “crew parking”. Hier zijn we helaas nooit aangekomen door de (mijns inziens) slecht aangegeven route. Uiteindelijk via een mail van ticketmaster die opeens binnenkwam naar een sattelietlocatie gereden waar we snel konden parkeren en redelijk snel in een shuttlebus zaten. Al met al 4,5 uur over gedaan dus we waren al aardig gaar.

Gelukkig op tijd voor Patti Smith! Niet helemaal mijn ding maar wel erg leuk om gezien te hebben.

Daarna even een hapje eten (wat overigens naar verwachting duur was, maar wel goedgevulde bak kapsalon en grote hamburger) dus was echt prima. Ik heb wel eens veel slechter gegeten voor 28 euro ;)

Klein stukje van Robert Jon van afstandje geluisterd. De nummers die ik kende klonken lekker!

Daarna Alice Cooper; na Heart mijn main event. Goede show, op bed of nails na gewoon lekker de nummers die ik hoopte te horen, goed bij stem, goede muzikanten, gewoon erg geslaagd!

Helmut Lotti is natuurlijk makkelijk scoren met de wereldhits die hij speelt. Lekker meegezongen en erg leuk eens gezien te hebben. Ook wel fijn weer even wat vastere grond onder mn voeten te hebben voor een uurtje.

Daarna John Fogerty bewust van een afstandje gekeken en beviel goed. Ook weer de nummers die je hoopte te horen vooral aan t begin en eind, maar verder gewoon niet zoveel op aan te merken.

De terugreis ging zeer voorspoedig. We schaatsten door de modder naar de shuttle bussen en we waren een van de eerste dus konden meteen de bus in en met 2 uurtjes lag ik lekker in bed na te genieten.

Na tot nu toe alleen maar festivals met prachtig weer meegemaakt, maar dan zie je wel hoe erg “een beetje” regen zon dag kan “verpesten”. Het terrein was een grote modderpoel (wat te verwachten was) en ik denk ook wel dat dit vandaag voor een groot deel weer iets beter is, maar wat had ik een medelijden met de mensen die wat slechter ter been waren. Dit was echt bijna niet te doen. En wat verlangde ik naar lekker op t grasveldje zitten in t zonnetje. Kan t Festival zelf natuurlijk ook verder niet veel aan doen en al met al een leuke dag gehad!

Hopelijk de herkansing voor Heart!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.739
3.480
Ik blijf het uiterst opmerkelijk vinden dat het niet gelukt is om Kings of Leon als headliner te boeken op een van de dagen. Ik heb ze gisteren in Keulen gezien en daar waren ze weer uitstekend. Een heel sterk nieuw album waar fors uit geput wordt gecombineerd met al die fantastische hits die ze in de loop der jaren hebben uitgebracht. Dit zou perfect op Bospop hebben gewerkt.
Komt hier ook nog eens bij dat KOL dit jaar helemaal niet in Nederland optreedt.

Maar veel plezier voor degenen die nog twee dagen voor de boeg hebben (of eentje). De laatste update is dat alle onverharde parkings gesloten zullen blijven. Laten we hopen dat het terrein zelf wel goed genoeg blijft voor de dapperen onder ons!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul en Joslittel

D02

Dagopener
2 jan 2019
548
252
Ik blijf het uiterst opmerkelijk vinden dat het niet gelukt is om Kings of Leon als headliner te boeken op een van de dagen. Ik heb ze gisteren in Keulen gezien en daar waren ze weer uitstekend. Een heel sterk nieuw album waar fors uit geput wordt gecombineerd met al die fantastische hits die ze in de loop der jaren hebben uitgebracht. Dit zou perfect op Bospop hebben gewerkt.
Komt hier ook nog eens bij dat KOL dit jaar helemaal niet in Nederland optreedt.

Maar veel plezier voor degenen die nog twee dagen voor de boeg hebben (of eentje). De laatste update is dat alle onverharde parkings gesloten zullen blijven. Laten we hopen dat het terrein zelf wel goed genoeg blijft voor de dapperen onder ons!
Misschien door die dag 2 jaar geleden? Toen stonden ze op de donderdaag voor bospop in weert, en ondanks dat het echt een goede show was ontzettend weinig bezoekers. Ik denk dat niet eens de helft van het veld gevuld was.
Denk dat zo’n band te duur is voor wat het aan tickets omzet.
 

wil

Randprogramma
20 jan 2015
101
86
Aardig wat festivals gedaan maar deze staat nu al top drie verregende festival.
Lowlands 1995 en 2002 en geloof Pinkpop 1993 zijn ook beroemd geworden door de modder🤣
Met Patty Smith en Alice Cooper prima dag gehad. Laten vandaag schieten en blijven op de Weerterbergen. Programma is voor vandaag in onze ogen onder de maat. Morgen wordt het weer, net als het programma, iets toegankelijker hopen we. Laat de zon maar komen.
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
277
375
Misschien door die dag 2 jaar geleden? Toen stonden ze op de donderdaag voor bospop in weert, en ondanks dat het echt een goede show was ontzettend weinig bezoekers. Ik denk dat niet eens de helft van het veld gevuld was.
Denk dat zo’n band te duur is voor wat het aan tickets omzet.
De pinkpop show(en ahoy show ook maar wat postiever) waren toen erg slecht ontvangen dus ik denk dat Nederland er ook een beetje klaar mee is, de Weert show was veel beter hoorde ik maar inderdaad de kaartverkoop was gewoon niet goed. De hits zijn nu ook al behoorlijk oud maar nog niet oud genoeg dat het extra publiek meer gaat trekken zoals veel van de Bospop acts. Ik denk dat het Kings of Leon publiek meer rond de eind 30-beging 40 hangt deze dagen waar Bospop echt voor de 50+ crowd gaat, ook al zijn er een hoop regio jongeren altijd wel en veel voor specifieke dagen zoals Alice Cooper(vooral) gisteren.

Voor veel minder kun je bijvoorbeel een band als Racoon boeken en dat trekt net wat minder extra mensen naar terrein denk ik maar die +-200 kaarten haal je niet echt uit de gage die ze vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

Bokirules

Campingartiest
19 jan 2017
90
82
Vrijdag,

Ik hoef het niet over het weer, verkeer, festival terrein te hebben... Is allemaal duidelijk.

Wij staan vanaf donderdagmiddag op het camper dus redelijk comfortabel.

De muziek... En smaken verschillen 😃
Smash into pieces (mainstage)... Grappig, muzikaal ok, beperkte zang.
Mr Moto... (Jupiler stage) ik den dat de band ok is maar wat een beroert geluid...na een kwartier weggegaan.
Mike Farris & band (tent stage)...lekker en ze hadden er zin.
Robert Jon (tent stage) wederom perfect...al vaker gezien en dus ook nog even naar...
Julian Sas Band... Weergaloos goed.
Alice Cooper...old school ('s out) gewoon goed.
Made in Purple... De meest waanzinnige too coverband die ook heb gezien en gehoord werelds 🤙🏼🎸🎸
John Fogerty... Top...heerlijk meezingen...hij moet alleen niet zoveel ouwehoeren.

Op naar dag twee...🎸🎸🎸☀️🎸
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
672
769
Gisteren een ontzettend gezellige en mooie dag gehad! Alleen maar vrolijke en enthousiaste mensen aan de bar gehad en gesproken ondanks de modderpoel.
Mooie optredens bijgewoont van Alice Cooper en John Fogerty.
Op de camping hadden ze al van dat spul gestrooid waardoor het goed begaanbaar was en alles in onze tent was ook nog droog!
Vandaag helaas niet aanwezig op het terrein maar dat hebben ze vannacht ook weer goed opgeknapt hoorde ik.
Ben wel benieuwd of en hoe we vd parkeerplaats afkomen maar dat zal ook wel loslopen!
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
722
887
Mijn eerste dag Bospop ooit. We kwamen voor de combinatie Alice Cooper - John Fogerty. Heart was een leuke bonus en zoals bekend kregen we nu Patti Smith. De dag beschouwden we als een soort Rock Werchter afterparty.

Mijn strijdplan voor vandaag was simpel, ik had besloten dat het korte broeken en korte mouwen weer was, dus hup, korte broek en een shirt aan met daaronder mijn traditionele festivalsneakers en gaan.

Heenweg überhaupt al een kleine mis-inschatting gemaakt gezien vakantieverkeer richting Duitsland. Reis duurde dus al lekker lang. Prima, als we op tijd zijn voor Patti Smith is het goed. We hadden ruim speling dus moest goedkomen.

Op de parkeerplaats een grote bende. Communicatie liet zeer te wensen over. Dik 75 minuten aanschuiven alvorens we er op konden. Overigens hadden we geen half uur later hoeven te komen want toen ging de parkeerplaats dicht. Op de parkeerplaats zag ik al wat voor zooitje het was qua modder. Gelukkig voor ons was het een enorm rustig.

Bij het terrein aangekomen bleek het allemaal nog veel erger te zijn. Overal plassen en modder. Er was geen festivalterrein meer over. Werchter 2016 flashbacks. Veel plekken waren echt niet meer begaanbaar. Inmiddels heb ik vernomen dat er olifantengras op het terrein ligt.

Om het feest af te trappen maar een verfrissend biertje genomen en voor de mensen die van lekker eten houden, probeer de Indonesische kip. Flink gevulde panini en echt heerlijk.

Eerste optreden wat we hebben gezien was Patti Smith. Mooi plekje vooraan gezocht op de platen en eens kijken. Ik zou spontaan zin krijgen van dit optreden om een joint op te steken terwijl ik helemaal geen drugs gebruik. Dit kwam door de oude hippie vibes.

Eerlijk is eerlijk, ik vond het een goed optreden. Instrumentaal zat het goed in elkaar en ze heeft een aantal heel goede nummers.

Alle modder mocht de pret niet drukken. Speciaal om de zomerse outfit en sferen helemaal af te maken, een mojito gehaald in de tijd tussen Smith en Alice Cooper om overblij door de modder te banjeren.

Bij Alice Cooper ook weer een mooi plaatsje vooraan gezocht. 2e keer voor mij dat ik hem zag, eerste keer was in 2016 in een overvolle 013. Ik vond het weer geweldig, de band is enorm strak, de podium props blijven maar komen en Alice Cooper kan het nog steeds presenteren. Enorm genoten van dit optreden.

Inmiddels besloten om bij Fogerty ook maar vooraan te staan, mede door de blubber waar we geen heel optreden in wilden staan. Ik vond de mini docu aan het begin wat vreemd maargoed. De show vond ik heel goed. Fijne muziek, goede gitaar partijen en een Fogerty die nog altijd heel veel plezier heeft in hetgeen dat hij doet.

Halfweg het optredens beuken een paar kerels van een jaar of 60 zich vol door het publiek heen (en niet subtiel maar echt beuken) gaan recht voor onze neus staan, willen zich nog helemaal tot de hekken beuken (ik stond ongeveer rij 10). Zeg ik er wat van "als je vooraan wil staan moet je gewoon optijd komen voor een optreden maar dit is bijzonder asociaal gedrag en je mag wel eens wat meer rekening houden met je medemens". Vervolgens worden ze boos op mij? Wellicht omdat ik een jaar of 30 jonger ben maar fatsoen, normen en waarden kent m.i. geen leeftijd. Had al meegekregen dat ze een paar rijen achter mij ook al mot hadden. Nouja ze gingen weer weg en we konden weer verder genieten.

Al met al, ondanks wat organisatorische hiccups (wat ik begrijp als er in de ochtend zelf 70mm regen valt) erg genoten van de twee optredens waar we echt voor kwamen, Patti Smith was goed en ik vond de prijzen van het eten erg schappelijk.

Met een mooi programma volgens jaar zou ik zo gerust weer een dagje komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.638
12.023
Speciaalbier, carnavalsmuziek van die Harry en modder. Bospop is aan!

Terrein is echt naar de klote hoor. Goede poging gedaan maar grote delen niet begaanbaar. Dan weer een voordeel dat er niet veel mensen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Gebruikers die dit onderwerp bekijken