Ook gekozen voor alleen de vrijdag. Heart was mijn absolute nummer 1 wens, dus dat was een enorme tegenvaller.
Na een rit met veel files na 3 uur aangekomen bij het parkeerterrein (ipv 1,5 uur) en waar iedereen voor ons het terrein nog op kon, werden wij en de auto voor ons doorgestuurd naar de “crew parking”. Hier zijn we helaas nooit aangekomen door de (mijns inziens) slecht aangegeven route. Uiteindelijk via een mail van ticketmaster die opeens binnenkwam naar een sattelietlocatie gereden waar we snel konden parkeren en redelijk snel in een shuttlebus zaten. Al met al 4,5 uur over gedaan dus we waren al aardig gaar.
Gelukkig op tijd voor Patti Smith! Niet helemaal mijn ding maar wel erg leuk om gezien te hebben.
Daarna even een hapje eten (wat overigens naar verwachting duur was, maar wel goedgevulde bak kapsalon en grote hamburger) dus was echt prima. Ik heb wel eens veel slechter gegeten voor 28 euro
Klein stukje van Robert Jon van afstandje geluisterd. De nummers die ik kende klonken lekker!
Daarna Alice Cooper; na Heart mijn main event. Goede show, op bed of nails na gewoon lekker de nummers die ik hoopte te horen, goed bij stem, goede muzikanten, gewoon erg geslaagd!
Helmut Lotti is natuurlijk makkelijk scoren met de wereldhits die hij speelt. Lekker meegezongen en erg leuk eens gezien te hebben. Ook wel fijn weer even wat vastere grond onder mn voeten te hebben voor een uurtje.
Daarna John Fogerty bewust van een afstandje gekeken en beviel goed. Ook weer de nummers die je hoopte te horen vooral aan t begin en eind, maar verder gewoon niet zoveel op aan te merken.
De terugreis ging zeer voorspoedig. We schaatsten door de modder naar de shuttle bussen en we waren een van de eerste dus konden meteen de bus in en met 2 uurtjes lag ik lekker in bed na te genieten.
Na tot nu toe alleen maar festivals met prachtig weer meegemaakt, maar dan zie je wel hoe erg “een beetje” regen zon dag kan “verpesten”. Het terrein was een grote modderpoel (wat te verwachten was) en ik denk ook wel dat dit vandaag voor een groot deel weer iets beter is, maar wat had ik een medelijden met de mensen die wat slechter ter been waren. Dit was echt bijna niet te doen. En wat verlangde ik naar lekker op t grasveldje zitten in t zonnetje. Kan t Festival zelf natuurlijk ook verder niet veel aan doen en al met al een leuke dag gehad!
Hopelijk de herkansing voor Heart!