Bospop 2021 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Iron Maiden in juli 2021 naar het Gelredome. Ik verwacht dat het extra concert voor Bospop hiermee komt te vervallen.
Is al gebeurd, dus. https://www.mojo.nl/concerten/iron-maiden/
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Sterker nog, het is gepland tijdens Bospop 2021. Dat wordt dus een flinke stroom aan refund aanvragen voor Mojo gok ik zo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Het enige aparte is dus dat dit concert nu tijdens Bospop valt. Mensen die nu naar Bospop gaan, zitten dus met hun kaartje voor Iron Maiden. Dit gaat, lijkt me, daarom wel minder publiek trekken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Het enige aparte is dus dat dit concert nu tijdens Bospop valt. Mensen die nu naar Bospop gaan, zitten dus met hun kaartje voor Iron Maiden. Dit gaat, lijkt me, daarom wel minder publiek trekken.
scherp... was me niet eens opgevallen nog???
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
wenteldave wrote:
Het enige aparte is dus dat dit concert nu tijdens Bospop valt. Mensen die nu naar Bospop gaan, zitten dus met hun kaartje voor Iron Maiden. Dit gaat, lijkt me, daarom wel minder publiek trekken.

scherp… was me niet eens opgevallen nog???
Maar daarom ook des te vreemder, aangezien Mojo niet op refunds zit te wachten, zoals Bas net iets eerder dan mij zei.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
DennisvdBr wrote:

wenteldave wrote:
Het enige aparte is dus dat dit concert nu tijdens Bospop valt. Mensen die nu naar Bospop gaan, zitten dus met hun kaartje voor Iron Maiden. Dit gaat, lijkt me, daarom wel minder publiek trekken.


scherp… was me niet eens opgevallen nog???

Maar daarom ook des te vreemder, aangezien Mojo niet op refunds zit te wachten, zoals Bas net iets eerder dan mij zei.

Lijkt mij ook niet. Dan snap ik dat het tourtechnisch misschien niet mogelijk was deze keer ook weer de dag voor Bospop alles te plannen, maar dan plan het niet tijdens Bospop 2021. Kijk dan bijvoorbeeld naar opties in de weken ervoor of erna. Nu weet je gewoon zeker dat een flinke stroom mensen hun tickets gaat annuleren. Heb dus ook direct op die poll in de mail van Mojo gereageerd dat ze van mij hun ticket terug kunnen verwachten. Hopelijk doen ze daar nog iets mee, al zou ik niet weten wat.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Het enige aparte is dus dat dit concert nu tijdens Bospop valt. Mensen die nu naar Bospop gaan, zitten dus met hun kaartje voor Iron Maiden. Dit gaat, lijkt me, daarom wel minder publiek trekken.

Jammer, had ticket al in bezit... nu dus geen Maiden voor mij... men had het BP terrein al vergroot om maximaal 30.000 bezoekers te kunnen herbergen voor dit Maiden concert, echter kan het Gelredome dit aantal niet laden... er waren dus nog niet eens 22.000 tickets verkocht, anders wijk je niet uit naar Arnhem... dit gaat voor mij een re-fund worden.. jammer maar dat zijn weer extra bierbonnen op BP. !!! Is al met al wel jammer voor zowel Mojo als BP: Mensen die naar Maiden gingen op donderdag kopen wellicht ook nog een ticket voor BP... dat gaat dus nu niet gebeuren, Men gaat nu twijfelen over of Maiden óf ticket BP op zaterdag.. geen slimme zet van Mojo... maar het zal wel niet anders kunnen...
Onze vaste groep (25 pers.) laten allen Maiden vallen voor weekend BP.... ben i.d.d. bang dat er veel re-fund verzoeken gaan komen.... al met al mooi k#t zo !
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
men had het BP terrein al vergroot om maximaal 30.000 bezoekers te kunnen herbergen voor dit Maiden concert, echter kan het Gelredome dit aantal niet laden…
concert GelreDome is max 34.000 dacht ik, meet podium over het Noord-doelgebied.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Fireball wrote:
men had het BP terrein al vergroot om maximaal 30.000 bezoekers te kunnen herbergen voor dit Maiden concert, echter kan het Gelredome dit aantal niet laden…

concert GelreDome is max 34.000 dacht ik, meet podium over het Noord-doelgebied.
Maar ondertussen wel in het Sportpaleis staan, dat niet zoveel mensen kwijt kan.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Fireball wrote:
men had het BP terrein al vergroot om maximaal 30.000 bezoekers te kunnen herbergen voor dit Maiden concert, echter kan het Gelredome dit aantal niet laden…

concert GelreDome is max 34.000 dacht ik, meet podium over het Noord-doelgebied.

Is dat zo ? zou kunnen hoor.. ik ging er voetbaltechnisch van uit dat men max 25.000 kan/mag laden in het Gelredome...ben er zelf lang geleden geweest met concert Roger Waters, en toen melde men iets over 23.000 bezoekers in de krantrecensie,.. vandaar dat ik daar van uit ging... maar het blijft klote dat we nu dit moeten missen.... ik verkies dan toch BP met t caravanneke op de gezellige camping met de vriendengroep, ook al moet ik die zaterdag dan afsluiten met bijv. Lionel Richie of Kensingdinges.....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
DennisvdBr wrote:

Fireball wrote:
men had het BP terrein al vergroot om maximaal 30.000 bezoekers te kunnen herbergen voor dit Maiden concert, echter kan het Gelredome dit aantal niet laden…


concert GelreDome is max 34.000 dacht ik, meet podium over het Noord-doelgebied.

Is dat zo ? zou kunnen hoor.. ik ging er voetbaltechnisch van uit dat men max 25.000 kan/mag laden in het Gelredome…ben er zelf lang geleden geweest met concert Roger Waters, en toen melde men iets over 23.000 bezoekers in de krantrecensie,.. vandaar dat ik daar van uit ging… maar het blijft klote dat we nu dit moeten missen…. ik verkies dan toch BP met t caravanneke op de gezellige camping met de vriendengroep, ook al moet ik die zaterdag dan afsluiten met bijv. Lionel Richie of Kensingdinges…..
De maximale capaciteit van het GelreDome is inderdaad 34.000, maar dat is echt als ieder stoeltje vol is, wat dus niet gaat gebeuren. Daarentegen staan er wel veel mensen op het veld. Denk dat je in ieder geval best aan de 25.000 zou kunnen komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
De maximale capaciteit van het GelreDome is inderdaad 34.000, maar dat is echt als ieder stoeltje vol is, wat dus niet gaat gebeuren. Daarentegen staan er wel veel mensen op het veld. Denk dat je in ieder geval best aan de 25.000 zou kunnen komen.
2018 was ook niet uitverkocht hoor, tribune behoorlijk leeg.
Wat ook best sneu is is dat ze nu met dezefde show weer in Gelredome staan.
Maar Gelredome zal hier ook wel wat aan getrokken hebben, die geven aan al bezig te zijn met concerten voor 2021.
Ik denk dat qua locatie het niet eens heel slecht is, wellicht waren er al meer tickets verkocht dat Ziggo niet meer kon.
Alleen jammer dat het weer Gelredome is en ook nog de Bospop-zaterdag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
wenteldave wrote:
De maximale capaciteit van het GelreDome is inderdaad 34.000, maar dat is echt als ieder stoeltje vol is, wat dus niet gaat gebeuren. Daarentegen staan er wel veel mensen op het veld. Denk dat je in ieder geval best aan de 25.000 zou kunnen komen.

2018 was ook niet uitverkocht hoor, tribune behoorlijk leeg.
Wat ook best sneu is is dat ze nu met dezefde show weer in Gelredome staan.
Maar Gelredome zal hier ook wel wat aan getrokken hebben, die geven aan al bezig te zijn met concerten voor 2021.
Ik denk dat qua locatie het niet eens heel slecht is, wellicht waren er al meer tickets verkocht dat Ziggo niet meer kon.
Alleen jammer dat het weer Gelredome is en ook nog de Bospop-zaterdag.
Ik vind het voorlopig best. Ga niet naar Bospop, waarschijnlijk wel een dagje NSJ, waar ik mee in de knel kan komen en dan heb je eventueel ook nog een verplaatst concert van Van Morrison, die dus misschien in hetzelfde weekend gaat zitten. Kielekiele.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
wenteldave wrote:
Het enige aparte is dus dat dit concert nu tijdens Bospop valt. Mensen die nu naar Bospop gaan, zitten dus met hun kaartje voor Iron Maiden. Dit gaat, lijkt me, daarom wel minder publiek trekken.

Jammer, had ticket al in bezit… nu dus geen Maiden voor mij… men had het BP terrein al vergroot om maximaal 30.000 bezoekers te kunnen herbergen voor dit Maiden concert, echter kan het Gelredome dit aantal niet laden… er waren dus nog niet eens 22.000 tickets verkocht, anders wijk je niet uit naar Arnhem… dit gaat voor mij een re-fund worden.. jammer maar dat zijn weer extra bierbonnen op BP. !!! Is al met al wel jammer voor zowel Mojo als BP: Mensen die naar Maiden gingen op donderdag kopen wellicht ook nog een ticket voor BP… dat gaat dus nu niet gebeuren, Men gaat nu twijfelen over of Maiden óf ticket BP op zaterdag.. geen slimme zet van Mojo… maar het zal wel niet anders kunnen…
Onze vaste groep (25 pers.) laten allen Maiden vallen voor weekend BP…. ben i.d.d. bang dat er veel re-fund verzoeken gaan komen…. al met al mooi k#t zo !

Het veld van Bospop was wel groter geworden dit jaar, maar 30.000 bezoekers mochten er ook vorig jaar al op. Was alleen de bedoeling hetzelfde aantal bezoekers wat meer ruimte te geven en de indeling van de etenskramen beter te kunnen doen.

Verder helemaal met je eens: de combi heeft misschien ticketkopers over de streep getrokken. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik zelf een ticket voor Iron Maiden had gekocht als het niet de dag voor Bospop was geweest (al had ik het al bijna wel kunnen doen voor Airbourne en Alter Bridge). Nu is de keuze dan ook heel makkelijk. Bospop is een jaarlijkse traditie, heb ik veel meer zin in en gaat dus voor. Die 90 euro wil ik graag terug, want ik koop buiten Bospop om eigenlijk zo goed als nooit tickets via Ticketmaster.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
De tour van Alanis Morissette komende zomer in the USA is met 1 jaar verschoven. Haar hoeven we volgend jaar dus nergens te verwachten. De tour door Europa in sept/okt is vooralsnog niet gecanceld maar ook die zal dan denk ik wel met 1 jaar worden verzet.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Zo zie je maar… Smaken verschillen.
Lionel Richie, toch wel een voornamelijke reden voor ons zaterdagticket voor Bospop ?

ik hoop op Lionel Richie, Joe Bonamassa, De Dijk, Black Pumas, Stahlzeit, Sloper voor de doorkomst naar 2021.
De nl namen, daar ben ik nog niet zo bang voor. De Stahlzeit tribute show ben ik ook niet zo bezorgd over.
Lionel zie ik nu wel als groot kanshebber.

LR heeft ondertussen weer al vele data toegevoegd voor 2021. Die tour wordt gewoon 1 op 1 verzet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
LR heeft ondertussen weer al vele data toegevoegd voor 2021. Die tour wordt gewoon 1 op 1 verzet.
aha...
die "nieuwe" Duitsland data (7) vallen Bonn 30 juni en München 15 juli wel heel erg gunstig voor Bospop en North Sea Jazz.
(btw die data Spanje 27 juli en Ludwigsburg 3 augustus vallen gunstig voor Lokerse Feesten.)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Joe Bonamassa heeft nieuwe tourdata voor zomer 2021. Vanaf 24 Juli staat hij in Amerika. Ik hoop dat hij daarvoor dan maar op Bospop staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken