Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Dat hele concept van die plusconcerten vind ik nog steeds apart. Je zou toch denken dat wanneer je een kaartje koopt, je toegang hebt tot het gehele programma, maar niets is minder waar…

Snap je punt, maar ook waarom de organisatie dat doet.

North Sea Jazz is altijd enorm (veel te) druk en de zaal zal bij zo'n grote naam gegarandeerd vol zitten, waarbij je als organisatie alsnog veel mensen teleurstelt. Hebben immers ook betaald voor het kaartje en die artiest. Op deze manier kun je als organisatie wel die grote artiesten laten komen en hun gage (deels) laten betalen door de bezoekers van dat concert zelf. En bij rustigere plusconcerten is het wel fijn dat er niet zoveel heen en weer wordt gewandeld tijdens het optreden zelf. Zonder plusconcerten zou je ticket wel duurder zijn. Maar die drukte (en het gepraat) is wel een serieus nadeel aan NSJ.

Zijn trouwens wel vaker namen (Toto, Chic) die beide festivals aandoen, kan met Van Morrison net zo. Ze fietsen elkaar niet in de wielen - North Sea Jazz verkoopt toch wel uit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Snap je punt, maar ook waarom de organisatie dat doet.

North Sea Jazz is altijd enorm (veel te) druk en de zaal zal bij zo’n grote naam gegarandeerd vol zitten, waarbij je als organisatie alsnog veel mensen teleurstelt. Hebben immers ook betaald voor het kaartje en die artiest. Op deze manier kun je als organisatie wel die grote artiesten laten komen en hun gage (deels) laten betalen door de bezoekers van dat concert zelf. En bij rustigere plusconcerten is het wel fijn dat er niet zoveel heen en weer wordt gewandeld tijdens het optreden zelf. Zonder plusconcerten zou je ticket wel duurder zijn. Maar die drukte (en het gepraat) is wel een serieus nadeel aan NSJ.

Zijn trouwens wel vaker namen (Toto, Chic) die beide festivals aandoen, kan met Van Morrison net zo. Ze fietsen elkaar niet in de wielen – North Sea Jazz verkoopt toch wel uit.
Daar zit ook zeker wat in. En er is natuurlijk geen manier om het festival te verkleinen...
Wat betreft het uitverkopen, dat hebben ze al gedaan met de weekendkaarten. Dagkaarten gaan in januari in de verkoop en die zijn natuurlijk ook zo weg.
 

joelb

Playlistbediener
1 nov 2018
12
0
Pete heeft in een interview aangegeven dat The Who bezig is voor een tour najaar 2020 op het Europese vasteland. Geen verrassing dat ze niet op Bospop staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Pete heeft in een interview aangegeven dat The Who bezig is voor een tour najaar 2020 op het Europese vasteland. Geen verrassing dat ze niet op Bospop staan.
Kijk, die info had ik nog niet voorbij zien komen. Dat zal dus Ziggo worden..
 

Bokirules

Playlistbediener
19 jan 2017
28
2
Al met al is bospop tot nu toe een festival met een aardige lineup...is het een veertig jarig feestje...nee maar in de breedste zin Best ok. Is de Indeling top...nee , maar ga je drie dagen dan vermaak jij je wel...
Zijn de Headliners top... Ze zijn zo top tot dat ze hebben gespeeld...vorig jaar toch ook twee afzeggingen.
Ik hoop alleen dat ze echt iets aan de drukte doen... En een picknick kleedjes area instellen... Zodat je je niet hoeft te springen of zigzaggen door het veld... ?
En verder verkoopt het toch wel aan de vaste bospop gangers.
Er zullen wat namen volgen...en of die het 40 jaar jubileum waardig maken weet ik niet, maar met een pils en een vette bek en de camping bbq komt het vast wel weer goed.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Hahaha, dan ben je Dus Joe Bonamassa en dan moet je de Headlinestatus aan Lionel Richie af staan.
Als ze nou gewoon Joe hadden gewisseld met Kensington, dan had ik voor de zondag wellicht een kaart gehaald.

Nu ga ik gewoon hopen dat Joe ook naar Grolloo komt :)
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Hahaha, dan ben je Dus Joe Bonamassa en dan moet je de Headlinestatus aan Lionel Richie af staan.
Als ze nou gewoon Joe hadden gewisseld met Kensington, dan had ik voor de zondag wellicht een kaart gehaald.

Nu ga ik gewoon hopen dat Joe ook naar Grolloo komt ?

Tja,.. het kan ook zijn dat hij andere verplichtingen heeft later die avond... dat weet je nooit..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Benjamin wrote:
Hahaha, dan ben je Dus Joe Bonamassa en dan moet je de Headlinestatus aan Lionel Richie af staan.
Als ze nou gewoon Joe hadden gewisseld met Kensington, dan had ik voor de zondag wellicht een kaart gehaald.

Nu ga ik gewoon hopen dat Joe ook naar Grolloo komt
1f642.svg


Tja,.. het kan ook zijn dat hij andere verplichtingen heeft later die avond… dat weet je nooit..

Joe heeft nog maar 2 datums staan, 1 in juli op Bospop en 1 in augustus in Spanje op een festival.
Ik heb het vermoeden dat het wel eens vrij exclusieve boeking kan zijn en hij niet veel gaat touren in de zomermaanden.
En Lionel Ritchie spreekt een breder publiek aan en brengt (denk ik) meer kaarten aan de man dus kan het vanuit de organisatie wel begrijpen dat ze in dit geval LR laten headlinen..
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Kensington al als headliner pruimen ( die ook nog eens overal staan)
En dat op een jubileum editie.
Das toch super zwak.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Kensington al als headliner pruimen ( die ook nog eens overal staan)
En dat op een jubileum editie.
Das toch super zwak.

Nogmaals, ik vermoed dat Kensington de zondag om 22/23 uur begint dus daar gaan ze nog een naam van formaat voor zetten.
Kensington had voor mij ook niet gehoeven maar met een nieuw album op zak en de vele festivals die ze al deden was ik er al bang voor.....
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Peter Frampton komt naar Europa met zijn farewell tour. Dit zou een fantastische boeking en liefst op de zaterdag!
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
In de Facebook post van Mojo staat: "Vandaag presenteert Bospop de eerste headliners: Sting, Lionel Richie en Kensington."

Per ongeluk vertypt of kunnen we nog minimaal een headliner verwachten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken