Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
wenteldave wrote:

jv wrote:
Een grote naam langs Kensington?


Zou niet meer dan terecht zijn…

Zou Kensington überhaupt niet een backup zijn?
3 jaar geleden waren ze ook afsluiter. Toen stond Santana er nog voor. Ik verwacht nu weer zo'n constructie.
Met bijvoorbeeld van Morrison of Duran Duran..
 

gordonshumway

Playlistbediener
19 dec 2018
17
2
Ik lees hier veel kritiek wat betreft Kensington. Ik snap dat de gemiddelde Bospopganger andere verwachtingen heeft als het om headliners gaat.
Maar of je het nu leuk vind of niet, als je als Utrechts bandje 12 keer de Ziggodome moeiteloos uitverkoopt en ook nog de Amsterdam Arena vol krijgt, ben je in mijn beleving wel degelijk meer als alleen maar postervulling.

In 2016 sloten ze ook af, en ik vond dat een heel behoorlijke gig. Natuurlijk loopt het veld dan langzaam (of snel) leeg, maar dat is volgens mij bij de meeste afsluiters zo. Mensen zijn moe, willen nog wat te drinken en eten scoren voor de grote drukte, of willen misschien wel op tijd naar hun mandje.

Ik weet en vind ook dat Kensington niet het meest ingenieuze stukje muziek maakt, maar ik vind wel dat ze iets meer krediet mogen krijgen.
Heb deze gasten in den beginne ook 3x live gezien, en dan zie je toch echt wel groei en verbetering.

Persoonlijk vind ik dit een betere afsluiting als een Zucchero of stel je voor dat Lionel dit jaar zou afsluiten. Goede muziek, en mooie muziek maar ik ga daar niet zo lekker op. Een beetje energie tijdens de laatste uurtjes kan geen kwaad.

Verklaar me voor gek, maar Kensington ga ik zeker meemaken.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Ben met je eens dat Kensington helemaal geen slechte band is en dat ze zeker een bepaalde populariteit hebben (en ik ga ze dan ook niet over slaan komende zomer), maar er zijn best wel wat zaken op aan te merken:
- Ze vallen buiten de reguliere boekingen van headliners voor Bospop
- Ze zijn verre van een originele boeking binnen het Nederlandse festivalland
- Ze stonden nog niet zo lang geleden al op Bospop

Denk dat die drie redenen, nog buiten het feit dat mensen hoge verwachtingen hebben voor de 40e editie, genoeg reden zijn om de kritiek te verklaren. Als ze nu waren aangekondigd als subheadliner, wat ze de vorige keer ook eigenlijk gewoon waren ondanks dat ze hebben afgesloten, was er denk ik veel minder commentaar gekomen.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Kensington is voor mij ook niet dé afsluiter die ik zou wensen, Lionel Richie trouwens ook niet... ga ze beiden wel zien omdat nu voor de eerste keer mijn dochters ook mee gaan, die vinden Kensington natuurlijk geweldig. Mijn inzien komen er nog wel wat bands/artiesten bij die zeker de moeite waard zullen zijn.. daar hoop ik tenminste wel op. voor de verder rest vind ik het allemaal nog niet zo verkeerd.. veel festivals vissen uit de zelfde vijver.. dan wordt de spoeling dun.. acts als GNR of PJ bijv. zijn voor Bospopbegrippen gewoon te duur... dus al met al hebben ze best een te pruimen line up.. hopelijk komt er nog wat Nederlandse inbreng zoals DeWolf, Anouk, Earring, Waylon,.. wel jammer dat de Moonkings stoppen... hadden zeker niet misstaan op Bospop.
 

Bokirules

Playlistbediener
19 jan 2017
28
2
Ondertussen de kaarten besteld...camper plaats, camping en natuurlijk drie dagen bospop en als bonus kaarten voor maiden... We maken er met z'n alle toch weer een bospop feest van...
En ja het is niet een line-up die een veertig jaar jubileum waard is...maar zoals hier boven meerdere keren aangegeven kan er nog wat leuks bij komen... En kijk de geschiedenis ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bospop ) maar na...het is meerdere jaren twee en of drie dagen en meerdere jaren met meer en mindere acts gevuld geweest... Voor mij is het een luxe na drie dagen graspop nog ff heerlijk bospoppen...iedereen weer onder zijn steen vandaan...en als de organisatie zorgt voor ruimte en minder picknick kleedjes wordt het ongetwijfeld weer top.
See you all at bospop 2020 ????

 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Hier ook de benodigde tickets binnen voor 4 dagen fun, donderdags vroeg afreizen voor de volle 90 km en dan is t genieten maar! hopelijk een goed weertje without rain!!
nadat we dan zijn gesetteld even de BBQ aanslingeren, biertje erbij en we gaan los!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Hier ook de benodigde tickets binnen voor 4 dagen fun, donderdags vroeg afreizen voor de volle 90 km en dan is t genieten maar! hopelijk een goed weertje without rain!!
nadat we dan zijn gesetteld even de BBQ aanslingeren, biertje erbij en we gaan los!
Ik wacht nog even op de volgende aankondiging en dan zal ik het ook wel doen. Vier dagen in Weert. Ik heb het weleens slechter gehad.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Heb de kaartjes voor het hele weekend nog niet binnen, maar dat zal binnenkort nog wel komen. De bluesliefhebber in mij is al erg content met wat er te vinden is op de line-up.

Wensend onder de kerstboom, denk ik wel nog na over welke bands dit nog aan kunnen vullen. Ik mis bijvoorbeeld nog wel de echte klassieke rockband zoals Foreigner afgelopen jaar. Zou bijvoorbeeld een band als Scorpions naast Kensington op de poster voor de zondag kunnen?
En verder mis ik nog de echte feestacts, zoals Flogging Molly en The Cat Empire van afgelopen jaar. Wie kunnen ze daarvoor strikken?
Persoonlijk zou ik ook graag nog een band als Incubus op het affiche zien verschijnen, maar ik weet niet wat er nog te verwachten is. Qua rock zijn we op donderdag wel al extra voorzien natuurlijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Van mij mag die feestact wel wegblijven. Ik wil gewoon kwalitatief goede muziek horen en niet zo'n Iers feestje krijgen. Daarvoor ga ik wel een weekendje naar Dublin.
Er zal echt nog wel een 'klassieke' act bijkomen. The Scorpions zou echt fantastisch zijn.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Trouwens als toevoeging: heb gehoord dat Stahlzeit al vrij vroeg in de middag in de tent zal staan, maar dat ze desondanks hun grootste show tot op heden neer gaan zetten (qua pyro etc.). Wordt dus wel een spektakeltje om bij de zijn denk ik zo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Trouwens als toevoeging: heb gehoord dat Stahlzeit al vrij vroeg in de middag in de tent zal staan, maar dat ze desondanks hun grootste show tot op heden neer gaan zetten (qua pyro etc.). Wordt dus wel een spektakeltje om bij de zijn denk ik zo.
Doe ik het voor. Vind ze wel een beetje misplaatst staan op een festival als Bospop, maar ach, kwalitatief is het dan wel weer in orde.
 

bluescape10

Playlistbediener
25 aug 2019
5
0
Peter Frampton 12 Juni in Grolloo zou hij een gaatje hebben in zijn schema voor Bospop zou geweldig zijn.
Twijfel om naar de Royal Albert Hall te gaan...is toch een hele onderneming.
Dus Bospop laat ons niet te lang wachten omtrent wat er allemaal nog voor moois komt op deze 40e editie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken