Ik lees hier veel kritiek wat betreft Kensington. Ik snap dat de gemiddelde Bospopganger andere verwachtingen heeft als het om headliners gaat.
Maar of je het nu leuk vind of niet, als je als Utrechts bandje 12 keer de Ziggodome moeiteloos uitverkoopt en ook nog de Amsterdam Arena vol krijgt, ben je in mijn beleving wel degelijk meer als alleen maar postervulling.
In 2016 sloten ze ook af, en ik vond dat een heel behoorlijke gig. Natuurlijk loopt het veld dan langzaam (of snel) leeg, maar dat is volgens mij bij de meeste afsluiters zo. Mensen zijn moe, willen nog wat te drinken en eten scoren voor de grote drukte, of willen misschien wel op tijd naar hun mandje.
Ik weet en vind ook dat Kensington niet het meest ingenieuze stukje muziek maakt, maar ik vind wel dat ze iets meer krediet mogen krijgen.
Heb deze gasten in den beginne ook 3x live gezien, en dan zie je toch echt wel groei en verbetering.
Persoonlijk vind ik dit een betere afsluiting als een Zucchero of stel je voor dat Lionel dit jaar zou afsluiten. Goede muziek, en mooie muziek maar ik ga daar niet zo lekker op. Een beetje energie tijdens de laatste uurtjes kan geen kwaad.
Verklaar me voor gek, maar Kensington ga ik zeker meemaken.