Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

Volgens mij wordt Bryan Adams hier nogal onderschat. Bospop moet het niet opeens te hoog in de bol krijgen dat een act die om de 2 a 3 jaar de Ziggo Dome volkrijgt opeens geen headliner van Bospop meer is. Als we kijken naar de headliners van afgelopen jaar is alleen Snow Patrol een band die gegarandeerd Ziggo formaat is, Toto zit tussen Ziggo en Afas in (hebben beide gedaan) en John Fogerty ook. Bryan Adams heeft een reeks wereldhits en is live nog goed (heb 'm enkele jaren geleden gezien). Dat veld blijft echt wel vol staan bij hem en iedereen heeft een toptijd.

Samen met Eros geen namen die mij erg blij mee maken. Meneer Bonamassa wél. Maar om hem meer als headliner te zien dan Bryan Adams is iets teveel vanuit de eigen muzieksmaak redeneren.

Fireball wrote:
Ik zie Ramazotti en Adams ook niet als afsluiters hoor, goeie artiesten maar die zullen echt geen vol veld aantreffen als ze af mogen sluiten , Bonamassa heeft in de jaren echt wel een schare fans opgebouwd en stond er al eerder met the BCC. Misschien dit keer met Beth Hart ? Succes verzekerd!!

Samen met Beth Hart zou echt een droom zijn.
In mindere mate eens met je stelling over Adams, wel over Ramazzotti, daar ik Zucchero ook geen headliner vond.

Een aantal jaren geleden stond Steven Wilson ook als afsluiter voor n half leeg veld, de meeste bezoekers hadden nog nooit van m gehoord omdat ze ook niet bekend waren met o.a. Porcupine Tree... Zucchero is een grote mijnheer hoor.. zeker in zijn thuisland, maar om die gelijk als afsluiter te bombarderen...viel gelukkig goed uit, was een prima optreden!! Ramazotti zal daar zeker niet voor onder doen maar in mijn ogen géén head-liner. Bospop moet gewoon zorgen voor een knaller op elke avond.. Deep Purple, Bonamassa, Rainbow, Sting, Paul Rodgers/Bad Company, dat soort namen...

wenteldave wrote:

Fireball wrote:
Ik zie Ramazotti en Adams ook niet als afsluiters hoor, goeie artiesten maar die zullen echt geen vol veld aantreffen als ze af mogen sluiten , Bonamassa heeft in de jaren echt wel een schare fans opgebouwd en stond er al eerder met the BCC. Misschien dit keer met Beth Hart ? Succes verzekerd!!

Samen met Beth Hart zou echt een droom zijn.
In mindere mate eens met je stelling over Adams, wel over Ramazzotti, daar ik Zucchero ook geen headliner vond.

Een aantal jaren geleden stond Steven Wilson ook als afsluiter voor n half leeg veld, de meeste bezoekers hadden nog nooit van m gehoord omdat ze ook niet bekend waren met o.a. Porcupine Tree… Zucchero is een grote mijnheer hoor.. zeker in zijn thuisland, maar om die gelijk als afsluiter te bombarderen…viel gelukkig goed uit, was een prima optreden!! Ramazotti zal daar zeker niet voor onder doen maar in mijn ogen géén head-liner. Bospop moet gewoon zorgen voor een knaller op elke avond.. Deep Purple, Bonamassa, Rainbow, Sting, Paul Rodgers/Bad Company, dat soort namen…
Ze zullen altijd de voor het grote publiek bekende namen met de meeste hits laten headliner. Daarom zal een Bonamassa Beth Hart en Rainbow bijvoorbeeld dat nooit zijn. Die krijgen wel een hoge spot maar zullen in mijn ogen nooit gebombardeerd worden tot headliner. Een beadliner staat garant voor hits en veel bekendheid en dus veel kaartverkoop.

Ik denk dat je met Rainbow geen gelijk hebt, is wel degelijk een grote naam met flink wat bekendheid wat hits betreft, alleen was dat in een eerder tijdperk en hoofdzakelijk op LP gebied.. Deep Purple scoorde hun hits ook alleen maar in the 70thees maar bleven hun LP en CD`s verkopen zoals ook Bad company en bijv. Uriah Heep.
In de hitlijsten van tegenwoordig kom je alleen nog maar de colplay,tjes en Kensingtonnetjes tegen, verder is het alleen nog maar Rap-crap, R&B en DJ gedoe.... Vandaar dat de echte bands zoals Maiden, GNR, Purple, Bad Co, Pearl Jam, Stones etc. zo goed blijven scoren op festivals en volle velden trekken.

Ik denk dat je met Rainbow geen gelijk hebt, is wel degelijk een grote naam met flink wat bekendheid wat hits betreft, alleen was dat in een eerder tijdperk en hoofdzakelijk op LP gebied.. Deep Purple scoorde hun hits ook alleen maar in the 70thees maar bleven hun LP en CD`s verkopen zoals ook Bad company en bijv. Uriah Heep.
In de hitlijsten van tegenwoordig kom je alleen nog maar de colplay,tjes en Kensingtonnetjes tegen, verder is het alleen nog maar Rap-crap, R&B en DJ gedoe…. Vandaar dat de echte bands zoals Maiden, GNR, Purple, Bad Co, Pearl Jam, Stones etc. zo goed blijven scoren op festivals en volle velden trekken.

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt alleen Rainbow qua naam alleen al en gezien de headliners van de laatste jaren is niet groot genoeg om te headlinen.
Zijn ze het wel vind ik dat ook prima. Maar ik verwacht dat ze dat nooit zullen doen. Deep Purple Bryan Adams Sting zijn bij het grote gemiddelde publiek veel bekender en zullen daarom eerder headliner zijn dan bv Rainbow.. Dat is wat ik bedoel te zeggen.

Pet Shop Boys in mei naar AFAS met hun greatest hits tour. Die vallen dus af.

Fireball wrote:
In de hitlijsten van tegenwoordig kom je alleen nog maar de colplay,tjes en Kensingtonnetjes tegen, verder is het alleen nog maar Rap-crap, R&B en DJ gedoe…. Vandaar dat de echte bands zoals Maiden, GNR, Purple, Bad Co, Pearl Jam, Stones etc. zo goed blijven scoren op festivals en volle velden trekken.

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt alleen Rainbow qua naam alleen al en gezien de headliners van de laatste jaren is niet groot genoeg om te headlinen.
Zijn ze het wel vind ik dat ook prima. Maar ik verwacht dat ze dat nooit zullen doen. Deep Purple Bryan Adams Sting zijn bij het grote gemiddelde publiek veel bekender en zullen daarom eerder headliner zijn dan bv Rainbow.. Dat is wat ik bedoel te zeggen.[/quote}

Ik begrijp wat je bedoeld P.J. en wat dat betreft heb je gelijk maar neem maar van mij aan dat als bijv. Rainbow af zou sluiten het net zo vol zal staan als bij Deep Purple of wie dan ook... Onderschat de oude garde Hard Rock fans niet... die komen uit alle hoeken en gaten naar hun helden hoor.. of het nou Rainbow is of bijvoorbeeld Van Halen, Bad company, Uriah Heep, Status Quo, enz.

Beth Hart 23 juli in Roemenië en daarna in Duitsland. Daar komen dus wel data bij. Goede kans op Bospop. Haar 2 concerten in de AFAS eind deze maand zijn uitverkocht.

Beth Hart 23 juli in Roemenië en daarna in Duitsland. Daar komen dus wel data bij. Goede kans op Bospop. Haar 2 concerten in de AFAS eind deze maand zijn uitverkocht.
Dat hoor ik graag. Zou een prachtboeking zijn. Nu doorpakken naar Bonamassa en je hebt hèt duo.

Zou inderdaad TOP zijn om die 2 samen te zien!!!

Zucchero heeft me vorig jaar wél positief verrast moet ik zeggen, het veld was echter nog niet half gevuld, ben bang dat dat met Eros ook zal gebeuren...
Bryan Adams is echt wel jeugdsentiment...

Ik zou ook wel graag de Black Pumas, Teskey Brothers, Marcus King Band en/of Nathaniel Rateliff & The Night Sweets willen zien maar ik weet niet of die zouden passen of aan het touren zijn...

Zou inderdaad TOP zijn om die 2 samen te zien!!!

Zucchero heeft me vorig jaar wél positief verrast moet ik zeggen, het veld was echter nog niet half gevuld, ben bang dat dat met Eros ook zal gebeuren…
Bryan Adams is echt wel jeugdsentiment…

Ik zou ook wel graag de Black Pumas, Teskey Brothers, Marcus King Band en/of Nathaniel Rateliff & The Night Sweets willen zien maar ik weet niet of die zouden passen…?
(Ik vind van wel
1f609.svg
)
Ja dat is ook wel een beetje waar ik op doelde gisteren, ik ken er niks van maar zou wel benieuwd zijn en gaan kijken, maar het is erg zonde van de headline spots.
Bonamassa en Beth Hart zou inderdaad perfect zijn.
Denk dat dat soort acts prima passen, ik zou een Greta van Fleet ook erg waarderen op het affiche.

Ik zou ook wel graag de Black Pumas, Teskey Brothers, Marcus King Band en/of Nathaniel Rateliff & The Night Sweets willen zien maar ik weet niet of die zouden passen…?
(Ik vind van wel)
Je hebt me binnen bij de eerste drie namen.

Volgens mij is headliner niet perse een afsluiter, of andersom. Santana 2016 was een headliner, maar wilde niet afsluiten, omdat hij tijdens zijn optreden geen leeglopend veld wil zien. Snap ik wel.

En het klinkt gek, maar alle namen die ik hier in de geruchtenstroom zie kunnen mij wel bekoren.

Ramazotti, heerlijk uit volle borsten meezingen met Musica E

Ik wacht het wel af, 14 december heb ik sowieso een ticket in de achterzak

Zo,.. Ticket Maiden is binnen!!! Hierboven genoemde Grta van Fleet wil ook wel zien ja... prima act voor Bospop!!!

Lees net op t GMM topic dat Deep Purple op Graspop staat, daar kan dus voor Bospop alvast een streep door! jammer....

Lees net op t GMM topic dat Deep Purple op Graspop staat, daar kan dus voor Bospop alvast een streep door! jammer….

Hoezo?? Graspop is België en Bospop Nederland. Ligt maar een paar kilometer tussen maar ik sluit het absoluut niet uit daarmee.

Ik zou ook wel graag de Black Pumas, Teskey Brothers, Marcus King Band en/of Nathaniel Rateliff & The Night Sweets willen zien maar ik weet niet of die zouden passen of aan het touren zijn…

De eerste drie nog geen tourdata van bekend komende zomer. Wel touren ze momenteel in Jan/feb door Europa en staan ze in Nederland.
Nathaniel Rateliff heeft enkel wat data staan momenteel in Amerika.

Fireball wrote:
Lees net op t GMM topic dat Deep Purple op Graspop staat, daar kan dus voor Bospop alvast een streep door! jammer….

Hoezo?? Graspop is België en Bospop Nederland. Ligt maar een paar kilometer tussen maar ik sluit het absoluut niet uit daarmee.

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vrees er voor...

Users who are viewing this thread