Bospop 2017

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.798
1.934
De lijstjes zijn natuurlijk al enige tijd geleden gemaakt en ondertussen is daar weer data bijgekomen.

Pet Shop Boys spelen op 8 en 10 juli in Frankrijk dus in theorie kunnen ze de 9e op Bospop staan maar waarschijnlijk is het niet.
The Scorpions hebben heel het weekend nog vrij in hun agenda.
Toto hebben nu tourdata in de VS tot 1 juli en vanaf eind juli in Europa. Zij doen het altijd goed in Nederland dus ik zie ze zeker ergens staan komende zomer en Bospop lijkt me dan wel een hele goede keuze maar misschien komt het wel te vroeg en hebben ze wat langer rust...
John Fogerty zijn laatste optreden in Europa is een 1 week voor Bospop. Daarbij staat hij dus ook in de Ziggo Dome eind juni. De kaartverkoop loopt goed (volgens mij bijna uitverkocht) maar ik zie hem niet voor 1 concert terug komen tenzij er nog meerdere worden toegevoegd in die week voor Bospop.
Placebo speelt inderdaad al op 7 en 8 juli in Frankrijk en Belgie. De 9e op Bospop. Het is goed mogelijk alleen spelen ze dan inderdaad 3 agen achter elkaar en dat je op hun tourschema nergens anders terug..
Hetzelfde geld voor Aerosmith. Hebben nog geen data staan inde Benelux en zij hanteren een strikt schema van 3 dagen rust na een concert. Hun laatste datum is op 8 juli in spanje. Gaan ze voor 1 keer van hun schema afwijken om een laatste concert aan hun afscheidstour toe te voegen?

Voor alles valt wat te zeggen en als je kijkt naar schema's liggen The Scorpions het meest voor de hand. Maar misschien komt de organisatie wel met een naam die we totaal niet verwachten en/of die nog geen datum hebben in Europa. Duran Duran is hier een voorbeeld van maar ook Maroon 5. Bon Jovi is uitgesloten want die hebben zelf aangegeven dit jaar niet naar Europa te komen maar pas in 2018.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.798
Ik kan me vergissen maar de internationale headliners van Bospop zijn toch altijd redelijk exclusief? Daarom denk ik dat we een John Fogerty en Deep Purple kunnen uitsluiten. Live en helaas Pet Shop Boys zijn uitgesloten inmiddels. Ook Toto, Aerosmith en Placebo is niet erg waarschijnlijk. Blijven over:

Grote Kans:
- Scorpions, oa Graspop en 12 juli in Spanje
- Brian Wilson, Bospop weekend vrij (maar kan hij als headliner?)
- Texas, Nieuw Album en staan op Isle of Wight

Redelijke tot kleine kans:
- Duran Duran, april in USA
- Maroon 5, 26 mei USA en 15 juli USA
- Nelly Furtado, 22 juli Canada (Kan als headliner of eerder andere positie?)

Verasing:
- David Gilmour
- Judas Priest
- Van alles wat we nog kunnen bedenken ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.798
1.934
Brian Wilson is denk ik te klein als headliner. Staat kort voor Bospop in carre Amsterdam Hetzelfde vind ik ook van Bryan Ferry die dat weekend op Rock Zottegem staat. Texas stond een aantal jaar geleden als headliner in de tent. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze nu de mainstage headlinen. Nelly Furtado zou misschien nog kunnen in de tent maar zeker niet als headliner op de mainstage.
David Gilmour is niet op tour, maar zou wel geweldig zijn!!!
Alice Cooper is wel op tour door Europa in juli. Zou dat nog een optie zijn??????
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
629
329
Of zouden The Killers nog een optie zijn? Staan zaterdag in Engeland (woensdag en donderdag in Servië en Spanje) en passen ook wel in de verjonging die ze door willen zetten bij Bospop
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.798
Of zouden The Killers nog een optie zijn? Staan zaterdag in Engeland (woensdag en donderdag in Servië en Spanje) en passen ook wel in de verjonging die ze door willen zetten bij Bospop

Ik denk dan dat ze the Killers eerder op Pinkpop, Lowlands of Down the Rabbit Hole zouden zetten dan bospop. Tenminste, dat is wat ik zou doen.

Alice Cooper Zou ook een mooie naam zijn. Zal ik in mijn lijstje zetten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.798
1.934
Op een reactie op Facebook geeft de organisatie aan pas tegen het einde van de maand met nieuwe namen te komen.
Nog even geduld dus........
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.798
Op een reactie op Facebook geeft de organisatie aan pas tegen het einde van de maand met nieuwe namen te komen.
Nog even geduld dus……..

Zeiden ze ook niet dat er in 2016 geen namen meer zouden komen en na 3 dagen was daar doe maar? Dus ik verwacht maandag nieuwe namen ;).

Trouwens, eind deze maand is ook nog maar 2 weken
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
ik geef P!NK ook wel een kans op Bospop, past in nieuwe ingeslagen weg en dropt steeds meer Europese data...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.798
1.934
ik geef P!NK ook wel een kans op Bospop, past in nieuwe ingeslagen weg en dropt steeds meer Europese data…

Alleen staat ze op 6 juli in Canada en de eerste Europese datum volgens haar Facebook is op 9 augustus.
Maar het zou kunnen al lijkt het me qua tourschema (nog) niet erg logisch.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
636
698
Duran Duran kunnen we ook doorstrepen (zijn in Amerika). En eerlijk gezegd zie ik Pink niet op Bospop staan.... (al zou t wel gaaf zijn ?)
Hopelijk volgende week nieuwe namen...
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Pixies kunnen we denk ik ook afstrepen (7 juli op een festival in Engeland en 9 juli in Dublin).
Levellers zijn het Bospopweekend in Nederland (9 juli op Streetrock in Bakel).
UB40 zou ook nog wel een optie kunnen zijn, 1 juli op Concert at Sea (=uitverkocht).

Dat weekend is ook het festival Sjock in Belgie met een aantal leuke namen: Bad Religion (zaterdag), Nashville Pussy en The Hellacopters (zondag).

En verder hoop ik nog altijd op Placebo of Madness als afsluiter.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.798
1.934
Pixies kunnen we denk ik ook afstrepen (7 juli op een festival in Engeland en 9 juli in Dublin).
Levellers zijn het Bospopweekend in Nederland (9 juli op Streetrock in Bakel).
UB40 zou ook nog wel een optie kunnen zijn, 1 juli op Concert at Sea (=uitverkocht).

Dat weekend is ook het festival Sjock in Belgie met een aantal leuke namen: Bad Religion (zaterdag), Nashville Pussy en The Hellacopters (zondag).

En verder hoop ik nog altijd op Placebo of Madness als afsluiter.

Ik denk dat we UB40 ook wel kunnen afschrijven want die staan later dit jaar ook nog in Ahoy Rotterdam...
Nu zag ik dat Chris Isaak eind juni op een festival in Spanje staat. Is misschien ook wel een naam voor Bospop.
Hopelijk deze week meer duidelijkheid omtrent de rest van het programma.........
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.308
6.451
Vorige pagina ook al besproken...
Optie Placebo als afsluiter zondag 9 juli is imo nog altijd mogelijk.
Nog altijd geen NL-datum, dag ervoor in Luik (wisten we al), maar spelen dan wel 3 dagen achter elkaar.

Wat is jullie idee, is Placebo een bovenliggende mogelijkheid?
 

Henk Valk

Playlistbediener
9 feb 2017
5
0
Het zou mooi zijn Placebo als afsluiter, echt een top liveband. Als Ficher Z komt dan is het echt exact hetzelfde programma als Retropop in Emmen, dat lijkt me toch wel heel sterk dat ze 4 dezelfde "grote" namen neerzetten toch?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.798
1.934
Vorige pagina ook al besproken…
Optie Placebo als afsluiter zondag 9 juli is imo nog altijd mogelijk.
Nog altijd geen NL-datum, dag ervoor in Luik (wisten we al), maar spelen dan wel 3 dagen achter elkaar.

Wat is jullie idee, is Placebo een bovenliggende mogelijkheid?

Samen met Toto en The Scorpions meest voor de hand liggende optie om Bospop af te sluiten. Qua tourschema is laatstgenoemde het meest waarschijnlijk want Scorpions zijn heel dat weekend nog vrij.
Als gevaarlijke outsider zijn misschien Aerosmith en Madness ook wel mogelijkheden alhoewel ik die laatste dan weer niet als headliner zie. En Aerosmith hanteren weer een strak tourschema maar wie weet wijken ze er voor 1 keer vanaf en voegen ze nog een allerlaatste en ook meteen dan het laatste concert toe aan hun Europese Tour.?
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
707
555
We zullen het snel horen denk ik, aangezien ze zelf op een Facebook-bericht reageerden met de mededeling dat aan het eind van deze maand meer bekend zou worden over de programmering. In hoeverre dat uiteindelijk uitkomt is altijd afwachten natuurlijk, maar zie The Scorpions, Placebo en Toto als grootste kanshebbers voor de zondagse headlinespot zoals hierboven al genoemd. Ook in deze volgorde van meest waarschijnlijk naar minder waarschijnlijk.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.798
1.934
Eerder genoemde Pet Shop Boys staan op 18 juli in Carre Amsterdam. Vallen nu dus ook definitief af.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken