Best Kept Secret 2026

De vrijdag en zondag heeft voor mij persoonlijk een hoog 'net-niet' gehalte over de gehele breedte voor een dagticket, ondanks mooie headliners.

De hele lineup Is het net niet voor mij. Erg veel Nederlandse artiesten ook? Verder veel toegangelijke pop in de bovenste rijen

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Prima namen, prima drop. Veel leuke namen.. maar geen eentje (misschien Hayley dan) waar ik echt achterover van val. Deze affiche alles tesamen is wel een dikke lik op stuk richting DTRH hoor.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Om m'n eigen vraag maar eens te beantwoorden: ik zie geen enkele dag meteen uitverkopen met dit programma. Weekendkaarten zullen wel aardig gaan. Ik zie dat ze voor het laatst een uitverkochte dag hadden met AM in 2018?
De zaterdag zou anders best kunnen. Makkelijke dag met vrij vragen, Nick Cave, Hayley Williams, Job Jobse, Wolf Alice en Sef aan de bovenkant trekt ook wel veel mensen aan.

De zaterdag zou anders best kunnen. Makkelijke dag met vrij vragen, Nick Cave, Hayley Williams, Job Jobse, Wolf Alice en Sef aan de bovenkant trekt ook wel veel mensen aan.
Ja hoop het ook voor ze! Die gaat traditioneel het hardst. Maar gok niet dat die donderdag om 11:05 de deur uit zijn zoals bij Radiohead haha.

Had hier veel meer van verwacht. Voor vrijdag en zaterdag nog wel aardig als ik ff snel google. Maar geen enkele must see.
Zondag voor mij erg zwak.

Vrijdag: Newdad, Croithe, Militarie Gun, Model / Actriz, Shady Nasty wel benieuwd naar.
Zaterdag: Hayley Williams, Aldous Harding, Dame Area, Grote Geelstaart, Midrift, Sorry, benieuwd naar.
Zondag: Sharon van Etten.

• Leuk
Waarderingen: eggy
Oh Yes! Dame Area!!! <3

Nation of Language ook leuk!
Wow, Dame Area kende ik nog niet, maar hun live act klinkt echt erg goed, doet me wat aan Giant Swan denken (wat 1 van mijn favo shows ooit was op BKS). Hopelijk zetten ze die diep in de nacht, want daar kan ik echt los op gaan.

• Leuk
Waarderingen: koolkeith
Aan het inluisteren een beetje globaal. Wat klink Mid Drift lekker zeg!

• Leuk
Waarderingen: eggy
Ik ben er op zich enthousiast over, als er bij de zestig overblijvende namen een tiental goeie zitten heb je weer je traditionele ijzersterke line up (op kwaliteit, hoe grote namen ze zijn interesseert me minder).

Maar er moet nog wel iets bij, zeker op die zondag.

VRIJDAG
Croithe - Jack White met zijn vette nieuwe album onder de arm, heeft zijn hits niet eens nodig om een topshow neer te zetten - Militarie Gun (als ze ditmaal effectief komen) - Model/Actriz - NewDad hoor ik vaak vermelden hier dus ben benieuwd - Shady Nasty klinkt op basis van omschrijving als iets dat de Casbah helemaal gaat slopen - Blood Incantation klinkt behoorlijk epic.

Voor mij is Merol wat too on the nose.

ZATERDAG
Aldous Harding - Mark William Lewis - Midrift lijkt me iets dat goed kan werken - Nick Cave and the Bad Seeds klinkt als een tof bandje met potentieel - Nation of Language vond ik al heel goed en hun nieuwe album zou ijzersterk zijn - Tramhaus - Tropical Fuck Storm - Weval - Sorry - Wolf Alice zou heel goed zijn schijnt maar de vorige passage vond ik er niet zoveel aan, we zien wel.

Paramore/Hayley Williams is mij volledig ontgaan tot hiertoe maar ik zie dat er wel wat mensen enthousiast over zijn dus ik ga het ook zeker eens checken.

ZONDAG
Ik heb het niet honderd procent met Gorillaz maar je kan het erger treffen met je headliners vermoed ik - Ethel Cain klinkt geweldig - Joey Valence & Brae is een dik feest - Men an tol klinkt al goed - Sharon van Etten vind ik geweldig - Skullcrusher vond ik de EP heel goed van en ben benieuwd of dat bevestigd wordt - Yard Act is ook wel leuk, niet het beste ooit maar tof genoeg om vijtig minuutjes naar te kijken.

Ik moet het nog beginnen voelen met Mac Demarco maar als ze die tegelijk zetten met iets tof hoeft dat misschien ook niet.

Die zondag is wel nog wat minder tot hiertoe, maar daar komt in ieder geval kwantitatief nog het meeste bij ook.

Dit pikt 3voor12 eruit:

Surprise! Slechts drie weken na de eerste batch namen (met o.a. headliners Gorillaz, Jack White en Nick Cave) onthult Best Kept Secret alweer 27 nieuwe artiesten die komen spelen in Beekse Bergen. We tekenen op: Paramore-frontvrouw Hayley Williams (haar allereerste Nederlandse festivalshow met haar soloproject!), naast o.a. de terugkeer van Aldous Harding (zou de indiefolkie met een nieuwe plaat komen?), Yard Act, Sharon van Etten & The Attachment Theory (inderdaad, nu als officiële band), DTRH-hoogtepunt Model/Actriz, 3voor12 Award-genomineerden Weval, en nog een stel mooie namen aan de onderkant: o.a. de bluesy indierockband GhostWoman, de shoegazers van NewDad en Popronde-opvaller Grote Geelstaart.

Het programma is wel weer veel breder, niet? Meer ‘exotische’ muziek: Thai, Afrobeat, Latin; weer wat rap, punk, hardcore, shoegaze, deathmetal. (Ik geef toe, ik ga volledig af op de beschrijvingen.) Dat past toch beter bij een festival dat Best Kept Secret heet.

Ik zag laatst Joost van Bellen online Model/Actriz de hemel in prijzen, dus daar kijk ik het meest naar uit van de laatste namen.

Oké, al met al vind ik het toch wel heel sterk hoor.

Vrijdag
Must: Jack White en NewDad.
Leuk: Ão, Blood Incarnation, Curtis Harding en Model/Actriz.

Oftewel, deze dag blijft nog achter. Maar aangezien op de poster alleen Mula B bij de tweede rij staat, hebben ze nog minimaal 3 klappers te gaan hier?

Zaterdag
Must: Nick Cave, Hayley Williams, Nation of Language en Tropical Fuck Storm.
Leuk: Wolf Alice, Aldous Harding, Dame Area en Sorry.

Lekkere dag al hoor!

Zondag
Must: Gorillaz, Ethel Cain, Mac DeMarco en Sharon van Etten.
Leuk: Yard Act, (moeilijk teken)tella en Skullcrusher.

Ja, wordt een leuk debuut voor mij op BKS denk ik :)

Users who are viewing this thread