Nog een heel snel stukje, maar wat is Best Kept Secret toch een fijn festival. Dit was voor mij de eerste keer het hele weekend, maar het is echt een lange tijd geleden dat ik zó onwijs genoten heb op een festival. Ik denk dat dit gedeeltelijk komt doordat alles nieuw is en doordat ik zelf er vooral wat relaxeter inging (niet van hot naar her rennen, maar echt de tijd nemen voor alles en geen FOMO als je door vermoeidheid wat overslaat), maar ook door het vele moois dat dat geprogrammeerd stond. Voor mij sprongen
Magdalena Bay, Kneecap, Soulwax en
Kaat van Stralen (wat een volwassen artiest is dat al!) er wel echt bovenuit. Door wat problemen qua programma-in-het-hoofd (geen fysieke programmaboekjes is wel jammer, zeker als je je telefoon niet mee hebt) Nilufer Yanya wel gemist (ik was in de veronderstelling dat beide kon), maar dat kon ik dus goed hebben dit keer. Het is gewoon allemaal zo ongedwongen, mensen zijn relaxed, eten is top, terrein is prachtig. Verder genoten van Droom Dit, Orchestre Boabab, Personal Trainer, Spelling, Ugly (the Wheel misschien wel het beste nummer van het weekend), Michael Kiwanuka, Glass Beams, TV On the Radio (al greep het me minder dan menig persoon hier), Rats on Rafts, Kebeaushé, SPELLLING, Spinvis, Nonchelange en Sef.
En, tot slot, the Floor is echt een unique selling point van Best Kept Secret en er is imo geen concept op een ander festival dat hieraan tipt. Zovaak langsgelopen en dan toch even een kwartiertje blijven. Altijd wel iets lekkers, ook om kort even te dansen op wat dode momenten. Onverwacht onwijs genoten van Erol Akyol (Weet iemand welk genre dit was? Helemaal in mijn straatje

), en ook Nederland vs. België toch wel verbroederend. Sowieso blij om zoveel Vlamingen op het festival te hebben -- als Brabander voelt het toch een beetje als thuiskomen. St. Paul is een BKS-legende en ik ben vanaf vandaag trouw luisteraar van St. Paul's Boutique.