Best Kept Secret 2025

Niet meer dan logisch en dappere keuze de huidige weg in te slaan. Ik ben enthousiast.
Nog maar eens een bevestiging van Maurits dat BKS een wat andere richting opgaat:

"Programmatechnisch moet je keuzes gaan maken. Ga je mee in de waan van de dag door bizarre bedragen voor grote namen te betalen? Of kies je er juist voor om te investeren in een muzikaal inhoudelijk programma waarin zich de volgende grote naam zou kunnen bevinden? Als je teruggaat naar de kern van Best Kept Secret is het juist dat inhoudelijke waarmee we onszelf altijd hebben onderscheiden en dat inhoudelijke is ook waarvoor een groot deel van onze doelgroep een ticket koopt."

Uit een artikel over de problemen die boutique festivals hebben. Al is de vraag of BKS daar echt onder valt...

Zie: https://www.eblive.nl/festivals-en-concerten/erop-of-eronder-voor-boutique-festivals/
Niet mee willen gaan in de waan van de dag door 'bizarre' bedragen te betalen voor grote acts maar wel dezelfde (inmiddels toch ook wel redelijk bizarre) bedragen (tickets-drinks-food) doorrekenen naar de consument dan de festivals die wel die grote acts hebben...ik blijf het een bijzondere keuze (en statement) vinden.

Niet mee willen gaan in de waan van de dag door 'bizarre' bedragen te betalen voor grote acts maar wel dezelfde (inmiddels toch ook wel redelijk bizarre) bedragen (tickets-drinks-food) doorrekenen naar de consument dan de festivals die wel die grote acts hebben...ik blijf het een bijzondere keuze (en statement) vinden.
Hoe zou je dit anders willen oplossen? Vond de prijzen voor drank en eten nog best acceptabel vorig jaar, en de ticketprijs heeft ook met smaak en verwachtingen te maken.

Je kunt niet ieder jaar je prijzen laten stijgen en je acts steeds kleiner maken. Zo werkt het niet. Dit heeft mijn inziens niks met smaak en verwachtingen te maken. Maar hey, als er straks genoeg volk rondloopt, dan heb ik het mis. En lacht de organisatie het laatst, met programma-uitgaven die een fractie zijn van die van een aantal jaar terug, en inkomsten die alleen maar hoger zijn geworden. We gaan het zien! :)

• Leuk
Waarderingen: LanderV en BeWario
Je kunt niet ieder jaar je prijzen laten stijgen en je acts steeds kleiner maken. Zo werkt het niet. Dit heeft mijn inziens niks met smaak en verwachtingen te maken. Maar hey, als er straks genoeg volk rondloopt, dan heb ik het mis. En lacht de organisatie het laatst, met programma-uitgaven die een fractie zijn van die van een aantal jaar terug, en inkomsten die alleen maar hoger zijn geworden. We gaan het zien! :)
Programma-uitgaven die een fractie zijn van een aantal jaar terug? Waar heb je het over??

Ik heb het al vaker gezegd in dit topic maar de locatie is financieel ontzettend ongunstig voor BKS, tegelijk is er niet echt een alternatief in de omgeving. Ga er maar vanuit dat een flink deel van de prijs hem daar in gaat zitten. Wat mij betreft krijg je voor dat geld ook een hele bijzondere locatie terug. Ikzelf vind dat het wel waard.

En tja wat is een "grote" act? Ook eerder genoemd, maar veel acts op BKS hebben gewoon een miljoenenpubliek als je kijkt naar het aantal streams en in wat voor tempo ze individuele shows uitverkopen. Tuurlijk ga je dan voor acts die niet in het 2000/2010s-Pitchforkstraatje liggen die ondanks hun afnemende populariteit nog steeds hoge marges vragen. Het levert daarnaast een veel interessanter programma op waar echt nog wat te ontdekken valt. Dan doe je wat mij betreft de naam van je festival eer aan.

Wat snappen mensen niet aan dat alles duurder is geworden en je dus keuzes moet maken… Dat betekent dus dat je keuze hebt tussen topzwaar programma en dan verder minder acts en kleine acts of je gaat voor meer inhoudelijk en breder programma. Het is niet zo dat er nu idioot veel geld in de zakken van Friendly Fire terecht komt omdat ze geen The National of Charli XCX hebben, maar Eefje en Soulwax.

Users who are viewing this thread