Wat mij betreft gaat het niet over kritiekloos alles accepteren hoor. (Goldband, Oscar & The Wolf, Disclosure, DJVT,... ga je me nooit horen goed praten)
Die zondag dit jaar is voor mij gewoon de beste BKS dag ooit. Ik vind dat ze in de breedte ongeloofelijk goed programmeren.
Acts als English Teacher, Royel Otis, Nation Of Language, The Haunted Youth, Gurriers, Kevin Morby, Alvvays, Sprints, Glass Beams, Alex G,... maakte vorige jaren mijn weekend compleet.
Sommige mensen, zoals ik, vinden de kleinere line up effectief ook een meerwaarde en zijn niet zo maar hun "lievelingetje" aan het verdedigen.
Dat de prijs even duur blijft als ze geen Radiohead of Nick Cave hebben is een andere discussie. Ik ben van het principe als The Haunted Youth een goede show neerzet vind ik dat even veel geld waard dan als bv. Justice een goede show neer zet. Zolang de kwaliteit er is, hoeft die voor mij niet per sé op de headlinerspot te staan. Komend van iemand die maar 1 van de laatste 6 headliners met aandacht gaan kijken is.
Anderzijds snap ik ook wel dat sommige wat meer legacy of zekerheid voor zo'n som geld willen. Maar dat is hoe ieder er voor zich over denkt.