Best Kept Secret 2025

Waarom luister je nog naar de radio? Om je te ergeren? Zodat je daar weer over kan klagen in een forum? Lekker makkelijk.
Met een beetje energie en tijd maak je in bv spotify je eigen luisterlijsten. Met veel lezen hou je je op de hoogte van nieuwe muziek. Die luister je en voeg je toe, als je het pruimt, aan je lijsten. Laat die algoritmes voor je werken en stop met dat geklaag.
En nu weer on topic BKS 2025.
Gaat er iemand volgende week naar Junodream? Benieuwd hoe ze live zijn? En of het BKS materiaal is?
Het ging nergens over radio?.............

Waarom luister je nog naar de radio? Om je te ergeren? Zodat je daar weer over kan klagen in een forum? Lekker makkelijk.
Met een beetje energie en tijd maak je in bv spotify je eigen luisterlijsten. Met veel lezen hou je je op de hoogte van nieuwe muziek. Die luister je en voeg je toe, als je het pruimt, aan je lijsten. Laat die algoritmes voor je werken en stop met dat geklaag.
En nu weer on topic BKS 2025.
Gaat er iemand volgende week naar Junodream? Benieuwd hoe ze live zijn? En of het BKS materiaal is?
Yes! Ga volgende week naar junodream, zal dan wel even een verslagje schrijven

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
3voor12 heeft toch nooit een focus gehad op metal muziek? BKS trouwens ook niet, past ook totaal niet in de setting, hoogstens een of twee bands voor diversiteit.

Ik begrijp ook niet waarom Nederlandse artiesten een hoge plek niet gegund zijn. Onze muziek scene gaat echt niet groeien als we al onze artiesten klein houden.

Maar juist daarom vind ik 3voor12 geen journalistiek platform op dat gebied. Ze hebben veel te veel belangen bij de Nederlandse acts waardoor ik een heel erg wij van WC eend gevoel erbij krijg. Het zijn pluggers en niet zozeer een journalistiek platform. Want als Eefje BKS mag headlinen dan hebben ze daar ook baat bij,

En dat zie je ook gewoon terug in hun lijstjes en overzichten. Zoals een Froukje of Merol in de song van het jaar lijstjes.

Daarnaast vind ik ze muzikaal ook geen breed spectrum hebben. Een slome pop act uit Amsterdam zal altijd sneller een spot krijgen dan een talentvolle metalband uit Enschede om maar wat te noemen. Je krijgt wel heel verslagen van ADE omdat bij 3voor12 nog midden in hun midlife crisis zitten. Maar je zal ze niet zien bij de Nederlandse acts op Revolution Calling volgende week. Daardoor vind ik het vaak een net iets te grote circle jerk worden.
Makes sense. Maar volgensmij hebben ze lokaalredacties (?) die ook verslagen maken. Tenminste, ik zag wat van Samhain voorbij komen en volgensmij doen ze ook Roadburn en wat andere dingen in het oosten van het land. Daar is het randstadkliekje inderdaad zelf niet te vinden denk ik, maar toch. Wel eens dat het spectrum te klein is.

Deels een met wat hier wordt gezegd over 3voor12. Vooral Froukje en Goldband wordt wel overdreven veel aandacht aan besteed. En zonder de nog enigszins nuchtere Niels Aalberts (zo zijn we weer bij BKS uit ;)) vind ik de kliek ook te veel achter de pophypes aanhobbelen, vaak meer als fan dan als journalist. Voor de volgens mij niet enorm brede redactie, vind ik het sprectrum echter wel degelijk vrij breed. Metal inderdaad niet, maar het gaat wel van Goldband/Froukje via ADE naar Roadburn/LGW? met van alles ertussenin. En 3voor12 heeft zeker minpunten, maar het is alsnog Koning Eenoog. Of er moeten nog ergens Nederlandse media bestaan die ik volledig over het hoofd zie.

• Leuk
Waarderingen: voordiepaal

Users who are viewing this thread