Best Kept Secret 2025

Die opmerking was gericht op strandtent, die schreef dat TikTok-hypes alleen geboekt moeten worden als het ook “goede artiesten” zijn. Maar eigenlijk zeg je nu iets soortgelijks door het over “kwaliteit” te hebben. Alsof we dat als statistiek naast de streams en likes kunnen leggen. Snap best dat we hier op een snobjesforum zitten, en dan nota bene ook nog in de BKS snobjeshoek, dus ’t is vast geen populaire mening en ik doe er bovendien tot op zekere hoogte met plezier zelf aan mee, maar als honderdduizenden TikTok / Insta / Hyves / breiclub mensen iets in het werk van een artiest zien vind ik het nogal aanmatigend om vervolgens te bediscussiëren of zij het begrepen hebben.

Of acts bij BKS passen is natuurlijk een andere discussie. Die vind ik een stuk leuker om te voeren.
Waar ik op doelde is dat een Tiktok hitje niet de enige maatstaf moet zijn. Dat een artiest door Tiktok populair is, zou geen probleem moeten zijn. Maar van een festival als BKS, verwacht ik wel dat ze meer onderzoek doen, dan alleen het kijken naar de grote Tiktok cijfers.

Tiktok is een goede plek om muziek te ontdekken, maar doordat alle segmenten kort zijn, de muziek niet live is, en vaak slechts één liedje groot is, vind ik zelf dat je niet via Tiktok kan beoordelen of een artiest goed genoeg (voor BKS) is of niet.

Ik heb echt niets tegen Tiktok en zit er zelf soms ook op. Ik vind het tof dat mijn favoriete artiesten als Beach House en Mitski door een nieuwe generatie daar worden ontdekt en nieuwe hoogtes bereiken. De muziek daar zie ik zeker niet als iets slechts.

Laatst bewerkt:
Op efestivals gaat nu (o.b.v. een bron bij Primavera Porto) bericht rond dat Primavera Barcelona eind deze maand met de gehele line-up komt en Primavera Porto begin volgende maand.
En Idles zou een van de namen daar zijn.

Als dat inderdaad zo is dan hebben we dus over ruim twee weken een eerste beeld wat er rond BKS in de buurt is.

Op efestivals gaat nu (o.b.v. een bron bij Primavera Porto) bericht rond dat Primavera Barcelona eind deze maand met de gehele line-up komt en Primavera Porto begin volgende maand.

Als dat inderdaad zo is dan hebben we dus over ruim twee weken een eerste beeld wat er rond BKS in de buurt is.
En misschien ook wel namen bij BKS.

Snap wel dat het voor sommigen misschien een beetje uitgekauwd voelt na DTRH en LL op rij, en Fontaines voelt natuurlijk een stuk urgenter met dat album op zak, maar wat zou ik blij worden van een mooie ontdekkingsdag afsluiten met IDLES op het strand. Zeker in combinatie met een langere avontuurlijkere setlist, en misschien een wat meer leftfield naam op een andere dag. Kom maar door.

Snap wel dat het voor sommigen misschien een beetje uitgekauwd voelt na DTRH en LL op rij, en Fontaines voelt natuurlijk een stuk urgenter met dat album op zak, maar wat zou ik blij worden van een mooie ontdekkingsdag afsluiten met IDLES op het strand. Zeker in combinatie met een langere avontuurlijkere setlist, en misschien een wat meer leftfield naam op een andere dag. Kom maar door.
Leftfield lijkt mij ook wel wat ja 😉

Zou IDLES headlinen op bks?
Misschien zit ik te ver van deze muziek af, maar IDLES is toch geen headliner materiaal? Fontaines D.C. kan ik inkomen, maar IDLES is toch nog wel een stapje lager. Sub plek lijkt me prima spot.

IDLES verkocht de Afas uit (net als bv Disclosure of Nutini) dus die kunnen denk ik zeker wel headlinen.

Misschien zit ik te ver van deze muziek af, maar IDLES is toch geen headliner materiaal? Fontaines D.C. kan ik inkomen, maar IDLES is toch nog wel een stapje lager. Sub plek lijkt me prima spot.
Op andere festivals niet. Hier zou ik het niet heel vergezocht vinden. Zeker niet als ze nog een beetje kunnen leunen op 2 andere sterke headliners. Ze stonden eerder dit jaar inderdaad in een uitverkochte Afas, en op Lowlands vond ik het opvallend druk bij de Alpha voor een band die niet per se veel aansluiting bij de rest van de line up had.

... maar het sentiment dat het zonder nieuw album wel even goed is zo snap ik ook.

Ik ben aardig IDLES moe merk ik. Laat ze na PP22, DTRH23 en LL24 volgend jaar maar weer naar Pinkpop gaan
Ergens hier had ik ook gelezen dat het logisch was dat ze op Pinkpop zouden staan volgend jaar. Iets met een boeker ofzo, maar weet niet meer precies van de hoed en de rand.

Mee eens. Ondanks dat ik groot fan van ze ben zie ik ze graag over een jaartje pas weer. Ik hoop ook dat ze op een gegeven moment wat diversere nummers gaan maken. Had in afas dit jaar steeds het gevoel alsof alles hetzelfde klonk, ondanks dat ik bijna alle lyrics wel mee kon zingen

Zou Deftones passen op BKS? Die komen met een nieuwe album en doen volgend voorjaar een tour in de VS. Daarna Europese festivals misschien? Misschien iets aan de harde kant van het spectrum maar ik vind het nog best passen.

• Leuk
Waarderingen: Tumbleweedovski
Zou Deftones passen op BKS? Die komen met een nieuwe album en doen volgend voorjaar een tour in de VS. Daarna Europese festivals misschien? Misschien iets aan de harde kant van het spectrum maar ik vind het nog best passen.
Ik zou het geweldig vinden

Users who are viewing this thread