Best Kept Secret 2025

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
139
183
Die opmerking was gericht op strandtent, die schreef dat TikTok-hypes alleen geboekt moeten worden als het ook “goede artiesten” zijn. Maar eigenlijk zeg je nu iets soortgelijks door het over “kwaliteit” te hebben. Alsof we dat als statistiek naast de streams en likes kunnen leggen. Snap best dat we hier op een snobjesforum zitten, en dan nota bene ook nog in de BKS snobjeshoek, dus ’t is vast geen populaire mening en ik doe er bovendien tot op zekere hoogte met plezier zelf aan mee, maar als honderdduizenden TikTok / Insta / Hyves / breiclub mensen iets in het werk van een artiest zien vind ik het nogal aanmatigend om vervolgens te bediscussiëren of zij het begrepen hebben.

Of acts bij BKS passen is natuurlijk een andere discussie. Die vind ik een stuk leuker om te voeren.
Waar ik op doelde is dat een Tiktok hitje niet de enige maatstaf moet zijn. Dat een artiest door Tiktok populair is, zou geen probleem moeten zijn. Maar van een festival als BKS, verwacht ik wel dat ze meer onderzoek doen, dan alleen het kijken naar de grote Tiktok cijfers.

Tiktok is een goede plek om muziek te ontdekken, maar doordat alle segmenten kort zijn, de muziek niet live is, en vaak slechts één liedje groot is, vind ik zelf dat je niet via Tiktok kan beoordelen of een artiest goed genoeg (voor BKS) is of niet.

Ik heb echt niets tegen Tiktok en zit er zelf soms ook op. Ik vind het tof dat mijn favoriete artiesten als Beach House en Mitski door een nieuwe generatie daar worden ontdekt en nieuwe hoogtes bereiken. De muziek daar zie ik zeker niet als iets slechts.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.592
2.739
Op efestivals gaat nu (o.b.v. een bron bij Primavera Porto) bericht rond dat Primavera Barcelona eind deze maand met de gehele line-up komt en Primavera Porto begin volgende maand.
En Idles zou een van de namen daar zijn.

Als dat inderdaad zo is dan hebben we dus over ruim twee weken een eerste beeld wat er rond BKS in de buurt is.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.925
1.060
Op efestivals gaat nu (o.b.v. een bron bij Primavera Porto) bericht rond dat Primavera Barcelona eind deze maand met de gehele line-up komt en Primavera Porto begin volgende maand.
En Idles zou een van de namen daar zijn.

Als dat inderdaad zo is dan hebben we dus over ruim twee weken een eerste beeld wat er rond BKS in de buurt is.
En misschien ook wel namen bij BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken