Best Kept Secret 2025

Frankenstein

Playlistbediener
9 sep 2024
14
14
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar Sigur Rós met fanfare? Als Sigur Rós met orkest ergens zou moeten werken is dat toch BKS?

Gelukkig speelden ze Hoppípolla ook gewoon in het Concertgebouw en was het wederom fenomenaal ;)

In de Afas 2022 rockte het idd meer hier en daar en had je het gevoel alsof de hemel openbrak zo af en toe. Het optreden met orkest was ingetogener, maar ook ontzettend intens. Ik kan het geen moment saai noemen. Maar als je juist van die rockende gedeelten houdt, snap ik dat nog wel enigszins.
ik doel op de setting waarmee ze in 2008 op Lowlands stonden (alleen blazers geloof ik; ik noemde het even fanfare, maar andere naam mag ook ;)). Die vond ik erg tof toen.

En over het concert in Concertgebouw: meningen in onze groep waren toen verdeeld. Sommigen vonden het idd net als jij enorm intens en waren laaiend, een ander deel was net als ik niet zo enthousiast en ziet ze inderdaad liever wat meer rocken om die term maar te gebruiken. Op een festival zou ik ze in ieder geval liever zien rocken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.783
7.592
ik doel op de setting waarmee ze in 2008 op Lowlands stonden (alleen blazers geloof ik; ik noemde het even fanfare, maar andere naam mag ook ;)). Die vond ik erg tof toen.

En over het concert in Concertgebouw: meningen in onze groep waren toen verdeeld. Sommigen vonden het idd net als jij enorm intens en waren laaiend, een ander deel was net als ik niet zo enthousiast en ziet ze inderdaad liever wat meer rocken om die term maar te gebruiken. Op een festival zou ik ze in ieder geval liever zien rocken :)
Ik heb bij fanfare meteen een associatie naar carnaval, dus dat ligt ook een beetje aan mij ;)

Het punt van beleving op een festival snap ik zeker. Ik blijf echter bij het punt dat Sigur Rós + orkest juist als headliner op een festival als BKS zou moeten passen aangezien dit een beetje het doel achter dit festival is(/was?). Alternatieve snobistische muziek zonder feestgehalte.
 

Frankenstein

Playlistbediener
9 sep 2024
14
14
Ik heb bij fanfare meteen een associatie naar carnaval, dus dat ligt ook een beetje aan mij ;)

Het punt van beleving op een festival snap ik zeker. Ik blijf echter bij het punt dat Sigur Rós + orkest juist als headliner op een festival als BKS zou moeten passen aangezien dit een beetje het doel achter dit festival is(/was?). Alternatieve snobistische muziek zonder feestgehalte.
haha ja dat snap ik. De vader van een vriendje van mijn zoontje is toevallig dirigent en dat doet hij oa bij een fanfare. Sinds ik daar eens ben gaan kijken weet ik dat fanfare een rijke traditie kent en zeker niet alleen te associëren zou moeten zijn met carnaval, maar snap het volledig als zuiderling en dus carnavalvierder ;)
maar goed, dat concert op Lowlands met die blazers blijft voor mij wel legendarisch dus vandaar dat ik het noemde.

En SR op BKS met orkest zou zeker tof zijn; wat mij betreft dan dus wel graag met andere setlist dan het concert in Concertgebouw maar dat is uiteraard persoonlijk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Frankenstein

Playlistbediener
9 sep 2024
14
14
Ik zie dat Father John Misty net uitgebreide tour aankondigt door VS en Europa (10 april Tivoli) deze winter/dit voorjaar. Met nieuw werk en nog een lege agenda in de zomer wellicht ook materiaal voor de festivals. Zelf geen groot fan, maar heeft natuurlijk al eens op BKS gestaan dus lijkt me wel kanshebber als hij idd in de zomer ook langs festivals gaat na z'n clubtour.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken