Best Kept Secret 2025

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
840
881
Zou Deftones passen op BKS? Die komen met een nieuwe album en doen volgend voorjaar een tour in de VS. Daarna Europese festivals misschien? Misschien iets aan de harde kant van het spectrum maar ik vind het nog best passen.

Zou best passen imo, maar dan het liefst wel in de TWO!
Lowlands of zeker Jera on Air zou ook goed passen voor Deftones. Pinkpop zijn ze vorig jaar nog geweest
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
421
417
Zou best passen imo, maar dan het liefst wel in de TWO!
Lowlands of zeker Jera on Air zou ook goed passen voor Deftones. Pinkpop zijn ze vorig jaar nog geweest
Zijn Deftones op Pinkpop geweest vorig jaar? Ik kan alleen 2022 vinden (wat ik overigens ook volledig heb gemist toen ik daar was haha)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.601
2.744
Deftones is inderdaad recent (2022) nog op Pinkpop geweest. Past een Nine Inch Nails muzikaal niet beter? Bovendien ook een net wat exclusievere boeking dan Deftones.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
132
86
Volgend jaar oktober geeft Sigur Ros met het Noordpool orkest 2 concerten in Carré. Zou ook een hele bijzondere headliner zijn op de One met een groot orkest (als dat past op het podium)
 

Frankenstein

Playlistbediener
9 sep 2024
11
12
Volgend jaar oktober geeft Sigur Ros met het Noordpool orkest 2 concerten in Carré. Zou ook een hele bijzondere headliner zijn op de One met een groot orkest (als dat past op het podium)
Sigur Ros mag van mij zeker terugkomen naar BKS, alleen de setting met een orkest hoeft van mij niet zo. Vorig jaar in Concertgebouw gezien met London Contemporary Orchestra en vond het mooi maar was wel erg ingetogen en daardoor soms bijna saai. Voor festival zou dat niet werken. Liever met fanfare dan
 
  • Leuk
Waarderingen: jacobz

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.601
2.744

Zo te zien is dit vlakbij de tent waar de check in was voor de mensen die tijdens BKS op het vakantiepark zaten.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.360
13.956
Sigur Ros mag van mij zeker terugkomen naar BKS, alleen de setting met een orkest hoeft van mij niet zo. Vorig jaar in Concertgebouw gezien met London Contemporary Orchestra en vond het mooi maar was wel erg ingetogen en daardoor soms bijna saai. Voor festival zou dat niet werken. Liever met fanfare dan
Mond spoelen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.995
6.293
Zou Sígur Rós nog een BKS headliner zijn? Of zijn ze nu een TWO afsluiter geworden? Sígur Rós en Wilco op 1 affiche zou al te gek zijn iig. Maar ik zie het niet gebeuren, lijkt me niet dat dit festivals gaat doen.
 

Frankenstein

Playlistbediener
9 sep 2024
11
12
Zou Sígur Rós nog een BKS headliner zijn? Of zijn ze nu een TWO afsluiter geworden? Sígur Rós en Wilco op 1 affiche zou al te gek zijn iig. Maar ik zie het niet gebeuren, lijkt me niet dat dit festivals gaat doen.
In deze samenstelling (dus met orkest) zie ik het idd ook niet gebeuren. Maar in de 'reguliere' set up zou ik het fantastisch vinden. Sigur Ros op de One is magisch. Al deel ik je twijfel of BKS ze nog als headliner ziet
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.601
2.744
In deze samenstelling (dus met orkest) zie ik het idd ook niet gebeuren. Maar in de 'reguliere' set up zou ik het fantastisch vinden. Sigur Ros op de One is magisch. Al deel ik je twijfel of BKS ze nog als headliner ziet
Met de set waarmee ze eind 2022 in de AFAS stonden mogen ze zo naar BKS komen als ONE-afsluiter. Maar de Concertgebouw/Carré-set gaat niet echt werken op een festival.
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
156
218
Sigur Ros mag van mij zeker terugkomen naar BKS, alleen de setting met een orkest hoeft van mij niet zo. Vorig jaar in Concertgebouw gezien met London Contemporary Orchestra en vond het mooi maar was wel erg ingetogen en daardoor soms bijna saai. Voor festival zou dat niet werken. Liever met fanfare dan
Dat heeft niet zoveel met wel of geen concert te maken lijkt me. De setlist leunde heel sterk op hun laatste album, en dat is simpelweg een vrij rustig, ambient album.

Met orkest kunnen ze ook nummers van hun eerste albums spelen.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
132
86
Dat heeft niet zoveel met wel of geen concert te maken lijkt me. De setlist leunde heel sterk op hun laatste album, en dat is simpelweg een vrij rustig, ambient album.

Met orkest kunnen ze ook nummers van hun eerste albums spelen.
Ja precies, zag ze ongeveer 10 jaar geleden met een klein orkestje; nummers als Hoppipolla en Olsen Olsen waren toen fenomenaal.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
IDLES: Wat ik heb geleerd is dat Primaverasound en BKS nauwelijks meer overlap hebben de laatste jaren.
Bij Here's the Thing heb ik wel wat potentiele Casbah acts voorbij horen komen; Carsick; Bongloard; badtime
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
729
458
Die Primavera overlap is toch juist heel moeilijk de laatste tijd doordat ze in hetzelfde weekend zitten als Primavera Porto? Volgens mij kun je bijna alles op PS Barcelona wel afschrijven voor BKS omdat BKS weer tegelijk met PS Porto valt volgend jaar. En Portugal - Nederland is gewoon te ver om in 1 weekend te doen voor de meeste artiesten.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.601
2.744
Die Primavera overlap is toch juist heel moeilijk de laatste tijd doordat ze in hetzelfde weekend zitten als Primavera Porto? Volgens mij kun je bijna alles op PS Barcelona wel afschrijven voor BKS omdat BKS weer tegelijk met PS Porto valt volgend jaar. En Portugal - Nederland is gewoon te ver om in 1 weekend te doen voor de meeste artiesten.
Drie van de vier grote namen van BKS dit jaar stonden dit jaar ook op de beide Primavera's (Justice, PJ Harvey en Disclosure). Dus combineren kan in de praktijk best.

Sterker nog: de overlap van BKS met PS is nog altijd een stuk groter dan bijvoorbeeld met een Northside.

Maar een 1 op 1 overlap is het natuurlijk niet.
De meeste namen die op de zaterdag van Primavera Porto staan meestal niet naar BKS komen. Tegelijkertijd staan niet alle namen van PS Barcelona ook in Porto.
En BKS weet ook iedere keer namen te boeken die Primavera waarschijnlijk ook best had willen hebben (zoals dit jaar St. Vincent en Slowdive en vorig jaar Aphex Twin).
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Gebruikers die dit onderwerp bekijken