Best Kept Secret 2025

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.983
6.256
Mooie lijst geruchten heeft Festileaks op de website geplaatst, al zitten er al wat namen bij die volgens mij al ontkracht zijn (London Grammer was bijvoorbeeld al door een 'insider' bevestigd voor DTRH).

Twee namen die ik mis, maar waar ik wel voor vrees zijn Cigarettes after sex (uitverkochte Ziggo; Friendly Fire) en Fred Again. Vooral die laatste is precies zo'n uitgemolken naam waarmee ze achter LL en DTRH aanlopen, net als afgelopen jaar met Disclosure. Ik hoop dat deze aan BKS voorbij gaat, maar vrees ervoor...
Pff laten we Fred Again... maar mooi over aan DTRH, laat ze daar maar dansen samen met Jamie XX. Wat betref Cigarettes, ik kan er nog steeds niet bij dat dit een ZiggoDome kan doen uitverkopen. Het is echt een blinde hoek voor mij dat soort Tik Tok hypes hoor (daar zijn ze nu toch door bekend)? Ik vind de band best ok maar verre van bijzonder, en ik ken ook daadwerkelijk niemand die er fan van is. En mijn dochter die veel op Tik Tok zit hoor ik ook nooit iets van Cigarettes aan voorbij komen.
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
155
218
Pff laten we Fred Again... maar mooi over aan DTRH, laat ze daar maar dansen samen met Jamie XX. Wat betref Cigarettes, ik kan er nog steeds niet bij dat dit een ZiggoDome kan doen uitverkopen. Het is echt een blinde hoek voor mij dat soort Tik Tok hypes hoor (daar zijn ze nu toch door bekend)? Ik vind de band best ok maar verre van bijzonder, en ik ken ook daadwerkelijk niemand die er fan van is. En mijn dochter die veel op Tik Tok zit hoor ik ook nooit iets van Cigarettes aan voorbij komen.
Die hypes op tiktok zijn dan ook vrij ondoorgrondelijk. Het is ook maar net welk filmpje viral gaat en opgepakt wordt.
 

KeukenS

Campingartiest
17 mei 2024
63
112
Mooie lijst geruchten heeft Festileaks op de website geplaatst, al zitten er al wat namen bij die volgens mij al ontkracht zijn (London Grammer was bijvoorbeeld al door een 'insider' bevestigd voor DTRH).

Twee namen die ik mis, maar waar ik wel voor vrees zijn Cigarettes after sex (uitverkochte Ziggo; Friendly Fire) en Fred Again. Vooral die laatste is precies zo'n uitgemolken naam waarmee ze achter LL en DTRH aanlopen, net als afgelopen jaar met Disclosure. Ik hoop dat deze aan BKS voorbij gaat, maar vrees ervoor...
Ik denk dat Fred again ondanks zijn uitgemolken status een beetje te groot is voor BKS. Gelukkig maar, want zou mijns inziens ook zonde zijn van het budget + een te grote aantrekkingskracht hebben op publiek dat niet echt bereid is om minder bekende bandjes te ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.012
1.181
Ik denk dat Fred again ondanks zijn uitgemolken status een beetje te groot is voor BKS. Gelukkig maar, want zou mijns inziens ook zonde zijn van het budget + een te grote aantrekkingskracht hebben op publiek dat niet echt bereid is om minder bekende bandjes te ontdekken.
Als Fred door blijft touren zie ik m eerlijk gezegd eerder weer een zaalshow doen of naar Pinkpop gaan. Kan me haast niet voorstellen dat ie van LL-headliner naar BKS gaat, helemaal met een nieuw album op zak.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.983
6.256
Denk niet dat je een band die de afgelopen 8 jaar gestaag is gegroeid van London Calling, Tolhuistuin, BKS Three, Melkweg Max, T/V Ronda, BKS Two, Paradiso (2x) en AFAS Live (2x) naar ZiggoDome een TikTok-hype kunt noemen.
Dat kan vrij makkelijk hoor. Cigarettes After Sex is zo een tik tok hype. Zonder hadden ze geen Ziggo volgekregen.

Dat ging vrij makkelijk dus. We moeten elkaar niet voor de gek gaan houden hier hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: SanderFMC

Elmer

Playlistbediener
9 jun 2024
5
9
Mooie lijst geruchten heeft Festileaks op de website geplaatst, al zitten er al wat namen bij die volgens mij al ontkracht zijn (London Grammer was bijvoorbeeld al door een 'insider' bevestigd voor DTRH).

Twee namen die ik mis, maar waar ik wel voor vrees zijn Cigarettes after sex (uitverkochte Ziggo; Friendly Fire) en Fred Again. Vooral die laatste is precies zo'n uitgemolken naam waarmee ze achter LL en DTRH aanlopen, net als afgelopen jaar met Disclosure. Ik hoop dat deze aan BKS voorbij gaat, maar vrees ervoor...
Voor mij leest dit toch meer als een wensenlijst dan als een lijst geruchten. Gezien de koers van de afgelopen jaren zie ik weinig van deze lijst echt op de timetable terecht komen, hoe graag ik het ook zou zien...
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
155
218
Voor mij leest dit toch meer als een wensenlijst dan als een lijst geruchten. Gezien de koers van de afgelopen jaren zie ik weinig van deze lijst echt op de timetable terecht komen, hoe graag ik het ook zou zien...
Ik dacht eerlijk gezegd hetzelfde.
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
196
279
Ja, jij wil gewoon dat het een TikTok-hype is.
Veel betere voorbeelden van een TikTok-hype dan Cigarettes After Sex ga je niet krijgen. Was gewoon een middelgrote indieband, tot in 2022, 5 jaar na de release, Apocalypse ineens helemaal viral ging op TikTok, wereldwijd in de hitlijsten kwam, en inmiddels 1,5 miljard streams heeft op Spotify. Natuurlijk zullen mensen daarna ook echt van de muziek zijn gaan houden, anders krijg je de Ziggo niet vol, maar die sprong naar de Ziggo Dome hadden ze nooit gemaakt zonder TikTok
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
386
208
Maar is Beach House dan ook een Tiktok-hype? Die hebben nog niet in Ziggo Dome gespeeld, maar die hebben voor Space Song ook ruim een miljard streams die ze zonder Tiktok niet hadden gehad.

Niet dat het mij verder heel veel uitmaakt via welk medium een band doorbreekt.
Cigarettes After Sex lukt het in ieder geval wel om daadwerkelijk meer fans/luisteraars te binden na te zijn doorgebroken op Tiktok. Want hun nieuwe album is nu al beter beluisterd dan Once Twice Melody op Spotify, terwijl het nieuwe album nog maar van juli dit jaar is.
 
Laatst bewerkt:

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
799
608
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit waar een band bekend om is. Zolang het maar een interessante band is. Hadden we dezelfde discussie gehad als Crystal Castles de Ziggo Dome had uitverkocht omdat ze een vogelvlucht hebben genomen door TikTok? Ik weet dat ze allang uit elkaar zijn, maar meer ter illustratie. Surf Curse stond ook op BKS en dat is buiten de TikTok-hype gewoon een toffe band die een prima optreden heeft gegeven.

Ik denk dat het argument of de muziek wel of niet tof is en of wel of niet te boeken om die reden interessanter is. En bij Cigarettes is het antwoord daarbij gewoon "nee".
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.589
2.727
Maar is Beach House dan ook een Tiktok-hype? Die hebben nog niet in Ziggo Dome gespeeld, maar die hebben voor Space Song ook ruim een miljard streams die ze zonder Tiktok niet hadden gehad.

Niet dat het mij verder heel veel uitmaakt via welk medium een band doorbreekt.
Cigarettes After Sex lukt het in ieder geval wel om daadwerkelijk meer fans/luisteraars te binden na te zijn doorgebroken op Tiktok. Want hun nieuwe album is nu al beter beluisterd dan Once Twice Melody op Spotify, terwijl het nieuwe album nog maar van juli dit jaar is.
Beach House had inderdaad ook een TT-hype toen ze laatste keer op BKS stonden, en dat merkte je ook bij sommigen in het publiek. Maar de plek op BKS hadden zij niet gekregen vanwege die hype, maar omdat het gewoon een goede live-act is die muzikaal bij BKS past.

CAS is een soort van gladde McDonalds-variant op de dreampop van bands als Beach House en het verbaast mij ook hoe groot zij geworden zijn. Daar zal TT vast een rol bij hebben gespeeld en niet hun live-reputatie, want dat laatste optreden op BKS was oersaai.

Maar hopelijk beperken ze zich tot Ziggo en zijn ze niet in beeld voor de festivals volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
386
208
CAS is ook niet mijn kopje thee, hoewel ik de aantrekkingskracht op zich snap. Het is wel prima easy listening muziek.
En laatst Killing Eve voor het eerst gekeken, en daar werd hun nummer K ook op een juiste plek gebruikt waardoor het indruk maakt.
Ze weten gewoon best goed een sfeer te creeeren met hun muziek, en ja via TikTok hebben ze een groter publiek gevonden, maar ze slagen er verder wel in om dat publiek vast te houden.

Maar zoals veel vaker: groot publiek en veel luisteraars betekent eerder oppervlakkige muziek, dan muziek die ik goed vind.
 

Brombeer

Campingartiest
10 sep 2021
73
74
462653692_850026347324278_7945909217515862215_n.jpg


Paar weekenden voor BKS in UK.
Yard Act mag wel doorkomen naar BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.983
6.256
Ik zie het hele probleem niet zo. Ik heb niks tegen Cigarettes After Sex, en sommige nummers zitten ook gewoon in mijn playlsten omdat ik het best wel ok vind. Dus dat ik er iets tegen zou hebben is gewoon kwats. Maar we hoeven hier toch niet te gaan liegen dat de push naar ZiggoDome wel onverwachts groot is verlopen en dat Tik Tok daar wel degelijk bij geholpen heeft.

Dan mag je toch best spreken over een Tik Tok hype. Het is niet dat ik ze de nieuwe P. Diddy noem ofzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken