Best Kept Secret 2025

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
512
485
Zoals ik het me herinner was Vampire Weekend in AFAS bij de vorige passage ook lang niet uitverkocht.

Voor de kaartverkoop en voor 'nieuw' publiek hoeft BKS ze niet te boeken, voor het tevreden houden van het 'oude' publiek zou het wel een mooie headliner kunnen zijn.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.499
2.636
Franz Ferdinand is hopelijk toch geen headliner meer? Over Vampire Weekend heb ik ook nog wel twijfels
Paaspop '22 en Dauwpop en Vestrock '23. Dan ben je geen BKS-headliner meer.
Misschien een sub, maar zou niet goed weten waarom BKS dat zou doen met een band die 10 jaar geleden headliner was.
Ik zie Vampire Weekend eerder gebeuren maar heb daar dus ook mij twijfels bij.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.857
6.080
Fontaines D.C. - The XX - Jack White 🤞🤞
Dan zou er voor mij wel een heel sterk sub programma bij moeten komen. Jammer dat ik die vibe van Fontaines niet heb die de meeste hier wel hebben.

Jack White solo heb ik eigenlijk ook nooit wat mee gehad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.732
9.653
Jack White solo heb ik eigenlijk ook nooit wat mee gehad.
Tja, solo.

Uiteindelijk is het uit het hele repertoire wat hij brengt natuurlijk. Ik ga vloeken in een of andere kerk waarschijnlijk, maar ook de White Stripes was zo goed als 'Jack solo' natuurlijk. Alle respect. voor Meg White, maar de WS nummers worden nu gewoon sterker live gebracht dan toen onder de Stripes vlag. Dat rudimentaire en uitgeklede had toen ook wel z'n charme natuurlijk, maar nooit toerde hij met een betere band dan zijn huidige.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.499
2.636
Tja, solo.

Uiteindelijk is het uit het hele repertoire wat hij brengt natuurlijk. Ik ga vloeken in een of andere kerk waarschijnlijk, maar ook de White Stripes was zo goed als 'Jack solo' natuurlijk. Alle respect. voor Meg White, maar de WS nummers worden nu gewoon sterker live gebracht dan toen onder de Stripes vlag. Dat rudimentaire en uitgeklede had toen ook wel z'n charme natuurlijk, maar nooit toerde hij met een betere band dan zijn huidige.
Op basis van zijn solowerk zou hij geen BKS-dag kunnen dragen. Maar tijdens die drie festivals in Scandinavië waar hij QOTSA heeft vervangen heeft hij toch veel gespeeld van White Stripes en Raconteurs. En met een goede band kan het best gaan werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
717
442
Jack White solo is imo gewoon gelijkwaardig aan The White Stripes. Zou dat een hele fijne boeking vinden. Precies het soort naam met de hits die je wil op zo'n festival als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en yannickd

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.122
763
Na de recensies uit Lokeren gelezen te hebben (kon zelf helaas niet gaan), hoop ik dat Massive Attack hun gecancelde show nog eens komt goed maken.

Fontaines en Vampire Weekend zijn persoonlijke favorietjes en wat kleinere headliners, in lijn met de afgelopen edities. Als ze daar dan een puik rijtje midcard namen bij zetten, wordt het voor mij sowieso een topeditie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.148
3.057
Ik denk overigens dat we wel weer één makkelijke/matige/publiektrekkende headliner mogen verwachten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.499
2.636
Als ze wat Nederlandse opvullers voor de ONE willen doe dan maar Spinvis voor in de middag. Of voor een feestje Jungle by Night.
Spinvis is natuurlijk geen opvuller en hij verdient het om een fatsoenlijke plek oo dit festival te krijgen. Misschien op de manier als De Staat vorig jaar.

Sowieso wel bijzonder dat hij er nooit echt heeft gestaan; alleen een dj-set op Four.
 

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
824
856
Spinvis is natuurlijk geen opvuller en hij verdient het om een fatsoenlijke plek oo dit festival te krijgen. Misschien op de manier als De Staat vorig jaar.

Sowieso wel bijzonder dat hij er nooit echt heeft gestaan; alleen een dj-set op Four.

Ja opvuller was niet de juiste term, daar is Spinvis te goed voor :)

Hoop qua Nederlandse acts wel meer op zulke acts ipv De Jeugd, Goldband etc
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.732
9.653
Spinvis op de manier van De Staat lijkt me een topplan!
Maar De Staat stond die TWO toch af te sluiten?

Vind dat wel een beetje een jammere spot om 'af te staan' aan een Spinvis, hoe mooi die muziek ook is. Geef die 3 gegeerde plekjes maar aan dingen zoals St. Vincent/Slowdive/PJ Harvey dit jaar.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
957
665
Maar De Staat stond die TWO toch af te sluiten?

Vind dat wel een beetje een jammere spot om 'af te staan' aan een Spinvis, hoe mooi die muziek ook is. Geef die 3 gegeerde plekjes maar aan dingen zoals St. Vincent/Slowdive/PJ Harvey dit jaar.
De Staat stond er na de headliner, dus zoals Ki/Ki, Altin Gün en Floating Points dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs en mattman

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.499
2.636
Maar De Staat stond die TWO toch af te sluiten?

Vind dat wel een beetje een jammere spot om 'af te staan' aan een Spinvis, hoe mooi die muziek ook is. Geef die 3 gegeerde plekjes maar aan dingen zoals St. Vincent/Slowdive/PJ Harvey dit jaar.
Ik bedoel niet perse als afsluiter van TWO hoor. Maar wel: geef hem eens de ruimte om verschillende sets op verschillende plekken te geven.
 
  • Winning
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken