Best Kept Secret 2025

Het viel opa nu pas op dat er een aankondiging is geweest. Het is niet heel slecht ofzo (maar F_¥£ ME, Deftones,WTFFFF?!) maar is er qua programmering überhaupt nog enig verschil met DTRH? Als er voldoende aardige acts op één dag worden gezet ga ik nog wel een dagje, maar als dat niet het geval is vind ik het ook wel prima.

The Cure was nooit een optie. Want in schoot Mojo. Zal sowieso voor deze zomer op tafel hebben gelegen als optie voor andere festivals, maar is volgens mijn info nooit concreet geweest. Er waren er anderen...

• Leuk
Waarderingen: davadude
The Cure was nooit een optie. Want in schoot Mojo. Zal sowieso voor deze zomer op tafel hebben gelegen als optie voor andere festivals, maar is volgens mijn info nooit concreet geweest. Er waren er anderen...
Fontaines DC lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: wil
Deftones, Kiwanuka, Waxahatchee, TV on the Radio, FCUKERS staan allemaal op de vrijdag op Primavera Porto. Voor al die namen wordt het voor BKS dus zaterdag of zondag, waarbij de zondag meestal beter past.
Caribou, Magdalena Bay en The Dare staan daarop donderdag en kunnen in principe nog op alle dagen.

Barry can't swim heeft ook de vrijdag op zijn website staan; de dag dat Eefje de ONE afsluit.
Vrijdag Portugal en zaterdag Nederland is een hele stretch ja, maar denk wel dat sommige het gaan doen.

Al zou het goed nieuws zijn als die allemaal op zondag staan. Want dan heb je op zondag alleen al Deftones, Kiwanuka, Wilco én TV On The Radio. Wat wil zeggen dat er zeker nog iets van grote namen moet bijkomen als 4/6 grote namen op de zondag zouden staan. Stel je voor:
00.00 - 01.15 nog te beslissen elektronische aflsuiter (TWO)
22.30 - 00.00 Michael Kiwanuka (ONE)
21.10 - 22.25 Deftones (TWO)
19.45 - 21.00 Wilco (ONE)
18.40 - 19.40 TV On The Radio (TWO)

En stel dat Barry Can't Swim dan inderdaad de dag van Eefje speelt (neem dan als TWO afsluiter). Wil dat zeggen dat we nog een ONE sub mogen verwachten voor die dag. En een ONE headliner + sub voor de zaterdag (met Caribou als TWO als afsluiter).

Dromen mag!

Vrijdag Portugal en zaterdag Nederland is een hele stretch ja, maar denk wel dat sommige het gaan doen.

Al zou het goed nieuws zijn als die allemaal op zondag staan. Want dan heb je op zondag alleen al Deftones, Kiwanuka, Wilco én TV On The Radio. Wat wil zeggen dat er zeker nog iets van grote namen moet bijkomen als 4/6 grote namen op de zondag zouden staan. Stel je voor:
00.00 - 01.15 nog te beslissen elektronische aflsuiter (TWO)
22.30 - 00.00 Michael Kiwanuka (ONE)
21.10 - 22.25 Deftones (TWO)
19.45 - 21.00 Wilco (ONE)
18.40 - 19.40 TV On The Radio (TWO)

En stel dat Barry Can't Swim dan inderdaad de dag van Eefje speelt (neem dan als TWO afsluiter). Wil dat zeggen dat we nog een ONE sub mogen verwachten voor die dag. En een ONE headliner + sub voor de zaterdag (met Caribou als TWO als afsluiter).

Dromen mag!
Tuurlijk mag dat maar ik vrees dat wanneer je wakker wordt dit de realiteit is ;) :
ONE: Eefje - Kiwanuka- Deftones
TWO: Barry - TVOTR- Wilco

Deftones spelen in de States een Arenatour met zalen van soms 20.000 man ( en vaak uitverkocht). Die zie ik toch wel de ONE afsluiten.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion en dfrvanloon
Tuurlijk mag dat maar ik vrees dat wanneer je wakker wordt dit de realiteit is ;) :
ONE: Eefje - Kiwanuka- Deftones
TWO: Barry - TVOTR- Wilco

Deftones spelen in de States een Arenatour met zalen van soms 20.000 man ( en vaak uitverkocht). Die zie ik toch wel de ONE afsluiten.
Op TWO hebben we eigenlijk twee lijnen met afsluiters. Een Barry kan ook op de late TWO-slot na Eefje staan.
Ik denk inderdaad ook dat dit ongeveer de plekken van Eefje, Kiwanuka, TVOTR en Wilco zullen zijn.
In de VS is Deftones een grote naam, maar in Nederland stonden ze in 2022 halverwege de dag op het tweede podium van Pinkpop. De stap naar ONE-afsluiter is dan wel erg groot. Ik denk eerder ONE-sub.

Ik denk dat er nog wel ruimte is om ergens nog een naam aan deze 6 bovenaan het affiche toe te voegen, maar verwacht ook niet echt dat dit nog een echt grote naam zal zijn.

Neen, toerende headliners.
Sowieso maar lame dat Mojo nu ook Fontaines van BKS heeft afgesnoept met een grote zak geld.
FF/ Scorpio lijkt het te gaan verliezen in Nederland. Laatste jaren grijpen ze overal naast als het om de grote namen gaat.

FF/ Scorpio lijkt het te gaan verliezen in Nederland. Laatste jaren grijpen ze overal naast als het om de grote namen gaat.
Ze mogen dan misschien alle mooie headliners stelen, maar het mooie terrein van de Beekse Bergen zullen ze nooit krijgen daar in Beuningen of Biddinghuizen! Ik weet niet of andere mensen hier er het zelfde over denken, maar mocht BKS ooit wegvallen dan zou ik eerder overstappen naar een kleiner festival zoals Misty Fields of Le Guess Who dan naar DTRH/Lowlands. Niks voor mij die grote parkeerplaatsfestivals.

Ze mogen dan misschien alle mooie headliners stelen, maar het mooie terrein van de Beekse Bergen zullen ze nooit krijgen daar in Beuningen of Biddinghuizen! Ik weet niet of andere mensen hier er het zelfde over denken, maar mocht BKS ooit wegvallen dan zou ik eerder overstappen naar een kleiner festival zoals Misty Fields of Le Guess Who dan naar DTRH/Lowlands. Niks voor mij die grote parkeerplaatsfestivals.
Same. Of Haldern eens checken

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik vind het overigens wel echt frustrerend dat Mojo/Lowlands er met alle grote alternatieve namen van door gaat en FF schijnbaar niks gunt, maar dat het vervolgens totaal niet besteed is aan het gemiddelde publiek op Lowlands. Misschien is het de eind 20er bubbel waarin ik zit, maar van al mijn vrienden/collega's die naar Lowlands gaan hoor ik alleen dat ze Goldband/Jeugd/FredAgain/PeggyGou teringvet vonden en verder vooral gezopen hebben. Echt zonde om aan zo'n festival dan The Smile of Fontaines D.C. te verliezen, al denk ik dat Fontaines dan wel weer zou passen op Lowlands.

Ik vind het overigens wel echt frustrerend dat Mojo/Lowlands er met alle grote alternatieve namen van door gaat en FF schijnbaar niks gunt, maar dat het vervolgens totaal niet besteed is aan het gemiddelde publiek op Lowlands. Misschien is het de eind 20er bubbel waarin ik zit, maar van al mijn vrienden/collega's die naar Lowlands gaan hoor ik alleen dat ze Goldband/Jeugd/FredAgain/PeggyGou teringvet vonden en verder vooral gezopen hebben. Echt zonde om aan zo'n festival dan The Smile of Fontaines D.C. te verliezen, al denk ik dat Fontaines dan wel weer zou passen op Lowlands.
Die bands zouden dat zelf ook niet moeten willen.

Users who are viewing this thread