Best Kept Secret 2025

Op zich wel een aantal mooie namen, maar ik miss idd toch wel een headliner die echt meteen de doorslag kan geven voor een dagkaart of weekendkaart. Even de dagindeling afwachten of er misschien toch nog een mooie route te maken is, had eigenlijk wel zin (minimaal) een dagje te gaan volgend jaar

Los van genre-revivals, heeft Deftones met Ohms ook gewoon een sterke plaat uitgebracht. Volgens Metacritic hun best scorende album tot dusver. En hun eerste plaat in bijna 20 jaar die nog eens airplay op Stubru opleverde (inclusief een Afrekeninghitje). Dus net als Slowdive nog steeds muzikaal relevant, wat zeker helpt bij het aanspreken van nieuwe generaties.
Sterk, maar ook alweer vier jaar geleden. Maar okay, het maakt me ook niet uit. Erg fijn dat ze er staan.

Nog over de 'ONE-afsluiter'. Opvallend dat dit nu alleen voor Eefje wordt aangegeven.
Ik verwacht dat in ieder geval ook Kiwanuka op die plek zal staan.

Voor BKS zou het wel regelijk uitzonderlijk zijn om begin december al de ONE-afsluiters compleet te hebben.
Vorig jaar kregen we Nutini later, in 2023 werden alle 3 de afsluiters pas begin dat jaar vastgelegd, in 2020 kwamen the Strokes later; in 2019 Christine, in 2018 de Arctic Monkeys en in 2017 Run the Jewels.

In 2022 was het pakket wel eind '21 al compleet, maar dat waren de namen die al voor of tijdens corona vastgelegd waren.
Er kan dus nog wat bijkomen, maar daar moeten we dan echt Maurits zelf over horen....

• Leuk
Waarderingen: yngvar en noid
Het zou sowieso het meest logische zijn als Eefje volledig in het donker speelt, want dan komt haar geweldige lichtshow het allerbest tot zijn recht. Zou het oprecht erg jammer vinden als ze al op de ONE staat terwijl het nog moet gaan schemeren.

Beetje hetzelfde idee als Kiwanuka + Jungle op de afgelopen DTRH.
3voor12 rapporteert dat Eefje op vrijdag de ONE afsluit, dus dat is als het goed is gewoon helemaal in het donker :)

DTRH heeft maximaal 45.000 bezoekers. Qua vergunning hebben ze sinds kort toestemming om op te schalen naar 60.000, maar daar hebben ze tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden
Wilco en Tv on the radio zijn voor mij de uitschieters, hoop dat er nog wat mooie indie namen doorkomen vanuit prima vera in de 2e worp.
(gelukkig geen jamie xx voor de 3e keer waar ik bang voor was)

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Zou het dan toch kunnen dat ze nog eentje van t kaliber LCD/Beach House/Charli (!!!) kunnen verwachten?
Kans lijkt me klein want anders hadden ze die al wel aangekondigd. Of het moet een naam zijn die nog niet bekend gemaakt kan worden.

Ben niet verkocht met deze eerste worp.

Een aantal leuke namen, maar ben meer gewend van BKS.

Misschien dat een volgende worp of nog later het tijdschema me kan overtuigen, maar ga niet direct klaar zitten bij de verkoop.

Waxahatchee mag trouwens al eerder op BKS hebben gestaan, in 2018, maar ze spelen niks meer van Out In The Storm. Plus, met het nieuwe genre (folk/country) dat ze nu spelen is dat ook zo goed als een nieuwe band. Ik zou het overigens niet erg vinden als ze wel weer een nummer als Silver of No Question uit de tas halen.

Ik gok op zoiets (met de namen die er voorlopig staan

ONE headliners: Eefje de Visser - Barry Can't Swim - Michael Kiwanuka
ONE subs: TV on the Radio - L'imperatrice - Wilco
TWO headliners: Caribou - Deftones - Nia Archives
The Secret headliners: KNEECAP - King Hannah - Magdalena Bay
Ziet er zo toch al alleraardigst uit en dan moet het inluisteren nog beginnen. Laatste jaren is het altijd even slikken bij de eerste worp maar uiteindelijk word ik toch steeds enthousiaster. Dat zal nu ook vast wel weer gebeuren.

Nia Archives staat denk ik eerder op de Young Marco / Ki/Ki spot dan de Two headline spot trouwens

Wat betreft de prijs/line-up verhouding:
Ik kijk niet alleen wat ik voor die 300 euro aan optredens terug krijgt. Het is ook het fijne publiek, het redelijk kleinschalige karakter, het gevarieerde en lekkere eten, goede faciliteiten, aankleding, locatie, prima nachtprogramma enz. Dat maakt het voor mij elk jaar een nobrainer omdat ik dat op LL niet vindt en op DTRH (voor zover ik denk) ook niet

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread