Best Kept Secret 2025

Ik zou dat normaal gesproken ook zeggen, maar in het kader van aansluitende acts zie ik iets anders niet helemaal voor me. Dit omdat ik Deftones en TVOTR ook na elkaar op de ONE verwacht een dagje, en Barry en Eefje dus sowieso.
TVOTR lijkt me samen met Wilco de te verwachten TWO headliner. Staan waarschijnlijk niet voor niks bij de eerste zes namen.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Misschien wel, maar als je bijvoorbeeld Amenra, Deftones & Pigs x7 op dezelfde dag zou plaatsen, dan ken ik wel een paar metalheads die een dagticket zouden kopen.
Ja, zit zeker wat in. Ik heb alleen uit voorgaande edities nooit kunnen opmaken dat er daadwerkelijk op die manier een lijn in de dag zat, zeker niet bij de grote namen.

Ik gok op zoiets (met de namen die er voorlopig staan

ONE headliners: Eefje de Visser - Barry Can't Swim - Michael Kiwanuka
ONE subs: TV on the Radio - L'imperatrice - Wilco
TWO headliners: Caribou - Deftones - Nia Archives
The Secret headliners: KNEECAP - King Hannah - Magdalena Bay
L'imperatrice als sub?! Gevoelsmatig is dat een band voor in de middag ergens.

Deftones is sinds de stijgende populariteit van shoegaze ook weer in het licht gekomen bij de jeugd. Net als Slowdive.
Oh echt? Maar is geen shoegaze toch? Bijzonder, maar goed, ben benieuwd. Van de grotere namen samen met Wilco en TVOTR toch wel waar ik erg naar uit kijk.

Ik denk dat Caribou, Wilco & Nia Archives de TWO headliners worden
Caribou en Nia Archives zouden prima nog na de headliner op ONE kunnen staan. Mocht je dat al bedoelen met 'TWO Headliner': ik heb het over de drie plekken vóór de laatste naam op ONE (zoals vorig jaar St Vincent - Slowdive - PJ).

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Oh echt? Maar is geen shoegaze toch? Bijzonder, maar goed, ben benieuwd. Van de grotere namen samen met Wilco en TVOTR toch wel waar ik erg naar uit kijk.
Veel nummers van Deftones hebben wel shoegaze invloeden. Maar snap het zelf ook niet helemaal hoe ze ineens weer tevoorschijn komen, vind het wel een top band.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Dit zou ook een beetje als mosterd na de maaltijd voelen als al die artiesten het jaar ervoor op Lowlands of DTRH hebben gestaan… En ik ga er bovendien vanuit dat Fontaines een keertje wat rust gaat pakken in ‘26.
Ik bedoelde het eigenlijk ook als verkapte kritiek op deze worp, maar dat was, toegegeven, niet heel duidelijk.

• Leuk
Waarderingen: JamesV

Tja.. het voelt voor mij als het mindere broertje van Fred Again.. Hij moet echt iets speciaals doen om hier een headline show van te maken. Jammer dat twee headliners al niet aan mij besteed zijn.. (Barry can't swim & Eefje de Visser)

• Leuk
Waarderingen: Yannick en team-0

Tja.. het voelt voor mij als het mindere broertje van Fred Again.. Hij moet echt iets speciaals doen om hier een headline show van te maken. Jammer dat twee headliners al niet aan mij besteed zijn.. (Barry can't swim & Eefje de Visser)
Ik zet de baco vast lauw!

Deftones lijkt me toch wel op de ONE te staan, al dan niet als laatste. Blij met Deftones maar was ze al jaren uit het oog verloren en vroeg me al eerder af waarom ze nu weer prominent terugkeren op de alternatieve festivals. Verbaasd vast gesteld dat ze bijna 12 miljoen maandelijkse luisteraars hebben op Spotify. Ter vergelijking: TOOL, die ik echt als veel groter inschatte, klokken af op 4 miljoen. Iemand een idee over de 'herrijzenis' van de Deftones? Slaat dat genre plots weer aan bij jongeren of zo?
Deftones is inderdaad helemaal terug bij 'Gen Z' en heeft een soort comeback van nu-metal ingeleid.

Dus eigenlijk een hele slimme boeking, een nostalgische act die ook een jong publiek aan weet te trekken

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en Matthijs

Users who are viewing this thread