Best Kept Secret 2025

Deftones is inderdaad helemaal terug bij 'Gen Z' en heeft een soort comeback van nu-metal ingeleid.

Dus eigenlijk een hele slimme boeking, een nostalgische act die ook een jong publiek aan weet te trekken
Ik ben ook een 'Gen-Z'er' maar heb deze echt helemaal gemist hahaha
Waar is die hype dan ontstaan, Tiktok ofzo? Zal wel aan mijn bubbel liggen want ken precies 0 mensen die hier fan van zijn (van mijn leeftijd).

Ik ben ook een 'Gen-Z'er' maar heb deze echt helemaal gemist hahaha
Waar is die hype dan ontstaan, Tiktok ofzo? Zal wel aan mijn bubbel liggen want ken precies 0 mensen die hier fan van zijn (van mijn leeftijd).
Acts van die tijd (Korn, Slipknot, Limp Bizkit etc) doen het gewoon goed laatste paar jaar. Merk onder mijn collega's van mijn leeftijd (rond de 30) dat het nostalgische gevoelens meebrengt naar tienertijden.

Dat Deftones vervolgens kwalitatief ook gewoon goede muziek is helpt mee natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Niet? Zou dat best gek vinden voor een festival met dagtickets.
Scheelt wel dat BKS voor 90% weekendtickets verkoopt volgens mij. Als er in mijn omgeving een dagticket gekocht wordt dan is het regelmatig ook op basis van 'shit, ik kan alleen de zondag' of iets dergelijks.

Los van genre-revivals, heeft Deftones met Ohms ook gewoon een sterke plaat uitgebracht. Volgens Metacritic hun best scorende album tot dusver. En hun eerste plaat in bijna 20 jaar die nog eens airplay op Stubru opleverde (inclusief een Afrekeninghitje). Dus net als Slowdive nog steeds muzikaal relevant, wat zeker helpt bij het aanspreken van nieuwe generaties.

Scheelt wel dat BKS voor 90% weekendtickets verkoopt volgens mij. Als er in mijn omgeving een dagticket gekocht wordt dan is het regelmatig ook op basis van 'shit, ik kan alleen de zondag' of iets dergelijks.
Waar lees je 90%? Het staat mij bij dat ik eens las dat de verdeling zo'n 50-50 is.

43 - Cassandra Jenkins
27 - Nilüfer Yanya
14 - Gouge Away
13 - This is Lorelei
5 - Magdalena Bay
4 - Waxahatchee

43 - Cassandra Jenkins
27 - Nilüfer Yanya
14 - Gouge Away
13 - This is Lorelei
5 - Magdalena Bay
4 - Waxahatchee
Vampire Weekend op 37 is een hate crime.

Gematigd positief,

De bovenkant van het affiche vind ik wel erg licht. Daar mis ik toch echt een LCD Soundsystem of een Beach House; laat staan een Fontaines. Gun het Eefje wel (en daarmee heeft ook BKS de eerste Nederlandse headliner binnen), verwacht dat Kiwanuka beter op zijn plek is dan Nutini en vind het doodzonde dat het jaar na Disclosure nu deze Barry staat. Ben toch wel benieuwd naar een interview met Maurits en de vraag of we aan die bovenkant nog meer kunnen verwachten.

De mooiste namen zitten weer daaronder: Wilco, TV on the Radio, Nilüfer, Magdalena Bay. En vooruit ook Deftones al voelt dat nog altijd niet echt als BKS.

Weer voldoende moois in de undercard. Al valt mij wel op dat daar dit jaar voorlopig toch best veel herhaling zit (Personal Trainer, Waxahatchee, Cassandra). Sympathiek dat Droom Dit terug mag komen en Elephant werd eens tijd.

Heb wel het gevoel dat line up zo het verhaal van Maurits vertelt. ONE afsluiters meer als toetje, meer variatie, wat minder duidelijk onderscheid van een DTRH of LL (naast het ontbreken van een echte grote naam).

Op dit moment doet deze line up het al wel meer voor mij dan de hele 2023 line up, maar ik mis nog wel een beetje een echte uitschieter zoals Aphex in 2023 en PJ Harvey afgelopen jaar.

Dus ITGWO is nog duurder dan BKS en dat is redelijk, maar BKS schaalt af?
Ik heb geen enkele band met BKS behalve dat ik er graag kom (en een keer mocht draaien in de Casbah), maar er komen 30.000 bezoekers meer op DTRH. Bedenk eens wat je met die zeg 500 euro pp die daar wordt uitgegeven kunt doen? Dat is 15 miljoen euro!! Vraag je eens af waarom DTRH nog steeds zo duur is.
Ik begrijp je punt, maar 30k bezoekers meer is wel lichtelijk overdreven. DTRH had afgelopen zomer 47k bezoekers.
Op BKS24 zullen er denk ik maximaal 25.000-30.000 mensen hebben rondgelopen op de drukste dag?

Fontaines op 28 en geen spoor van English Teacher of Mount Kimbie is ook een .... keuze
Bij Pitchfork halen Fontaines en English Teacher niet eens hun top 50. Valt me wel vaker op dat die Amerikaanse music blogs wat minder op hebben met wat komt overwaaien uit Great Britain. Vaak terecht vind ik maar bij Fontaines en ET dan weer niet. Nilufer Yanya overigens op 13 en Waxahatchee op 6 bij Pitchfork.

Zou het niet veel logischer zijn dat Eefje na Kiwanuka de Main afsluit? En dat we op de dag van Barry naast hem bv. L’imperatrice & Magdalena Bay op de ONE zouden zien?
Het zou sowieso het meest logische zijn als Eefje volledig in het donker speelt, want dan komt haar geweldige lichtshow het allerbest tot zijn recht. Zou het oprecht erg jammer vinden als ze al op de ONE staat terwijl het nog moet gaan schemeren.

Beetje hetzelfde idee als Kiwanuka + Jungle op de afgelopen DTRH.

Users who are viewing this thread