Best Kept Secret 2024

1-2-3-4

Playlistbediener
13 dec 2022
26
40
Is de bottom line met een wat tegenvallende Nuttini en discutabele headliners vorig jaar niet de conclusie dat...
Ik denk dat Friendly Fire de grootste vinger in de pap heeft. De grote boekingskantoren bepalen immers de headliners voor de europese festivals.
De festivaldirecteuren zijn de baasjes voor het festivalterrein en zo, maar hebben beperkte invloed op de programmering. Anders zouden we Claw Boys Claw wel vaker kunnen zien.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
597
1.018
Rokers. Ik heb er dit jaar ook veel meer last van dan voorgaande jaren. Begrijp dat de nicotineverslaving je logische denken kan vertroebelen (geldt ook voor andere substanties natuurlijk), maar ik vind dat deze mensen wel wat meer rekening mogen houden met de medemens. Viel me ook op dat er geen ‘niet roken’-bordjes meer in de TWO hangen. Onbedoelde vrijbrief?
In wat voor opzicht heb je er last van, als ik vragen mag? Ik ben zelf iemand die op festivals regelmatig rookt. Ik doe het eigenlijk nooit in de tenten en altijd alleen maar buiten de menigte. Maar ik begrijp dus dat op BKS in grote aantallen in de tenten wordt gerookt en dat er dus ook niet op gehandhaafd wordt en dat het zelfs toegestaan is?

Beetje gek , heb nooit zo goed begrepen waarom mensen het niet een uurtje zonder kunnen volhouden.
 

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
293
496
Ik zou het wat vinden als wij een soort nieuwe knokploeg cultuur uit gaan vinden voor festivals. Roken in een tent waar het niet mag? Persoon in het water gooien met vape/sigaret en al. Continu praten door een act heen? Tent uitgegooid worden zoals in Top Gun en geforceerd een uur in de spiegel kijken, komt goed van pas als je jezelf zo interessant vind.

De hoeveelheid rokers (in de tenten, buiten mag je wmb lekker roken) zijn echt idioot dit jaar. In de secret stond gisteren een groep van zes mannen van middelbare leeftijd foto's te maken van het "niet roken" bord terwijl ze er allemaal een aan hadden. Daarna ook niet naar een act luisteren, maar gewoon praten. Fuck offffffff.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Voor niet-verslaafden is roken gewoon goor en je krijgt het er benauwd van. Ik heb niet eens asthma ofzo, en toch is het erg hinderlijk. Kan me voorstellen dat mensen met asthma het nog vervelender vinden. Voelt dit jaar ook wel extremer dan voorgaande jaren inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
97
220
Is de bottom line met een wat tegenvallende Nuttini en discutabele headliners vorig jaar niet de conclusie dat Maurits als festivaldirecteur niet geschikt is? Voor mijn gevoel gaat t bergafwaarts met bks sinds hij is aangesteld
Ik denk oprecht dat ze de laatste twee jaar deels gewoon pech hebben gehad met de headliners, al snap ook ik Disclosure (met DJ set) absoluut niet. Justice echt prima en de SUB(TWO)-headliners ook echt DIK in orde dit jaar alsmede ook de undercard mijns inziens. Wat voornamelijk de lijn van Maurits is, is het steeds meer bewegen van liefhebbers festival naar ervaring festival. Dat vinden wij hier over het algemeen erg jammer, maar ik vraag me af hoe grote groep mensen wij nou vertegenwoordigen met die mening... Blijkbaar is het toch niet levensvatbaar zonder deze aanpassingen...
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela en Matthijs

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
97
220
Voor niet-verslaafden is roken gewoon goor en je krijgt het er benauwd van. Ik heb niet eens asthma ofzo, en toch is het erg hinderlijk. Kan me voorstellen dat mensen met asthma het nog vervelender vinden. Voelt dit jaar ook wel extremer dan voorgaande jaren inderdaad.
Ook hier veel last van rokers in de tenten. Het is met name ook gewoon respectloos naar anderen toe en dat is erg jammer op een festival waar doorgaans positiviteit en good vibes de toon voeren.
 

Tobuzzter

Campingartiest
2 feb 2023
85
134
In wat voor opzicht heb je er last van, als ik vragen mag? Ik ben zelf iemand die op festivals regelmatig rookt. Ik doe het eigenlijk nooit in de tenten en altijd alleen maar buiten de menigte. Maar ik begrijp dus dat op BKS in grote aantallen in de tenten wordt gerookt en dat er dus ook niet op gehandhaafd wordt en dat het zelfs toegestaan is?

Beetje gek , heb nooit zo goed begrepen waarom mensen het niet een uurtje zonder kunnen volhouden.
Ik heb er last van als iemand dicht bij me begint te roken, en er geen ruimte is voor mij om een paar stappen verder te gaan staan. In een tent meer dan buiten uiteraard, maar ook dan vind ik het niet erg sociaal als het druk is bij een act. Als ik rook wil inademen ga ik wel boven een schoorsteen of barbecue hangen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten of ie nicotine uit een stokje wilt zuigen, maar ik mis soms het besef dat dit door anderen als storend en vies wordt ervaren.
 

Henkgoudstaaf

Playlistbediener
12 jun 2023
14
2
Weet iemand toevallig wat de capaciteit is van de stages? Hoeveel mensen zouden er in iedere tent kwijt moeten kunnen?
 

Tobuzzter

Campingartiest
2 feb 2023
85
134
Ik zou het wat vinden als wij een soort nieuwe knokploeg cultuur uit gaan vinden voor festivals. Roken in een tent waar het niet mag? Persoon in het water gooien met vape/sigaret en al. Continu praten door een act heen? Tent uitgegooid worden zoals in Top Gun en geforceerd een uur in de spiegel kijken, komt goed van pas als je jezelf zo interessant vind.

De hoeveelheid rokers (in de tenten, buiten mag je wmb lekker roken) zijn echt idioot dit jaar. In de secret stond gisteren een groep van zes mannen van middelbare leeftijd foto's te maken van het "niet roken" bord terwijl ze er allemaal een aan hadden. Daarna ook niet naar een act luisteren, maar gewoon praten. Fuck offffffff.
Ik dacht hier gisteren ook aan, toen bij Infinity Song rechtsvooraan een groep flink stond te tetteren, net als bij een vriendengroep voor me bij Slowdive. Van mij hoeft het geen knokploeg te zijn, maar een respectvolle aanspreekcultuur mag wel. Met een gedrags code, shirtjes en een app-groep ;) Mooi als zoiets een positieve draai kan krijgen en een festival het ook kan bekrachtigen. Ik snap best dat je wil praten met je vrienden, maar doe dit dan achteraan in de tent. Dit en meer dingen. Zo’n cultuur kun je met wat werk best (opnieuw) neerzetten.
 

Mika_012397

Playlistbediener
24 apr 2023
16
22
Het geluid op de ONE is sowieso erg zacht vind ik. Hopelijk draait Justice dat flink open.
Net op weg naar de bks brunch de soundcheck gehoord en dat was zeer goede horen bij de ingang dus ik denk dat dat wel goed komt.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Zijn er eigenlijk mensen die naar Billy Woods gaan? Of sta ik daar alleen straks?
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
480
446
Ik ga voor de volledige Justice-show, maar het blijft wel wat pijn doen om Sprints in het programma te zien staan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.346
4.281
Ik zou nu veel willen missen als ik er was, maar Justice met die show zou een no-brainer zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
208
233
Sprints is ook echt een kwestie van die gaan nog overal hier spelen in mid grote zalen. Justice, zeker met deze show, blijft alleen iets voor grote festivals en gigantische zalen(die ze grote kans in Nederland niet vullen). Ze touren ook niet echt vaak, nog minder vaak met een live act waar ze nu mee staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken