Best Kept Secret 2024

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Ik zou Editors zeker gaan kijken als er geen zware clash is (zelfde als met Justice, als die clashen met pakweg Osees, Slowdive, Amyl & Teh Sniffers, Royel Otis,... dan is de keuze tweemaal heel snel gemaakt).

Paolo Nutini ga ik alleen eventueel van heel ver kijken als er écht niets anders is. Dicht bij de bar achteraan ofzo. Bij Disclosure ga ik dat zelfs niet overwegen. Editors zou wat mij betreft de magere vrijdag nog wel een extra boost kunnen geven. Maar dat zie ik niet gebeuren dat die nog voor of na Disclosure komen. Hoeft het? Nee, maar zou wel een toffe laatste boost geweest zijn bij het vorige pakketje. Nu geloof ik er niet meer in.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Editors is een Paaspop act geworden. Het staat mischien wat beter op de affiche dan Disclosure maar ik zou er ook geen minuut gaan kijken. Bij Nutini wel.
Bij nadere beschouwing toch best weer wat leuke dingen bij die nieuwe namen. Ali, trippy 70’s rock uit Indonesië met name. En Ise, de Julien Baker van de lage landen?
Ali vind ik ook erg tof inderdaad! Affaire klinkt ook lekker, en Infinity Song lijkt me op dit moment een van de musts.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Tik Tok streams en live optredens zijn toch echt wel 2 verschillende zaken uiteindelijk. En 3,4 miljoen lijkt veel natuurlijk. Maar wereldwijd gezien is dat eerlijk gezegd ook vrijwel niets. Blijft wel een bijzonder dingetje dat Tik Tok in de muziek scene
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
PULP naar de AFAS. Kijk dat had BKS nu echt nodig gehad....dit laten ze echt liggen. Geen idee of het had gepast in tourschema maar toch...
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
148
289
PULP naar de AFAS. Kijk dat had BKS nu echt nodig gehad....dit laten ze echt liggen. Geen idee of het had gepast in tourschema maar toch...
'Dit laten ze liggen', maar je hebt geen idee of het in Pulps toerschema past, of BKS Pulp wel kan betalen, of Pulp misschien liever met Mojo samenwerkt, maar ondanks dat je niet weet hoe dit gegaan is, weet je wel dat BKS dit laat liggen, omdat ze Pulp niet kennen, niet goed vinden, BKS te lui is of zo?
Ik had ze ook super graag op BKS gezien, vind ze daar ook uitstekend passen, maar om nu een oordeel te hebben zonder te weten hoe dit is gegaan, vind ik nogal raar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
'Dit laten ze liggen', maar je hebt geen idee of het in Pulps toerschema past, of BKS Pulp wel kan betalen, of Pulp misschien liever met Mojo samenwerkt, maar ondanks dat je niet weet hoe dit gegaan is, weet je wel dat BKS dit laat liggen, omdat ze Pulp niet kennen, niet goed vinden, BKS te lui is of zo?
Ik had ze ook super graag op BKS gezien, vind ze daar ook uitstekend passen, maar om nu een oordeel te hebben zonder te weten hoe dit is gegaan, vind ik nogal raar.
Dan bloed dit forum wel een beetje dood hè als we dat altijd doen. Dat een headliner een keer niet niet lukt dat kan altijd natuurlijk, maar als Massive Attack niet lukt, en The National niet lukt, en Pulp lukt niet, en Lana Del Rey lukt niet, en The Smile lukt niet, en Vampire Weekend Weekend lukt niet, en The Smashing Pumpkins lukt niet, en Editors lukt niet, en Dua Lipa lukt niet... mag je dan echt geen greintje kritiek hebben dan dat ze iets hebben laten liggen "omdat jij niet weet hoe het precies gelopen is"?

Het is hun werk om goede headliners te boeken, het is geen kansenspel.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Dan bloed dit forum wel een beetje dood hè als we dat altijd doen. Dat een headliner een keer niet niet lukt dat kan altijd natuurlijk, maar als Massive Attack niet lukt, en The National niet lukt, en Pulp lukt niet, en Lana Del Rey lukt niet, en The Smile lukt niet, en Vampire Weekend Weekend lukt niet, en The Smashing Pumpkins lukt niet, en Editors lukt niet, en Dua Lipa lukt niet... mag je dan echt geen greintje kritiek hebben dan dat ze iets hebben laten liggen "omdat jij niet weet hoe het precies gelopen is"?

Het is hun werk om goede headliners te boeken, het is geen kansenspel.
Snap wat je zegt en zeker je frustratie maar het lijkt er op dat Mojo/Livenation, nog meer dan voorheen, de macht heeft en er zo weinig overblijft voor BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: jopkins

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Snap wat je zegt en zeker je frustratie maar het lijkt er op dat Mojo/Livenation, nog meer dan voorheen, de macht heeft en er zo weinig overblijft voor BKS.
Ik merkte meer frustratie in de opmerkingen van Mark dan die van JKOH om eerlijk te zijn. Men vindt ons soms vervelend omdat we te negatief zouden zijn, maar om alles met de mantel der liefde proberen te verdoezelen is minstens zo vervelend.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Er zijn op dit forum echt wel tijden geweeest waar iedereen helemaal hyped werd van de namen die gedropt werden. Dat sentiment is tegenwoordig ver te zoeken.Pulp is gewoon "yet another miss". Ik zou wel soms wel eens n vlieg aan de muur willen zijn in t friendly fire kantoor....
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik merkte meer frustratie in de opmerkingen van Mark dan die van JKOH om eerlijk te zijn. Men vindt ons soms vervelend omdat we te negatief zouden zijn, maar om alles met de mantel der liefde proberen te verdoezelen is minstens zo vervelend.
Ik vind jullie niet vervelend want jullie stippen terechte zorgen aan. Zorgen die ik ook heb. Denk alleen niet dat dit volledig te wijten is aan onkunde en onwil bij Friendly Fire. Zij willen echt de namen die wij willen zien boeken daar heb ik geen twijfel over. Het lijkt ze alleen niet meer zo goed te lukken en ik denk dat dit ook te maken heeft dat ze niet opkunnen tegen de macht van Mojo/Live Nation.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Ik vind jullie niet vervelend want jullie stippen terechte zorgen aan. Zorgen die ik ook heb. Denk alleen niet dat dit volledig te wijten is aan onkunde en onwil bij Friendly Fire. Zij willen echt de namen die wij willen zien boeken daar heb ik geen twijfel over. Het lijkt ze alleen niet meer zo goed te lukken en ik denk dat dit ook te maken heeft dat ze niet opkunnen tegen de macht van Mojo/Live Nation.
Het niet lukken van headliners, nogmaals kan altijd gebeuren inderdaad. Heeft idd niks met onwil en onkunde te maken. Echter wat je daar dan voor in de plekt haalt of hoe je daar mee omgaat, heeft wel met kwaliteit te maken. En MOJO is inderdaad machtig, maar volgens wordt Pulp door genoeg andere internationale festivals geboekt die niet onder de vlag hangen van Mojo. Waarom lukt het die dan wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Het niet lukken van headliners, nogmaals kan altijd gebeuren inderdaad. Heeft idd niks met onwil en onkunde te maken. Echter wat je daar dan voor in de plekt haalt of hoe je daar mee omgaat, heeft wel met kwaliteit te maken. En MOJO is inderdaad machtig, maar volgens wordt Pulp door genoeg andere internationale festivals geboekt die niet onder de vlag hangen van Mojo. Waarom lukt het die dan wel?
Dat is de hamvraag. Daar heb ik ook geen zicht op.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
148
289
Dan bloed dit forum wel een beetje dood hè als we dat altijd doen. Dat een headliner een keer niet niet lukt dat kan altijd natuurlijk, maar als Massive Attack niet lukt, en The National niet lukt, en Pulp lukt niet, en Lana Del Rey lukt niet, en The Smile lukt niet, en Vampire Weekend Weekend lukt niet, en The Smashing Pumpkins lukt niet, en Editors lukt niet, en Dua Lipa lukt niet... mag je dan echt geen greintje kritiek hebben dan dat ze iets hebben laten liggen "omdat jij niet weet hoe het precies gelopen is"?

Het is hun werk om goede headliners te boeken, het is geen kansenspel.
Ik vind het prima om te beoordelen wat er staat, dat zijn namelijk de bands waar het festival achter staat, die ze willen laten presenteren aan het publiek: Dit is BKS. En op basis van het programma mag je van mij best zeggen dat het qua omvang van de midcard allemaal wat minder is dan een paar jaar terug. Daarna een beetje filosoferen wat de oorzaak van is of wat de toekomst van BKS is, allemaal prima.

Maar verwijtend spreken in termen van 'lukt niet' of 'laten ze liggen' vind ik gewoon onzin. Het veronderstelt een haalbaarheid van bands alsof een festival alleen maar de bands hoeft uit te kiezen zoals je een playlist samenstelt.

Overigens dolblij dat Smashing Pumpkins en Editors niet gelukt zijn, wat een vergane glorie is dat. En als je verder de bands die je noemt afgaat, kun je die al bijna allemaal wegstrepen omdat ze of Greenhouse, of Mojo, of (in mijn ogen) onhaalbaar zijn (Dua Lipa/Lana del Rey). Dus veel kritiek blijft er dan ook al niet over.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.462
1.608
Ik zou voor Pulp ook niet teveel achter het Mojo argument zoeken, daar zit in tegenstelling tot andere acts geen bestendige relatie achter. De soloshows van Jarvis werden volgens mij door Friendly Fire geboekt, dus denk eigenlijk dat Mojo nu het beste aanbod heeft gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Matthijs

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik zou voor Pulp ook niet teveel achter het Mojo argument zoeken, daar zit in tegenstelling tot andere acts geen bestendige relatie achter. De soloshows van Jarvis werden volgens mij door Friendly Fire geboekt, dus denk eigenlijk dat Mojo nu het beste aanbod heeft gedaan.
Ze kunnen ook vaak het beste aanbod doen vanwege de overmacht in Nederland (en wereldwijd met Live Nation).
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Gebruikers die dit onderwerp bekijken