Best Kept Secret 2024

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Gesaffelstein headliner? Nee toch.

Ik zou hem zelf niet op een headlinerplek zetten, maar door zijn werk met the weeknd is hij op meerdere festivals in de VS als (sub-)headliner neergezet in 2020. Er zijn toen maar 1-2 concerten uitgevoerd omdat Corona ertussen kwam. Hij zou ook direct de artiest worden met de meeste streams/views van alle BKS artiesten dit jaar (wat geen harde graadmeter is, maar wel iets zegt).
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283

Leuk dat iemand (voor de duidelijkheid: niet ikzelf) de moeite heeft gedaan de namen vast in een clashfinder te zetten. Geeft mij nog een iets beter overzicht van hoe het programma er ongeveer uit zou kunnen zien. En dan zie ik nu al, nog zonder de vraagtekens, iets vergelijkbaar met vorig jaar: een lekker gevulde vrijdag en zaterdag (waarbij vorig jaar de zaterdagavond en dit jaar de vrijdagavond - in dit schema - de wat zwakkere plek is) en een zondag(avond) waarop wat lastigere keuzes gemaakt moeten worden (zeker als ik mag aannemen dat er die dag dus nog best wat bij moet komen). Zelf vrees ik daar eigenlijk voor een clash Justice - Amyl and the Sniffers (in SECRET).
 

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
247
313
Aah, mijn moeder (70) wil graag naar PJ Harvey, dus heb nu voorgesteld om samen de zondag naar best kept secret te gaan.

Ik ben er nog nooit geweest en ben benieuwd naar het volgende;

Zijn er genoeg schaduw plekken waar je lekker wat kan eten / drinken?

Kun je bij de twee mains ook lekker zittend het podium bekijken?

Is het terrein enigszins compact qua rondlopen?

M’n moeder is hart patiënt dus wil zeker weten dat ik haar verantwoord mee kan nemen, hoop het, want ik denk dat ze het fantatisch zou vinden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Aah, mijn moeder (70) wil graag naar PJ Harvey, dus heb nu voorgesteld om samen de zondag naar best kept secret te gaan.

Ik ben er nog nooit geweest en ben benieuwd naar het volgende;

Zijn er genoeg schaduw plekken waar je lekker wat kan eten / drinken?

Kun je bij de twee mains ook lekker zittend het podium bekijken?

Is het terrein enigszins compact qua rondlopen?

M’n moeder is hart patiënt dus wil zeker weten dat ik haar verantwoord mee kan nemen, hoop het, want ik denk dat ze het fantatisch zou vinden.
De meeste etensplaatsen zijn in de bossen, dus zeker voldoende schaduw.
De stages hebben geen zitplaatsen (of bedoel je voor rolstoelen, want daar heb je wel verhoogjes voor).
Om van de TWO naar de Secret te gaan (liggen het verst uit elkaar), reken je best 10 a 15 minuutjes rustig stappen. Voor de rest is het eigenlijk een lange verharde weg van inkom tot de verste uithoek. Met dan altijd links en rechts wat bossen waar de verschillende stages/eetkraampjes/... zijn.

Ik denk dat het zeker verantwoord kan, je kan altijd wel een rustig plekje vinden ergens. Misschien die piekmomenten van etenstijd meiden, als je een leuk zitplaatsje wil hebben om rustig je eten op te eten. En rond een stage waar er op dat moment niet speelt, is het altijd zeer rustig om even een break in te lassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en daily

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
140
89
Ja er zijn zeker genoeg schaduw plekken om te eten, heel gedeelte in het bos.
Bij de One kan je aan de zijkant op een soort heuvel zitten (dus wel op de grond) met zicht op podium. Bij de Two is mijn inziens geen zit gelegenheid waarbij je ook het podium kan zien.
De afstand tussen de One en Two is max 150 meter, maar naar de Secret is best een stuk lopen, ook om vanaf het parkeerterrein naar het festival is best een flinke wandeling.
Verder staan er op het hele terrein genoeg bankjes/stoelen om even te relaxen.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
247
313
Super! Thanks voor jullie snelle reactie! Ik bedoel idd geen officiële zitplaatsen, maar bij de alpha op lowlands kun je bijvoorbeeld bijna de gehele dag bij de bitterballen tent chill zitten en het optreden goed genoeg meekrijgen. Mijn moeder houdt ook van dansen maar goed om af te wisselen gedurende dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMWK

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Super! Thanks voor jullie snelle reactie! Ik bedoel idd geen officiële zitplaatsen, maar bij de alpha op lowlands kun je bijvoorbeeld bijna de gehele dag bij de bitterballen tent chill zitten en het optreden goed genoeg meekrijgen. Mijn moeder houdt ook van dansen maar goed om af te wisselen gedurende dag.
Er zijn ook lange tafels bij de cidertent waarbij je uitkijkt over het strand en de main. Deze zijn wel in de zon.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Er zijn ook lange tafels bij de cidertent waarbij je uitkijkt over het strand en de main. Deze zijn wel in de zon.
Bedoel je het terras helemaal achteraan de main ?
Daar had je twee jaar geleden in elk geval een verhoogd terras dat op de main uitkeek. Wel pokke-ver van het podium...
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Je kunt inderdaad prima op BKS een dag vullen met een niet al te intensief programma. En er zijn genoeg plekjes uit de zon.

Wel denk ik dat die PJ Harvey show in de TWO enorm druk gaat zijn, en het kan in die tent ook heel warm worden. En van buitenaf de tent zie je niet heel veel van zo'n show. Dus om teleurstelling te voorkomen zou ik wel even checken of je moeder zo lang kan staan in redelijk dicht publiek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.578
Pulp, Massive Attack en The Smile dus pal in het BKS weekend. Ook zo'n Troye Sivan ipv Ki/Ki in de TWO was een stuk toffer geweest.

424990106_775263241303060_1139633549634632465_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
53
52
Ja dat is wel een beetje pijnlijk. Vooral als je in je achterhoofd houdt dat een band als The Smile waarschijnlijk toch minder wordt gewaardeerd door het gemiddelde Lowlands publiek...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Massive Attack - Pulp - The Smile
vs.
Disclosure - Paolo Nutini - Justice

...tja valt niet veel over te zeggen. Denk dat we het daar allemaal wel eens mee zijn.

Hopelijk kunnen we Shame of The Clockworks nog bij een laatste worp verwachten. Vooral die laatste had ik eigenlijk echt al verwacht.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
The Clockworks spelen een week eerder al op Dauwpop en Vestrock.
Drie Nederlandse shows op een week tijd wordt misschien wat veel...
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Grappig hoe smaken verschillen, want ik zou een Troye Sivan boeking echt rampzalig vinden. Dan vind ik zelfs Oscar & The Wolf van hoger niveau...
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Gebruikers die dit onderwerp bekijken