Eender welke van deze redenen (behalve of ze wel in de buurt zijn) valt bij mij onder "mislopen".
Een festival van de grootte van Best Kept Secret met de bands die ze vroeger wel vaak hebben kunnen strikken, zou een grote speler moeten zijn (en is dat ook een tijd geweest naar mijn aanvoelen) in het samenstellen van een Europese juni tour voor bands à la Massive Attack, The War On Drugs, Bon Iver, Arcade Fire, The National, The Smile,... maar ook daaronder Wilco, Belle And Sebastian, Dinosaur Jr, Mitski,... BKS is gemaakt voor bands die verdrinken tussen "commerciële radio meug" op een major enerzijds, en anderzijds ook wel al wat bereikt te hebben, een mooiere spot te geven. Zie ook de settijden die sommige acts op de TWO krijgen e.d.
Het lijkt er meer op dat achter de coulissen BKS een slechte naam heeft gekregen (slechte backstage, slechte communicatie,... geen idee ik hoop dat ik fout ben). Northside zal misschien wel een grotere portemonee hebben dan BKS, maar zo veel groter dat ze zowel Pulp, The Smile als Massive Attack kunnen overbieden, dat geloof ik niet. Want let's be honest alleen Pulp of The Smile ipv Disclosure, ging al een heel ander totaalbeeld van de line up geven.
Ik hoop dat ik de bal hier volkomen mis sla, en ze gewoon echt een opeenstapeling van pech hebben gehad. Maar van de laatste 6 headliners, geloof ik alleen dat Justice écht lang op voorhand de bedoeling was en hoog op hun wishlist stond.