Best Kept Secret 2024

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
105
26
Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat er mensen zijn die naar een zaalshow van Disclosure gaan.
Ik kan honderden bands verzinnen die in een uitverkochte zaal staan waarbij ik me niks kan voorstellen en waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Dat is niet zo lastig, hoor.
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
156
106
Hier ook iemand waarvoor de aanwezigheid van Justice ervoor zorgt dat een kaartje voor de zondag een nobrainer wordt. Ben oprecht benieuwd hoe goed die zondag gaat verkopen. Mede door de ligging t.o.v. zuiderburen. Heb altijd het idee gehad dat Justice daar pak hem beet 10 jaar geleden gigantisch was. Daarnaast staan er natuurlijk aardig wat Belgische favorieten met Tamino, Warhaus en The Haunted Youth.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en yannickd

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Dat zegt ie niet, maar het is gewoon een feit dat Pulp en Blur bekender zijn bij een wat ouder publiek, net zoals Dean Lewis (of weet ik veel wie) dat bij jongeren is. Vervolgens is het ook een logische conclusie om te trekken dat die die namen minder weten te waarderen, net als vice versa. En ik denk wel dat daar een kern van waarheid in zit.
Maar als je het nooit en nergens aanbied in dit kikkerlandje gaat het nooit populair worden ook. Festivals die wel met Dean Lewis aankomen zijn er al meer dan genoeg. Festivals die dat soort acts durven te boeken zijn er op dit moment 0 in Nederland. Ik bedoel The National is een topband, maar is nou ook geen band die niet door Pinkpop geboekt zou kunnen worden. Primavera is ook een jaarlijks succes volgens mij, en trekken ook jong publiek. Dus ik snap niet dat we steevast aan de "ja maar's" blijven vasthouden.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Hier ook iemand waarvoor de aanwezigheid van Justice ervoor zorgt dat een kaartje voor de zondag een nobrainer wordt. Ben oprecht benieuwd hoe goed die zondag gaat verkopen. Mede door de ligging t.o.v. zuiderburen. Heb altijd het idee gehad dat Justice daar pak hem beet 10 jaar geleden gigantisch was. Daarnaast staan er natuurlijk aardig wat Belgische favorieten met Tamino, Warhaus en The Haunted Youth.
In België staat Justice op Dour, dus dat is wel concurrentie. En de zondag van BKS zijn het verkiezingen, weet niet of dat een impact op de verkoop van dagtickets kan hebben.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.190
In België staat Justice op Dour, dus dat is wel concurrentie. En de zondag van BKS zijn het verkiezingen, weet niet of dat een impact op de verkoop van dagtickets kan hebben.
Maar BKS is natuurlijk wel veel leuker (en schoner) dan Dour!
En ik neem aan dat je in België ook een machtiging kan afgeven om te stemmen.

Verhalen over het eten op Dour zijn toch ook tamelijk dramatisch?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Justice is zowat mijn enige must-see op de affiche van Best Kept Secret dit jaar, maar ik heb dan maar een kaartje voor de zondag van Dour gekocht, net zoals ik vorig jaar heb gedaan om Aphex Twin te zien.

Deze zuiderbuur komt dus opnieuw niet de richting van BKS uit dit jaar.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Maar BKS is natuurlijk wel veel leuker (en schoner) dan Dour!
En ik neem aan dat je in België ook een machtiging kan afgeven om te stemmen.

Verhalen over het eten op Dour zijn toch ook tamelijk dramatisch?
Ik ben 10 edities na elkaar naar Dour geweest en heb het de voorbije jaren sterk zien dalen in kwaliteit.
Minder diversiteit in namen (die line-ups van vroeger waren echt magisch & zo divers), elk jaar meer politiecontroles (soms een uur staan aanschuiven om de weide op te raken) waardoor de sfeer ook grimmiger werd.

Daarbovenop is er op Dour amper comfort, is de locatie wat pover & is de kwaliteit van het eten inderdaad verschrikkelijk. Dat nam ik er vroeger allemaal graag bij, maar nu ik wat ouder ben & ik de line ups heel wat zwakker vind, ga ik veel liever naar BKS.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Justice is zowat mijn enige must-see op de affiche van Best Kept Secret dit jaar, maar ik heb dan maar een kaartje voor de zondag van Dour gekocht, net zoals ik vorig jaar heb gedaan om Aphex Twin te zien.

Deze zuiderbuur komt dus opnieuw niet de richting van BKS uit dit jaar.
Heb ik ook gedaan vorig jaar maar ik wou Aphex Twin twee keer zien. Een prima plan zo bleek want de set op Dour was helemaal verschillend en veeeeeel harder dan die van BKS.

Deze zuiderbuur geeft een volmacht en gaat een weekendje BKS'en!
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Ik ben 10 edities na elkaar naar Dour geweest en heb het de voorbije jaren sterk zien dalen in kwaliteit.
Minder diversiteit in namen (die line-ups van vroeger waren echt magisch & zo divers), elk jaar meer politiecontroles (soms een uur staan aanschuiven om de weide op te raken) waardoor de sfeer ook grimmiger werd.

Daarbovenop is er op Dour amper comfort, is de locatie wat pover & is de kwaliteit van het eten inderdaad verschrikkelijk. Dat nam ik er vroeger allemaal graag bij, maar nu ik wat ouder ben & ik de line ups heel wat zwakker vind, ga ik veel liever naar BKS.
De affiche van Dour die tot dusver bekend is, wat nog maar een derde van hun volledige line-up is, is toch minstens even divers qua genres als eender welk ander festival? Mogelijk minder divers dan vroeger, maar de correcte vergelijking is volgens mij met de andere line-ups dit jaar.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
De affiche van Dour die tot dusver bekend is, wat nog maar een derde van hun volledige line-up is, is toch minstens even divers qua genres als eender welk ander festival? Mogelijk minder divers dan vroeger, maar de correcte vergelijking is volgens mij met de andere line-ups dit jaar.
Moet toegeven dat het dit jaar wel iets beter is (tot nu toe) dan de vorige paar edities. Dus er is wel nog een kans dat ik er weer opduik. Want begrijp me niet verkeerd, ik heb enorm veel liefde voor Dour. Maar de magie van de line ups van 10 jaar geleden is er niet meer. Maar dat komt ook wel omdat de cannibal stage (= metal, hardcore tent) verdwenen is.

Daarnaast was vroeger Dour een onprofessioneel, maar erg gezellig festival, waar alles kan en mocht en dat had zijn charmes. Tegenwoordig is het heel wat professioneler, maar daardoor is het ook wel een beetje zijn identiteit verloren voor me. Daarnaast is het overladen met security en politie, wat het voor mij ook wel wat minder gezellig maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en yannickd

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Nu er met de start van de dagkaarten verkoop geen nieuwe namen bekend zijn gemaakt kunnen we wel een streep zetten door de verwachting dat er in het middensegment nog wat moois bij komt. Toch?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: altjesper

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Ik ging tussen 2001 en 2004 elk jaar de volle vier dagen naar Dour en vond het geweldig.
Nu zou ik het geen vier (of vijf) dagen meer volhouden daar, denk ik. Het eten was bijvoorbeeld echt bijzonder pover vorig jaar. Maar voor een dagje is het prima.

Nu is Best Kept Secret meer mijn festival-of-choice, maar omdat het wel een flinke verplaatsing vraagt, ga ik alleen voor heel het weekend, en daarvoor vind ik de affiche van dit jaar, net zoals die van vorig jaar, toch maar te pover.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en yngvar

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Nu er met de start van de dagkaarten verkoop geen nieuwe namen bekend zijn gemaakt kunnen we wel een streep zetten door de verwachting dat er in het middensegment nog wat moois bij komt. Toch?
Dat zou inderdaad wel eens de conclusie kunnen zijn.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Nog een zuiderbuur die speciaal voor Justice een dagticketje heeft gekocht! De allerbelangrijkste naam voor mij komende zomer van eender welk festival!
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Trouwens, op zaterdag 8 juni te bewonderen op Best Kept Secret, maar vanaf vandaag al op Netflix : The Vince Staples Show !

Limited comedy serie van 5 afleveringen. Krijgt goede kritieken ook. Blijkbaar multigetalenteerde kerel dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en DJ_Tjorre

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
249
363
Nu er met de start van de dagkaarten verkoop geen nieuwe namen bekend zijn gemaakt kunnen we wel een streep zetten door de verwachting dat er in het middensegment nog wat moois bij komt. Toch?

Op de website staat nog "many more to come," Dus er komt echt nog wel iets.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Op de website staat nog "many more to come," Dus er komt echt nog wel iets.
We zullen zien, maar lijkt me niet dat daar iets bij zit wat de verkoop nog een boost kan geven (een bekendere, wat grotere naam) want anders hadden ze die toch nu wel bekend gemaakt?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken