Best Kept Secret 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.048
Dat is erg denigrerend naar de jongeren. Waarom zouden die Blur of Pulp niet kunnen waarderen? Alsof dat alleen maar dom dansvolk is of niet verder komen DJVT. Ik snap echt heel dat advocaat van de duivel spelen principe niet echt.
Dat zegt ie niet, maar het is gewoon een feit dat Pulp en Blur bekender zijn bij een wat ouder publiek, net zoals Dean Lewis (of weet ik veel wie) dat bij jongeren is. Vervolgens is het ook een logische conclusie om te trekken dat die die namen minder weten te waarderen, net als vice versa. En ik denk wel dat daar een kern van waarheid in zit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ik vind Justice een echte BKS naam. Niet standaard, redelijk exclusief en passend bij het festival. Probleem zit meer bij de andere headliners.

In combinatie met PJ Harvey zal het best aardig verkopen.
Ja, kan zijn. Maar Pulp na PJ had je aan mij alvast een dagticket verkocht. Want Pulp vind ik evenzeer een echte BKS naam.

Wat mij betreft leuker om met zo'n naam af te sluiten dan met zo'n elektronisch 'feestje'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Ja, kan zijn. Maar Pulp na PJ had je aan mij alvast een dagticket verkocht. Want Pulp vind ik evenzeer een echte BKS naam.

Wat mij betreft leuker om met zo'n naam af te sluiten dan met zo'n elektronisch 'feestje'.
Tja. En voor justice wil ik een kaartje kopen en met pulp en pj was er geen haar op mijn hoofd die dat overwoog. Het is maar net wat je smaak is, toch?
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Dat zegt ie niet, maar het is gewoon een feit dat Pulp en Blur bekender zijn bij een wat ouder publiek, net zoals Dean Lewis (of weet ik veel wie) dat bij jongeren is. Vervolgens is het ook een logische conclusie om te trekken dat die die namen minder weten te waarderen, net als vice versa. En ik denk wel dat daar een kern van waarheid in zit.
Exact, ik bedoel dat absoluut niet denigrerend. Maar ga eens naar een zaalshow van Blur of Pulp, daar is de gemiddelde leeftijd hoogstwaarschijnlijk dik in de 40. Terwijl het bij Disclosure eerder begin de 20 zal zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Tja. En voor justice wil ik een kaartje kopen en met pulp en pj was er geen haar op mijn hoofd die dat overwoog. Het is maar net wat je smaak is, toch?
Ja, uiteraard! Vandaar m'n 'vind ik' en 'wat mij betreft'.

En nu maar wachten op die Pulp show. Want na dit jaar gaat het niet meer gebeuren vrees ik.
 
  • Geweldig
Waarderingen: gguuss

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ja, kan zijn. Maar Pulp na PJ had je aan mij alvast een dagticket verkocht. Want Pulp vind ik evenzeer een echte BKS naam.

Wat mij betreft leuker om met zo'n naam af te sluiten dan met zo'n elektronisch 'feestje'.
Pulp had ik ook graag gezien maar is in mijn ogen geen grotere of betere naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Martijn76

Playlistbediener
2 feb 2023
13
27
Pulp had daar natuurlijk moeten staan ipv Disclosure. Dan had je echt een voor elk wat wils setje headliners gehad. Justice als elektronisch "feestje" afdoen is wat kort door de bocht, dat is echt wel een toffe act. (Vind ik en wat mij betreft)
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en gguuss

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat er mensen zijn die naar een zaalshow van Disclosure gaan.
Met hun oude tours had ik dat graag gedaan, maar na hun laatste twee albums (waarvan veel mensen niet eens weten dat het er twee zijn geweest) met die inspiratieloze booth setup niet meer.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat er mensen zijn die naar een zaalshow van Disclosure gaan.
Ik vind Disclosure inderdaad nu ook niet echt het beste voorbeeld van een naam voor de jeugd. Die hun commercieel hoogtepunt lag al 10 jaar geleden.

Verder wel eens met de stelling in het algemeen.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Om eens advocaat van de duivel te spelen, maar als BKS poogt om het festival wat te verjongen (wat ook blijkt uit hun nieuwe ticket strategie).
Waarom zouden ze dan namen zoals Blur of Pulp vragen? Die lijken me erg duur en weinig populair bij de jongere generatie.
Dat speelt wellicht mee al gaf Maurits vorig jaar aan dat hij blij was met de brede doelgroep dus ik neem aan dat je dan ook programmeert met die hele doelgroep in gedachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Justice als elektronisch "feestje" afdoen is wat kort door de bocht
Dat is het toch gewoon? Heb die eens gezien op RW (2012, lang geleden) en was best oké en best een feestje, maar uiteindelijk niet meer dan 2 mannen achter een draaitafel.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat er mensen zijn die naar een zaalshow van Disclosure gaan.
Dat kan evengoed false consensus effect zijn. Maar dit terzijde, eigenlijk boeien de headliners op BKS me zelden (al waren Aphex Twin & Nick Cave uitzonderingen) & ga ik persoonlijk voor de mid & undercard.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Dat is het toch gewoon? Heb die eens gezien op RW (2012, lang geleden) en was best oké en best een feestje, maar uiteindelijk niet meer dan 2 mannen achter een draaitafel.
Dit is toch geen draaitafel???

ksvoirm6b3x41.png

justice-live-2018-cr-Pascal-Teixeira-billboard-1548.jpg
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Oh, dat wist ik dus niet. Op RW 2012 leek het in ieder geval op een meer klassieke dj booth.
Ze hebben zowel dj-sets als live-sets. Deze tour gaat gewoon een live-set worden, dus die dj-sets zijn niet representatief voor wat je op BKS gaat zien.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
En nu ter zake komen. Waar is mijn metal naam BKS? Na Amenra & Terzij de horde hoopte ik echt op weer zo'n (lokale) topnaam. Fluisteraars misschien? Of Doodseskader, Gavran, Wiegedood? Ik smeek jullie!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ze hebben zowel dj-sets als live-sets. Deze tour gaat gewoon een live-set worden, dus die dj-sets zijn niet representatief voor wat je op BKS gaat zien.
Live is bij elektronische muziek ook relatief. Dan is bijna onmogelijk als je hele tracks wil naspelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken