Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.238
2.183
Ik ben vooral benieuwd wat de belangrijkste reden is dat ze niet op die manier boeken. Gaat het 1: puur om de kaartverkoop? (En zo ja, hebben ze dan de laatste editie niet gewoon gelijk gekregen, in ieder geval op de korte termijn?). 2: Vindt de huidige organisatie de balans 'mainstream-alternatief' met iets meer Disclosure/Goldband en iets minder Arca/Heilung beter voor het festival? 3: Of vinden de programmeurs Disclosure wel degelijk een boeking om trots op de zijn, ook vanuit de eigen smaak?

Ik denk zelf vooral optie 1 (nodig voor de kaartverkoop). Als dit het is, dan is het voor de meeste van ons hopen dat het rendabel blijft om in ieder geval niet nog meer de kant van de mainstream op te gaan (en dan nog lijkt het me voor de kaartverkoop ook weer niet slecht als er inderdaad een Arca of Heilung wordt geboekt in plaats van een BadBadNotGood ofzo). Maar ook deels optie 2 (Maurits gaf in die Podcast van een tijdje terug al aan dat er naast het serieus naar bandjes kijken ook wat meer mag worden gedanst) en zelfs een beetje optie 3 (niet per se Disclosure, dat lijkt me voor Roel en Age niet de naam die ze vol trots aan hun collega's tonen, maar volgens mij zitten zij qua persoonlijke smaak ook weer niet heel diep in de underground).
Ik denk dat het een combinatie is, ook omdat Maurits in verschillende interviews heeft aangegeven een bredere programmering te willen. Maar waarom ze dan bij Disclosure aankomen begrijp ik niet.

In het interview van Festileaks is Maurits heel enthousiast over Justice en PJ Harvey, maar hij lijkt zelf ook niet erg gelukkig te zijn met Disclosure. Ook in de media is dit niet een boeking die erg enthousiast ontvangen wordt (de podcast van De Machine van VPRO is er bijvoorbeeld erg negatief over), en de ontvangst van hun optreden op DTRH was niet erg positief. Ik kom eigenlijk niet veel verder dan dat er toch een aantal boekingen vrij laat vastliepen (the National? Massive Attack?) en dat ze toen iets moesten. En met Disclosure erbij hebben ze in ieder geval 3 namen van de bovenste rij van Primavera geboekt, of zoiets.

Ik had hier liever ook gezien dat ze wat creatiever zouden gaan boeken en iets kleiners of minder voorspelbaars de kans op die plek hadden gegeven, zoals een Soulwax.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en yannickd

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Net zoals bij Primavera zou je niemand horen over Disclosure als de overige headliners wel interessant waren en de midcard voldoende spannende en gevestigde namen zou bevatten.
Dat eerste is dus matig gelukt, het tweede lukt wellicht nog wel. Dus kom maar door met die namen!
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Disclosure is niet de boeking waar ze het meest blij mee zijn. Maurits deed daar niet geheimzinnig over. Als daar genoeg tegenover staat is dat allemaal niet zo erg.
Vind dat ze daar al redelijk goed in geslaagd zijn. Hopelijk zitten er bij het volgende pakket namen nog wat pareltjes aan de bovenkant van de poster om het compleet te maken.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
368
292
Disclosure is niet de boeking waar ze het meest blij mee zijn. Maurits deed daar niet geheimzinnig over. Als daar genoeg tegenover staat is dat allemaal niet zo erg.
Vind dat ze daar al redelijk goed in geslaagd zijn. Hopelijk zitten er bij het volgende pakket namen nog wat pareltjes aan de bovenkant van de poster om het compleet te maken.
Vind ik ook hoor, maar als ze Disclosure (en DJvT, en vorig jaar Oscar en Goldband) toch boeken, dan lijkt het dat ze dat toch nodig achter en dat 'we' moeten incalculeren dat voortaan een deel van de hoge spots gereserveerd gaat zijn voor de mainsteam en er niet snel meer een zestal als in 2021 op de laatste twee spots van ONE gaat staan. Nogmaals, als de rest in orde is, dan kan ik daar ook prima mee leven, maar een kleine trendverschuiving is het dan wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Vind ik ook hoor, maar als ze Disclosure (en DJvT, en vorig jaar Oscar en Goldband) toch boeken, dan lijkt het dat ze dat toch nodig achter en dat 'we' moeten incalculeren dat voortaan een deel van de hoge spots gereserveerd gaat zijn voor de mainsteam en er niet snel meer een zestal als in 2021 op de laatste twee spots van ONE gaat staan. Nogmaals, als de rest in orde is, dan kan ik daar ook prima mee leven, maar een kleine trendverschuiving is het dan wel.
Het lijkt inderdaad wel een patroon te worden. Aan de andere kant geeft Maurits wel in interviews aan dat ze ook met andere namen bezig zijn geweest die niet of minder mainstream zijn. De toekomst gaat het leren.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.238
2.183
Sideways voegt o.a. L7 en Armand Hammer toe aan hun line up.
Armand Hammer heeft zichzelf bevestigd voor optreden op Primavera op 28 mei op Primavera. Tussen Primavera en Sideways is zo te zien voldoende ruimte voor festivals; kort na Sideways gaat hij door naar de VS. Stevige kanshebber voor BKS dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Armand Hammer heeft zichzelf bevestigd voor optreden op Primavera op 28 mei op Primavera. Tussen Primavera en Sideways is zo te zien voldoende ruimte voor festivals; kort na Sideways gaat hij door naar de VS. Stevige kanshebber voor BKS dus.
 

Bijlagen

  • IMG_0325.jpeg
    IMG_0325.jpeg
    225,7 KB · Weergaven: 14

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Armand Hammer heeft zichzelf bevestigd voor optreden op Primavera op 28 mei op Primavera. Tussen Primavera en Sideways is zo te zien voldoende ruimte voor festivals; kort na Sideways gaat hij door naar de VS. Stevige kanshebber voor BKS dus.
Laat maar komen. Heb doorgaans niet zoveel met hip hop maar die Billy Woods is wel een interessant figuur.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken