Best Kept Secret 2024

Was hier niet vermeld wanneer de dagtickets in de verkoop gaan? Ik dacht dat het binnenkort was maar vind het nergens terug.
Dan zullen er toch heel weldra nieuwe namen worden gelost, niet?
 
Was hier niet vermeld wanneer de dagtickets in de verkoop gaan? Ik dacht dat het binnenkort was maar vind het nergens terug.
Dan zullen er toch heel weldra nieuwe namen worden gelost, niet?
Dagtickets gaan normaal gesproken begin februari in de verkoop. Van te voren worden er nieuwe namen bekend gemaakt en de dagindeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar
Vind ik ook hoor, maar als ze Disclosure (en DJvT, en vorig jaar Oscar en Goldband) toch boeken, dan lijkt het dat ze dat toch nodig achter en dat 'we' moeten incalculeren dat voortaan een deel van de hoge spots gereserveerd gaat zijn voor de mainsteam en er niet snel meer een zestal als in 2021 op de laatste twee spots van ONE gaat staan. Nogmaals, als de rest in orde is, dan kan ik daar ook prima mee leven, maar een kleine trendverschuiving is het dan wel.
Het lijkt inderdaad wel een patroon te worden. Aan de andere kant geeft Maurits wel in interviews aan dat ze ook met andere namen bezig zijn geweest die niet of minder mainstream zijn. De toekomst gaat het leren.
Ik ben er vrij zeker van dat dit de reden is, gezien dat dit me zelf vanuit de organisatie gezegd is en Maurits in zijn interviews het ook wel laat doorschemeren door zijn gebrek aan enthousiasme voor Disclosure. Tenzij je een act als Radiohead of Arctic Monkeys boekt, die wél van zichzelf veel publiek trekken, zul je ook De Jeugd of Disclosure moeten boeken om ook mensen die niet de muzieknerds zijn als wij hier binnen te halen. Ik vind er ook niet zoveel mis mee, ik ga wel elders op dat moment.
 
Ik ben er vrij zeker van dat dit de reden is, gezien dat dit me zelf vanuit de organisatie gezegd is en Maurits in zijn interviews het ook wel laat doorschemeren door zijn gebrek aan enthousiasme voor Disclosure. Tenzij je een act als Radiohead of Arctic Monkeys boekt, die wél van zichzelf veel publiek trekken, zul je ook De Jeugd of Disclosure moeten boeken om ook mensen die niet de muzieknerds zijn als wij hier binnen te halen. Ik vind er ook niet zoveel mis mee, ik ga wel elders op dat moment.
Persoonlijk vind ik dat wel een beetje kort termijn denken. Ik ben van mening dat je het publiek ook kan trekken door kwaliteit neer te zetten in plaats van commercie. Want wat nu als er volgend jaar 2 headliners niet lukken of lastig te strikken zijn.

Krijg je dan Major Lazer en Di-Rect als headliners? heel plat gezegd. Je kan ook proberen meer muzieknerds te kweken ipv ze te trekken. Op langer termijn gaat dat beter zijn en kan je blijven wie je bent en waarvoor je staat. Dat gaat uiteindelijk ook zijn vruchten afwerpen, niet op kort termijn. Maar later wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups en noid
Als je net als op Primavera meerdere alternatieven hebt voor acts als Disclosure dan is dat helemaal prima, maar op BKS heb je vaak slechts een andere optie voor live muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid
Persoonlijk vind ik dat wel een beetje kort termijn denken. Ik ben van mening dat je het publiek ook kan trekken door kwaliteit neer te zetten in plaats van commercie. Want wat nu als er volgend jaar 2 headliners niet lukken of lastig te strikken zijn.

Krijg je dan Major Lazer en Di-Rect als headliners? heel plat gezegd. Je kan ook proberen meer muzieknerds te kweken ipv ze te trekken. Op langer termijn gaat dat beter zijn en kan je blijven wie je bent en waarvoor je staat. Dat gaat uiteindelijk ook zijn vruchten afwerpen, niet op kort termijn. Maar later wel.
Volledig mee eens.
 
Persoonlijk vind ik dat wel een beetje kort termijn denken. Ik ben van mening dat je het publiek ook kan trekken door kwaliteit neer te zetten in plaats van commercie. Want wat nu als er volgend jaar 2 headliners niet lukken of lastig te strikken zijn.

Krijg je dan Major Lazer en Di-Rect als headliners? heel plat gezegd. Je kan ook proberen meer muzieknerds te kweken ipv ze te trekken. Op langer termijn gaat dat beter zijn en kan je blijven wie je bent en waarvoor je staat. Dat gaat uiteindelijk ook zijn vruchten afwerpen, niet op kort termijn. Maar later wel.
Het lijkt me dat uiteindelijk de financierders achter een festival ook gewoon eisen hebben betreft minimale omzet e.d. - Wie weet lukt dat niet helemaal met de visie die je hier boven schetst op kort en/of lange termijn. Zou een reden kunnen zijn waardoor er commerciële acts tevoorschijn worden getoverd om de kaartverkoop wat op te schroeven.
 
Oeps, ik verbaasde me erover dat ik een blijkbaar relatief grote act als Parcels nog helemaal niet kende, blijk ik ze gewoon al te hebben gezien op Lowlands 2019. Mijn oordeel toen: "Band die totaal langs mij heen was gegaan, maar best vrolijk klonk en een groot publiek op de been bracht. Wel een beetje het ene oor in en het andere weer uit."

Aan dat eerste zinsdeel is de afgelopen jaren blijkbaar weinig veranderd. :)

(Sowieso vind ik het best grappig om jaren na een festival nog eens naar het blokkenschema te kijken, vooral veel leuke 'oh ja!-momenten', een paar keer 'shit, stonden die er ook!?' en zo nu en dan 'huh, waar was ik dan al die tijd?', zoals op de vrijdagmiddag van diezelfde Lowlands-editie waarbij ik me echt bij geen enkele act een voorstelling kon maken dat ik daar was. Het bleken The Growlers ("Ik moest het blokkenschema checken om me weer te herinneren dat ik hier was. Zelfs toen ik er was, moest ik mezelf eraan herinneren dat ik er was.")
 
  • Haha
Waarderingen: Brian
Het lijkt me dat uiteindelijk de financierders achter een festival ook gewoon eisen hebben betreft minimale omzet e.d. - Wie weet lukt dat niet helemaal met de visie die je hier boven schetst op kort en/of lange termijn. Zou een reden kunnen zijn waardoor er commerciële acts tevoorschijn worden getoverd om de kaartverkoop wat op te schroeven.
Soms moet je "investeren" om iets op te bouwen. Dat hebben ze de eerste editie ook zeker en vast gedaan waardoor ze hun naam gesettled hebben in de markt en daardoor een unique selling point hadden tegenover de rest van de festivals. Ik zou het raar vinden omdat te grabbel gooien, zeker als je concurrenten nog meer financiële middelen te besteden hebben. Ik bedoel, Paaspop, Lowlands, DTRH, en nog tig andere festivals doen dat beter. Ik snap niet dat ze daar in het zelfde vaarwater willen zitten.
 
Primavera kondigt ook zijn programma voor/na het festival in Barcelona stad net aan, niet al te veel verassingen. Yo La Tengo (plays covers), The Mountain Goats, The Messthetics & James Brandon Lewis en Fat Dog lijken me nog interessante "nieuwkomers"
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion
Primavera kondigt ook zijn programma voor/na het festival in Barcelona stad net aan, niet al te veel verassingen. Yo La Tengo (plays covers), The Mountain Goats, The Messthetics & James Brandon Lewis en Fat Dog lijken me nog interessante "nieuwkomers"
The Mountain Goats op BKS zou ik fantastisch vinden, zeker nu hij volgens mij solo tourt. Maar ik verwacht eerder dat hij gewoon zaalshows gaat doen, aangezien hij zelden tot nooit op festivals staat.
 
Oeps, ik verbaasde me erover dat ik een blijkbaar relatief grote act als Parcels nog helemaal niet kende, blijk ik ze gewoon al te hebben gezien op Lowlands 2019. Mijn oordeel toen: "Band die totaal langs mij heen was gegaan, maar best vrolijk klonk en een groot publiek op de been bracht. Wel een beetje het ene oor in en het andere weer uit."

Aan dat eerste zinsdeel is de afgelopen jaren blijkbaar weinig veranderd. :)
Parcels is de Metronomy van dit jaar. Niet de meest boeiende band op papier, maar met een goede spot staan ze dadelijk wel met een volle TWO. Metronomy was in 2022 leuker dan verwacht. Bij Parcels wel de vraag hoeveel variaties op Daft Punk's Get Lucky je aan kan in een uur....
 
  • Haha
Waarderingen: noid en Jelle
Primavera kondigt ook zijn programma voor/na het festival in Barcelona stad net aan, niet al te veel verassingen. Yo La Tengo (plays covers), The Mountain Goats, The Messthetics & James Brandon Lewis en Fat Dog lijken me nog interessante "nieuwkomers"
Van mij mogen American Football, Armand Hammer, Model/Actriz, Mandy, Indiana zeker doorkomen!
 
Hoop toch op wat zaken als Wunderhorse en The Clockworks... Maar soit, met BKS weet je het maar nooit. Dus ik laat met graag verrassen
The Clockworks zou er gewoon moeten staan. Fantastische debuutplaat met lovende recensies. Staan nu geprogrammeerd op B festivals (niet denigrerend bedoeld) als Dauwpop en Vestrock terwijl ze volgens mij een enorme potentie hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0
Van mij mogen American Football, Armand Hammer, Model/Actriz, Mandy, Indiana zeker doorkomen!
American Football verdient sowieso een herkansing. Speelden op de Radiohead editie voor te weinig mensen want iedereen was zich al aan het verzamelen voor de ONE.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

Users who are viewing this thread