Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Spannend is het niet nee, die Nutini maar ik ga er ook wel even kijken mits er niets veel beters in The Secret staat wat zomaar zou kunnen. Van de ONE afsluiters is alleen Justice een zekerheidje voor me.

Als dit het lijstje wordt dan is PJ Harvey voor mij een must see en dan zijn Justice en Nutini allebei wel zekerheidjes.
Disclosure ga ik minstens zo hard negeren als Oscar & the Wolf of Goldband afgelopen jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en Martijn76

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Lamar, Gorillaz, del Rey en Frank Ocean, zie ik sowieso nooit komen. Maatje te groot en zie ik ook niet als die typische BKS Indie headliner uit het rijtje van Jelle, waar ik op reageerde.
The Smile , Vampire Weekend en Pulp passen dan inderdaad weer wel maar blijkbaar niet gelukt.
Dat eerste lijstje is niet betaalbaar voor ze; the Smile doet op dit moment zaken met Mojo, Vampire Weekend speelt alleen op Primavera Sound en de datum van Pulp op Primavera Porto sluit voor BKS niet goed aan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Dat eerste lijstje is niet betaalbaar voor ze; the Smile doet op dit moment zaken met Mojo, Vampire Weekend speelt alleen op Primavera Sound en de datum van Pulp op Primavera Porto sluit voor BKS niet goed aan.
Maar we kunnen we stellen dat vooralsnog geen vetpot dit jaar is voor de grotere namen. Disclosure en Paolo Nutini zijn geen droomheadliners en zijn niet de artiesten wat bij iedere BKS ganger in de platenkast ligt (hoewel ik zelf Disclosure -Settle op 12” heb liggen). Justice vind ik ook niet des BKS maar wel de sterkste van dit 3-tal.

ik vind het niet erg als het niet lukt dat het niet lukt,,want de vijver is inderdaad klein. Maar het blijft jammer dat ze het muzikaal niet beter kunnen zetten, en toch terug grijpen naar Disclosure of DJVT. Primavera is ook gegroeid vanaf een goede midcard naar wat ze nu zijn. Geef Slowdive dsn naar eens die headliner shot. Maar probeer die dag dan ook eens iets als een Bikini Kill of een Arca neer te zetten. Of laat Heilung masr die TWO afsluiten en PJ op de main.

Zo vraag ik me af op BKS wel voor een Jane’s Addiction is gegaan? Nu komen de goexe namen toch voornamelijk uit de onderste regels van je affiche.
 

splinter013

Playlistbediener
22 jan 2020
46
50
Wishlijssie voor de volgende badge namen: bdrmm, Deki Alem, Royel Otis, Bawo, Mood Bored (hoort als Tilburgse band gewoon op BKS te staan), Coloray, Turnstile, Pip Blom. Sevdaliza en Vince Staples staan 14 juni op Sonar in Barcelona, dus die kunnen misschien ook wel even naar Hilvarenbeek komen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Wishlijssie voor de volgende badge namen: bdrmm, Deki Alem, Royel Otis, Bawo, Mood Bored (hoort als Tilburgse band gewoon op BKS te staan), Coloray, Turnstile, Pip Blom. Sevdaliza en Vince Staples staan 14 juni op Sonar in Barcelona, dus die kunnen misschien ook wel even naar Hilvarenbeek komen :)
Pip was heel tof in 2022 ook. Laat maar doorkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: splinter013

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
Was al opvallend goed op de Popronde, overdag op een borrelend terras. Graag nog eens in een betere setting!
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
157
106
Disclosure op zaterdag in Manchester ( https://parklife.uk.com/)

Zullen dus de headliner van vrijdag zijn aangezien Justice op zondag speelt. Benieuwd wat die aan dagkaarten gaan schuiven.

Edit: volgens mij was er ook nog een kleine kans dat Justice op zaterdag speelt toch? Dan gaat bovenstaande niet op natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jacobz

Bardiebart

Playlistbediener
7 feb 2023
20
61
Wishlijssie voor de volgende badge namen: bdrmm, Deki Alem, Royel Otis, Bawo, Mood Bored (hoort als Tilburgse band gewoon op BKS te staan), Coloray, Turnstile, Pip Blom. Sevdaliza en Vince Staples staan 14 juni op Sonar in Barcelona, dus die kunnen misschien ook wel even naar Hilvarenbeek komen :)
Coloray stond er vorig jaar al. Lijkt mij sterk. bdrmm is leuk ja!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Paolo Nutini kondigt nog wat festivals aan, zoals het Tramlines Festival.

Daar zitten (naast al aangekondigde namen als English Teacher of the Mysterines) nog een paar namen tussen als Yard Act of Sprints die nog wel op BKS zouden passen.

TL24-Lineup-Poster-Final.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Disclosure op zaterdag in Manchester ( https://parklife.uk.com/)

Zullen dus de headliner van vrijdag zijn aangezien Justice op zondag speelt. Benieuwd wat die aan dagkaarten gaan schuiven.

Edit: volgens mij was er ook nog een kleine kans dat Justice op zaterdag speelt toch? Dan gaat bovenstaande niet op natuurlijk
Justice staat op vrijdag op Primavera Sound in Porto, dus de zondag past beter in het schema dan de zaterdag. Voor PJ Harvey geldt ongeveer hetzelfde (vrijdag in Madrid). Dus het lijkt erop dat BKS wordt afgesloten met PJ Harvey en Justice. Voor beide is de zaterdag nog niet helemaal uitgesloten.

Laten we hopen dat dit het ook wordt, want als Disclosure zou afsluiten gaat het festival wel met een nachtkaars uit....
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Justice staat op vrijdag op Primavera Sound in Porto, dus de zondag past beter in het schema dan de zaterdag. Voor PJ Harvey geldt ongeveer hetzelfde (vrijdag in Madrid). Dus het lijkt erop dat BKS wordt afgesloten met PJ Harvey en Justice. Voor beide is de zaterdag nog niet helemaal uitgesloten.

Laten we hopen dat dit het ook wordt, want als Disclosure zou afsluiten gaat het festival wel met een nachtkaars uit....
Had ik wel lekker op tijd thuis geweest. Nu zal je mogelijk een combi krijgen met DJVT en Disclosure? Dat lijkt me ook kut.

En Paolo lijkt nu nog meer een zekerheid te zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
ik vind het niet erg als het niet lukt dat het niet lukt,,want de vijver is inderdaad klein. Maar het blijft jammer dat ze het muzikaal niet beter kunnen zetten, en toch terug grijpen naar Disclosure of DJVT. Primavera is ook gegroeid vanaf een goede midcard naar wat ze nu zijn. Geef Slowdive dsn naar eens die headliner shot. Maar probeer die dag dan ook eens iets als een Bikini Kill of een Arca neer te zetten. Of laat Heilung masr die TWO afsluiten en PJ op de main.

Ik ben vooral benieuwd wat de belangrijkste reden is dat ze niet op die manier boeken. Gaat het 1: puur om de kaartverkoop? (En zo ja, hebben ze dan de laatste editie niet gewoon gelijk gekregen, in ieder geval op de korte termijn?). 2: Vindt de huidige organisatie de balans 'mainstream-alternatief' met iets meer Disclosure/Goldband en iets minder Arca/Heilung beter voor het festival? 3: Of vinden de programmeurs Disclosure wel degelijk een boeking om trots op de zijn, ook vanuit de eigen smaak?

Ik denk zelf vooral optie 1 (nodig voor de kaartverkoop). Als dit het is, dan is het voor de meeste van ons hopen dat het rendabel blijft om in ieder geval niet nog meer de kant van de mainstream op te gaan (en dan nog lijkt het me voor de kaartverkoop ook weer niet slecht als er inderdaad een Arca of Heilung wordt geboekt in plaats van een BadBadNotGood ofzo). Maar ook deels optie 2 (Maurits gaf in die Podcast van een tijdje terug al aan dat er naast het serieus naar bandjes kijken ook wat meer mag worden gedanst) en zelfs een beetje optie 3 (niet per se Disclosure, dat lijkt me voor Roel en Age niet de naam die ze vol trots aan hun collega's tonen, maar volgens mij zitten zij qua persoonlijke smaak ook weer niet heel diep in de underground).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken