Best Kept Secret 2024

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Ja ik blijf er bij daar ligt meer ruimte voor BKS waarmee ze uniek kunnen zijn dan meespringen in dat feestgedruis wat ze van iedereen gaan winnen omdat het simpelweg niet in de genen zit. Wat betreft met de geografische ligging doe ik al vooral op dat Brabant (ik woon er zelf) nu niet Indie provincie nummer 1 is. En dat BKS misschien voor velen net iets te ver weg zal liggen waar ze wel iets meer indie minded zijn zoals Amsterdam en Utrecht.
Precies dit. Woon zelf in Brabant en was destijds zo blij dat er eindelijk is een indie-festival was met acts die alleen in Utrecht/Amsterdam kwamen. Dit is met de tegenwoordige line-up wel anders.

Heb nu wel meer vrijheid met een rijbewijs natuurlijk maar een goede indieband kunnen zien in 013 ipv Paradiso heeft toch mijn voorkeur.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
377
295
Ik woon in Utrecht (en heb hiervoor ook in Amsterdam gewoond). Ik ben met ov ongeveer net zo lang onderweg naar BKS als naar DTRH. Dat verschil kan het volgens mij niet zijn.

Het uitverkopen van DTRH kan volgens mij amper met de line-up van dit jaar te maken hebben. Dan zou BKS18 toch ook gelijk al meer kaarten moeten hebben verkocht. Het zit hem veel meer in ervaringen uit voorgaande edities en dan was er op het terrein van DTRH gewoon meer te beleven voor mensen die niet alleen maar de hele dag stil naar een bandje willen kijken. Juist dat BKS dat de eerste edities nog wel wat meer was, is de reden dat ik nog amper vrienden (die DTRH en LL leuker vinden) mee kan krijgen naar BKS.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
BKS is nog steeds meer gericht op muziekliefhebbers dan op mensen die meer voor het feest en de beleving gaan. Dan is het programma een stuk belangrijker en wachten mensen dat af voordat ze een kaartje kopen.

Ook weet je inmiddels bij DTRH dat je meteen een kaartje moet kopen omdat je anders achter het net vist en dat zet er mensen ook toe aan om snel te handelen.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
67
BKS is nog steeds meer gericht op muziekliefhebbers dan op mensen die meer voor het feest en de beleving gaan. Dan is het programma een stuk belangrijker en wachten mensen dat af voordat ze een kaartje kopen.

Ook weet je inmiddels bij DTRH dat je meteen een kaartje moet kopen omdat je anders achter het net vist en dat zet er mensen ook toe aan om snel te handelen.
Exact voor BKS hoef je niet te haasten. De bungalows moet je snel boeken, voor de rest kan je rustig afwachten. Voor DTRH komen over twee maanden weer duizenden kaartjes in de resale. Iedereen die daar een kaartje heeft gemist krijgt nog kansen genoeg. BKS zal ook wel weer goed verkopen, het gaat daar alleen wat minder hectisch aan toe.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Exact voor BKS hoef je niet te haasten. De bungalows moet je snel boeken, voor de rest kan je rustig afwachten. Voor DTRH komen over twee maanden weer duizenden kaartjes in de resale. Iedereen die daar een kaartje heeft gemist krijgt nog kansen genoeg. BKS zal ook wel weer goed verkopen, het gaat daar alleen wat minder hectisch aan toe.
Duizenden kaarten? Voorgaande jaren kwamen er wel wat terug maar zoveel ook weer niet. Pas voor de dagen zelf, als het weer wat tegenviel, liep de teller wat op.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Wat maakt het uit of DTRH snel uitverkoopt? Ik vind dat niet sneu voor BKS. Vorig jaar hebben zij ook een prima jaar gedraaid en het komt dit jaar ongetwijfeld ook goed. Nu al super veel zin in want al zoveel moois ontdekt in de line-up. Julie Byrne, die laatste plaat: prachtig en zo is er nog veel meer 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en noid

SanderFMC

Campingartiest
1 jul 2022
77
115
Via Ticketswap wordt doorgaans zo'n 10% van de kaarten doorverkocht bij uitverkochte evenementen. Bij Ticketmaster kun je geen totale aantallen zien maar ik neem niet aan dat het daar heel veel anders is. Bij 45.000 verkochte tickets zouden dat er zo'n 4.500 zijn. Uiteraard staan die er niet allemaal tegelijk op want het merendeel wordt gelijk weer verkocht. Pas in de week voor het festival komen ze er met honderden tegelijk op te staan en gaat de prijs zakken
 
  • Leuk
Waarderingen: Seventheen Seconds

rubenv

Campingartiest
11 okt 2023
53
40
Vorig jaar kregen we 15 dagen na de eerste drop alweer nieuwe namen. Zouden wij dit jaar rond 13 december weer namen kunnen verwachten? Of was het zo snel, omdat vorig jaar de namen pas in Februari werden onthuld.
 

vladtheimpaler

Playlistbediener
15 dec 2018
44
41
Zo, ik zie nu pas dat Down The Rabbit Hole in no-time was uitverkocht. Best pijnlijk wel voor BKS. Ik ben eerlijk gezegd wat nu de doorslag geeft. De artiesten, manier hoe ze het weg zetten, toch de geografische ligging? Ik ben daar toch wel benieuwd naar.
Weet wel dat het voor DTRH een bewuste keuze was om bij Nijmegen in de buurt te gaan zitten. Wat A’dam beetje is voor Lowlands, is Nijmegen voor DTRH, stad met veel muziek/cultuurliefhebbers in de buurt. Dan heb je altijd een vaste groep bezoekers.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Vorig jaar kregen we 15 dagen na de eerste drop alweer nieuwe namen. Zouden wij dit jaar rond 13 december weer namen kunnen verwachten? Of was het zo snel, omdat vorig jaar de namen pas in Februari werden onthuld.
Vorig jaar was inderdaad anders door de late aankondiging. Ze moesten toen ook snel het programma compleet maken om te kunnen starten met verkoop van de dagkaarten.

Ik verwacht pas volgend jaar weer een grotere worp, tenzij ze voor die tijd al de naam van de laatste headliner bekend kunnen/mogen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: rubenv

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
133
103
ik was gisteren bij st Paul best kept secrets. En hij had een Lana del ray shirt aan. Zat dus te denken. Misschien dat ze expres de derde headliner pas later bekent maken. Zodat de echte bks matties al een ticket kunnen scoren. En ze later Lana del ray bekend maken. Zo dat er niet alle maar Lana del ray matties komen.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
ik was gisteren bij st Paul best kept secrets. En hij had een Lana del ray shirt aan. Zat dus te denken. Misschien dat ze expres de derde headliner pas later bekent maken. Zodat de echte bks matties al een ticket kunnen scoren. En ze later Lana del ray bekend maken. Zo dat er niet alle maar Lana del ray matties komen.
Best mogelijk dat de derde headliner pas later bekend gemaakt mag worden, maar laten we elkaar nu niet gek maken me al te grote namen. Een Lana is tegenwoordig te groot voor BKS, zeker als er al 2 ONE-afsluiters en PJ Harvey geboekt zijn.

Het niveau Phoenix of Fontaines DC lijkt mij realistischer.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Jelle

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
133
103
ik was gisteren bij st Paul best kept secrets. En hij had een Lana del ray shirt. Zat dus te denken. Misschien dat ze expres derde headliner pas later bekent maken. Zodat de echte bks matties al een ticket kunnen scoren. En ze later Lana del ray bekend maken. Zo dat er niet alle maar Lana del ray matties komen.

Best mogelijk dat de derde headliner pas later bekend gemaakt mag worden, maar laten we elkaar nu niet gek maken me al te grote namen. Een Lana is tegenwoordig te groot voor BKS, zeker als er al 2 ONE-afsluiters en PJ Harvey geboekt zijn.

Het niveau Phoenix of Fontaines DC lijkt mij realistischer.
Nee sowieso, ben ik helemaal meer eens hoor. Maar viel mij op gisteren.
Denk ook niet dat dat st paul iets van de line up weet. Heb ik zelf ook liever D.c of phoenix.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Best mogelijk dat de derde headliner pas later bekend gemaakt mag worden, maar laten we elkaar nu niet gek maken me al te grote namen. Een Lana is tegenwoordig te groot voor BKS, zeker als er al 2 ONE-afsluiters en PJ Harvey geboekt zijn.

Het niveau Phoenix of Fontaines DC lijkt mij realistischer.
Mij ook. Vrees dat een The Smile of Pulp er niet meer inzit. Soulwax is hier al eens genoemd, zou me ook niet verbazen al hoop ik van niet.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Ik hoop ook van niet want ik ga ze al in de 013 zien :) Die zaal is nog niet uitverkocht, dan zijn ze toch veel te klein om te headlinen?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Goed om te zien dat Pinkpop erin is geslaagd een headliner neer te zetten die nog matiger is dan Disclosure!

Het enige wat ik uit die (over de hele lijn typische) Pinkpop-lijn haal wat nog relevant kan zijn voor BKS is dat Pinkpop Fontaines D.C. dus niet geboekt heeft, terwijl die hetzelfde weekend wel op Hurricane en Southside staan. BKS is voor hen dus nog een optie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken