Best Kept Secret 2024

Onne

Playlistbediener
1 dec 2023
12
24
Volgens mij lopen er vooral minder jongeren op festivals als BKS omdat ze liever naar ander type festivals gaan...niet zozeer puur om het

Bij de voedselbank zijn de hoogste gemiddeldes tussen de 35 en 50 jaar. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan wel of niet maar een festival te kunnen. Het is maar hoe je er naar kijkt. En nee ik vind het best prima dat we wat doen voor de jongeren maar nogmaals deze verhouding is scheef en staat ook niet gelijk aan wat je doet met de line-up. Jan Frederik uit Leiden gaat veel liever pillen pakken op Awakenings dan dat hij naar PJ Harvey gaat.

Daarnaast denk ik dat je jongeren idd moet trekken met het boeken van bepaalde artiesten. En het is niet zo dat ze daar in uitblinken dit jaar. Maar goed genoeg over dit onderwerp lijkt me.
ik snap je punt, toch zijn er veel jongeren fan van de alternative muziek scene, ikzelf als 18 jarige kom veel leeftijds genoten tegen op juist dit soort festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: boesOne

Bob105

Support act
18 jun 2021
807
999
ik snap je punt, toch zijn er veel jongeren fan van de alternative muziek scene, ikzelf als 18 jarige kom veel leeftijds genoten tegen op juist dit soort festivals

Ja maar wat is dit voor selectie-bias, haha. Het grote verschil is natuurlijk dat er maar een handjevol alternatieve middelgrote festivals zijn in NL. Tuurlijk kom je daar wat jongeren tegen. Bij Roda JC om de hoek kom ik ook een hoop jongeren tegen, maar dat betekent niet dat er evenveel jongeren fan zijn van Roda JC als van Ajax of Feyenoord.

Edit: Welkom op het forum 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Onne

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Ik hoop wel écht heel hard dat ze dit jaar iets gaan doen aan de Casbah, zodat ook mensen die niet 2 meter zijn nog enig zicht op het podium hebben zonder vooraan te staan.
Dat hopen we al een paar jaar maar ze lijken wel doof voor die kritiek. Maar eh.. jij gaf toch niks om Casbah bandjes? ;)
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
368
292
Dat hopen we al een paar jaar maar ze lijken wel doof voor die kritiek. Maar eh.. jij gaf toch niks om Casbah bandjes? ;)
Haha, klopt doorgaans wel ja, maar ze programmeren inmiddels lang niet alleen maar 'Casbah-bandjes' in de Casbah ;) Vorig jaar heb ik Glass Beams amper kunnen volgen en The Cool Greenhouse niet eens geprobeerd (stond ook tegelijk met pootjebadend naar Tinariwen kijken). Dit jaar zou ben ik nu al bang dat bijvoorbeeld een English Teacher, een van de leukste ontdekkingen tot dusver, in de Casbah blijkt te staan. Kalaallit Nunaat zal vast ook Casbah worden, bevalt me ook goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en Jelle

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
368
292
Ja blijkbaar, ik had dat helemaal gemist. Waar zou Belle & Sebastian in 2024 staan? In 2014 waren ze nog sub op de ONE, maar hoe lief ik de band ook heb, voor die plek hebben ze wat mij betreft toch al heel lang te weinig echt goed nieuw werk uitgebracht.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
523
471
Haha, klopt doorgaans wel ja, maar ze programmeren inmiddels lang niet alleen maar 'Casbah-bandjes' in de Casbah ;) Vorig jaar heb ik Glass Beams amper kunnen volgen en The Cool Greenhouse niet eens geprobeerd (stond ook tegelijk met pootjebadend naar Tinariwen kijken). Dit jaar zou ben ik nu al bang dat bijvoorbeeld een English Teacher, een van de leukste ontdekkingen tot dusver, in de Casbah blijkt te staan. Kalaallit Nunaat zal vast ook Casbah worden, bevalt me ook goed.
Vorig jaar vrijwel het gehele Casbah programma over geslagen vanwege dat gegeven, terwijl ik wel hou van het genre bands wat daar doorgaans speelt. Toch jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ja blijkbaar, ik had dat helemaal gemist. Waar zou Belle & Sebastian in 2024 staan? In 2014 waren ze nog sub op de ONE, maar hoe lief ik de band ook heb, voor die plek hebben ze wat mij betreft toch al heel lang te weinig echt goed nieuw werk uitgebracht.
Belle & Sebastian einde van de middag op Two zou mooi zijn. Is geen band voor One.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken