Best Kept Secret 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.854
6.074
Ik heb, voor een festival als BKS, eigenlijk liever geen 'dance'-headliner. Het kan wel, in het kader van het promoveren van een act naar headline-niveau maar iets als Justice vind ik eigenlijk niet passen..
Ik had Justice ook nooit wat voor BKS gevonden, vond ik vorig jaar van Chemical Brothers ook niet. Een Aphex Twin of Kraftwerk vind ik dan weer niet onder dance vallen (wel elektronisch, maar toch een stuk kunstzinniger ofzo) waardoor het wel kan.

Maar Underworld gaat echt nog wel een keer komen, daar heb ik me bij neergelegd. Mensen willen tegenwoordig teveel "lekker dansen". Daar straks schoot ik Bicep nog even door mijn hoofd als aanvullende headliner.

Nee geef mij maar een band die mij in de ziel weet te raken, dat doet mij veel meer dan een avondje "lekker dansen".
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.118
740
Northside heeft dus The Smile en Massive Attack. Best bijzonder dat BKS die dan allebei niet heeft weten te strikken (of niet willen strikken), zeker omdat je bij beiden geen last hebt van Primavera Sound Porto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
739
569
Misschien is de deal nog niet helemaal rond. Maar The Smile en Massive Attack zou wel een mooie opkikker zijn voor BKS.

Als je alle Floor-acts wegdoet, is de initiële aankondiging eigenlijk best prima. Ook veel leuke bands in het punk-genre.

Die 30%-kortingactie blijf ik belachelijk vinden btw.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
Wat een band als The Smile op Lowlands anno nu te zoeken heeft vraag ik me af.
Zou voor mij als vaste Lowlands ganger een top act zijn. Ondanks dat er veel DJVT publiek is zijn de liefhebbers er wel gewoon nog, alleen afgelopen jaar minder.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
604
618
Zou voor mij als vaste Lowlands ganger een top act zijn. Ondanks dat er veel DJVT publiek is zijn de liefhebbers er wel gewoon nog, alleen afgelopen jaar minder.
Maar de liefhebbers voor dit soort acts op Lowlands zijn dun gezaaid toch? De laatste paar jaar niet meer geweest maar ik herinner me nog goed half lege tenten bij wat 'moeilijkere indie acts' en afgaande op de recensies was dat afgelopen jaar niet bepaald beter. De tendens daarvan was dat indie-gitaar bands op Lowlands een genre in de marge is geworden terwijl op BKS de tenten voor dat soort acts vol staan. The Smile zou mijns inziens veel beter passen op BKS.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
Maar de liefhebbers voor dit soort acts op Lowlands zijn dun gezaaid toch? De laatste paar jaar niet meer geweest maar ik herinner me nog goed half lege tenten bij wat 'moeilijkere indie acts' en afgaande op de recensies was dat afgelopen jaar niet bepaald beter. De tendens daarvan was dat indie-gitaar bands op Lowlands een genre in de marge is geworden terwijl op BKS de tenten voor dat soort acts vol staan. The Smile zou mijns inziens veel beter passen op BKS.
Dat The Smile beter op BKS past ben ik het mee eens. Dat het publiek dat voor dat soort acts komt dungezaaid is ben ik het ook mee eens, maar ik kan me ook voorstellen dat Lowlands juist dat soort namen blijft boeken om deze groep toch aan te trekken. Zie ook DTRH die wat mij betreft dit jaar een slag naar links maken (en BKS overtoepen voor the National)
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
604
618
Denk dat we van de nieuwe Northside namen The Clockworks ook wel met potlood kunnen noteren. Zit bij Friendly Fire in hun International roster. Fijn bandje ook; post-punk maar dan met een zanger die eens zingt ipv mompelt/schreeuw en een band die een catchy liedje weet te schrijven zonder teveel van de scherpe kantjes in te leveren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Seventheen Seconds

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Ik had Justice ook nooit wat voor BKS gevonden, vond ik vorig jaar van Chemical Brothers ook niet. Een Aphex Twin of Kraftwerk vind ik dan weer niet onder dance vallen (wel elektronisch, maar toch een stuk kunstzinniger ofzo) waardoor het wel kan.

Maar Underworld gaat echt nog wel een keer komen, daar heb ik me bij neergelegd. Mensen willen tegenwoordig teveel "lekker dansen". Daar straks schoot ik Bicep nog even door mijn hoofd als aanvullende headliner.

Nee geef mij maar een band die mij in de ziel weet te raken, dat doet mij veel meer dan een avondje "lekker dansen".
Eens ja. Zo bekijk ik ook iets Massive Attack ook niet als een dance-headliner. Jamie xx wél, maar die paste wel in de beschrijving die ik hierboven aan geef. Disclosure voelt 10 jaar te laat, imo.

Idd mbt tot dat laatste, zo heb ik het ook liever.
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Ik had Justice ook nooit wat voor BKS gevonden, vond ik vorig jaar van Chemical Brothers ook niet. Een Aphex Twin of Kraftwerk vind ik dan weer niet onder dance vallen (wel elektronisch, maar toch een stuk kunstzinniger ofzo) waardoor het wel kan.

Maar Underworld gaat echt nog wel een keer komen, daar heb ik me bij neergelegd. Mensen willen tegenwoordig teveel "lekker dansen". Daar straks schoot ik Bicep nog even door mijn hoofd als aanvullende headliner.

Nee geef mij maar een band die mij in de ziel weet te raken, dat doet mij veel meer dan een avondje "lekker dansen".
Dat een band/ act allebei kan bewerkstelligen is ook gewoon prima mogelijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
BKS heeft natuurlijk ook in 2017 Radiohead binnen gejengeld, het kan in het kader van die relatie natuurlijk wel zijn gelukt. Hoewel, Yorke stond in 2019 solo op DTRH..
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
The Smile en Massive Attack zou ik allebei top vinden. Liever Massive omdat ik dat veel betere muziek vind, maar The Smile is weer wat exclusiever en heb ik nog nooit gezien. Maar als één van die twee als 3e headliner komt ga ik het hele weekend (tenzij PJ, Slowdive, BBNG op dezelfde dag staan)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken