Best Kept Secret 2024

wil

Campingartiest
20 jan 2015
84
59
Laat me maar verrassen. Komt straks gewoon nog een headliner boven die Disclosure degradeert naar voorprogramma van Justice. Iedereen weer blij. 😀 Die eerste worp is met veel dance om Justice en Disclosure te hypen… de bands komen nog.
Er komen vast nog meer goede namen bij …. zeker in het midden segment. Onderin zit al genoeg leuks en voor de rest wordt het weer drie dagen bier en genieten. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.271
3.846
Vraagje:
Is n weekendje BKS goed alleen te doen? Ik weet nl niet of ik m'n partner zo ver krijg om mee te gaan...
Wat mij betreft het festival bij uitstek om goed alleen te kunnen doen. Vanwege de gemoedelijke sfeer maak je snel contact en de nadruk ligt toch vooral op muziek ontdekken en heerlijk eten. Mijn vriendengroep gaat standaard naar GMM en een ander deel juist weer naar DTRH vanwege het feesten. Ik neig altijd meer naar BKS, dus ben al een paar keer solo gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik denk dat er veel mensen zijn, ook hier op het forum, die minstens net zo hard werken maar alsnog niet een koopwoning kunnen krijgen. Jongeren kunnen de ticketprijzen van tegenwoordig gewoon niet meer betalen en ik vind het prima dat de doorsnee bezoeker met een fulltime baan wat meer betaalt als dat betekent dat ook jongeren zonder een rijke papa en mama naar festivals kunnen.
Je weet niet wat je zegt. Mijn vader heeft al zijn geld vergokt en aan drugs en drank verspeeld. Dagelijks met huiselijk geweld te maken gehad, en toen ik ooit een keer iets had teruggedaan heeft dat uithuisplaatsing veroorzaakt, daardoor heb ik geen schooldiploma's mogen behalen. Maar zodra ik kon en mocht werken heb ik dat alsnog gedaan, kut baantjes, en van dat beetje geld ben ik gaan werken en investeren waar ik nu ben. Zelf en alleen. Dus ga nu niet lopen roepen dat ik rijke ouders heb. Fucking hell ik onderhoud mijn eigen moeder financieel nog zelfs. Net als of ons altijd alles is komen aanwaaien omdat we alleen wat ouder zijn.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.786
3.736
Je weet niet wat je zegt. Mijn vader heeft al zijn geld vergokt en aan drugs en drank verspeeld. Dagelijks met huiselijk geweld te maken gehad, en toen ik ooit een keer iets had teruggedaan heeft dat uithuisplaatsing veroorzaakt, daardoor heb ik geen schooldiploma's mogen behalen. Maar zodra ik kon en mocht werken heb ik dat alsnog gedaan, kut baantjes, en van dat beetje geld ben ik gaan werken en investeren waar ik nu ben. Zelf en alleen. Dus ga nu niet lopen roepen dat ik rijke ouders heb. Fucking hell ik onderhoud mijn eigen moeder financieel nog zelfs. Net als of ons altijd alles is komen aanwaaien omdat we alleen wat ouder zijn.

Maar.
Dat zegt ie toch ook niet
 

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
77
112
Vraagje:
Is n weekendje BKS goed alleen te doen? Ik weet nl niet of ik m'n partner zo ver krijg om mee te gaan...
Het zal sowieso per persoon verschillen, maar juist bij BKS valt me op dat de groepen doorgaans niet zo groot zijn (weinig vriendengroepen die met 25 man naar BKS gaan (zoals gebruikelijker bij DTRH/LL). En als je dan nog binnen je groep opsplitst (Joost wil naar A, Tim naar B etc.), krijg je al meer eenmansfracties.

Kortom: gewoon doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en teunajax

PatrickB

Playlistbediener
12 jun 2023
20
12
Zouden ze er echt niet zo naar kijken bij FKP Scorpio?
Ja natuurlijk kijken ze zo. Zover ik weet is er nog nooit een headliner gedeeld door BKS en Live is Live. Ik snap niet zo goed dat iedereen The National verwachtte toen hun optreden op Live is Live werd aangekondigd…..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Anyway, ik twijfel nog om een kaart te kopen. De rest heeft niet echt zin om mee te gaan vanwege de zwakte van het affiche. Dus mogelijk dat ik alleen ga dit jaar.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Je weet niet wat je zegt. Mijn vader heeft al zijn geld vergokt en aan drugs en drank verspeeld. Dagelijks met huiselijk geweld te maken gehad, en toen ik ooit een keer iets had teruggedaan heeft dat uithuisplaatsing veroorzaakt, daardoor heb ik geen schooldiploma's mogen behalen. Maar zodra ik kon en mocht werken heb ik dat alsnog gedaan, kut baantjes, en van dat beetje geld ben ik gaan werken en investeren waar ik nu ben. Zelf en alleen. Dus ga nu niet lopen roepen dat ik rijke ouders heb. Fucking hell ik onderhoud mijn eigen moeder financieel nog zelfs. Net als of ons altijd alles is komen aanwaaien omdat we alleen wat ouder zijn.
Maar dat zeg ik toch ook helemaal niet? Heb enorm veel respect dat je jezelf uit die situatie hebt weten te tillen en nu financieel stabiel genoeg bent om een huis te kunnen kopen. Maar er zijn ook veel mensen die dat niet lukt, ook al werken ze ook hard, en hebben ze misschien een "makkelijkere" jeugd gehad. Veel mensen die nu starter zijn lukt het niet om een huis ts kopen, ook al werken ze beide fulltime, laat staan als je alleenstaand ben.

Dat ik zeg dat ik het ook fijn vind dat jongeren zonder een rijke papa of mama maar een festival kunnen heeft natuurlijk geen betrekking op jou Indiaantje, ik kan aan je gebruikersnaam al zien dat je niet onder de 21 bent haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: jopkins

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Na enige twijfel toch maar weer een huisje geboekt via Beekse Bergen. Ze gingen idd best snel, sneller dan vorig jaar volgens mij ( alhoewel er nu nog genoeg over zijn). Was in eerste instantie niet super enthousiast over de lineup, maar inmiddels toch al weer namen ontdekt die ik graag zou willen zien; Baxter Dury, Chastity Belt en La Femme(!).
Ondanks dat dtrh wat betere headliners heeft dit jaar, is dit festival toch niet echt een optie voor mij. Zie het al voor me bij The National, het 'feestpubliek' dat dwars door About Today heen lult..
 

boesOne

Playlistbediener
7 feb 2023
12
30
Wij hebben ook wederom een huisje geboekt. Ik zie graag nieuw spul maar heb op zich geen probleem met een DJVT tussendoor. PJ Harvey heb ik heeel veel zin in. In mijn vriendengroep is er dit jaar juist een aanwas van mensen die naar BKS gaan. Ik hoop stiekem op nog wat betere electronica. Justice en Disclosure zijn vrij plat. Floating points is ok, maar er mag nog wel iets bij in die sector. Een Rival Consoles ofzo. Iets spannender dan Disclosure graag.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Hoewel ik een hele andere achtergrond heb dan @Indiaantje89 en die korting me eigenlijk zal jeuken begrijp ik het sentiment van zijn tirade wel. Het is natuurlijk geen recht van studenten om naar een festival te gaan. Sterker toen ik eind jaren 80/begin jaren 90 studeerde was dat helemaal niet gebruikelijk. Studerenden van nu heb nogal een verkeerd beeld van de "rijkdom" tijdens de studentenjaren van mijn generatie. En toen ik een huis kocht was ik degene met het kleinste en duurste huis in de familie en kon dat als single uitsluitend betalen omdat de directie waar ik al 5 jaar voor voor werkte mij nogal goed beloonde voor mijn werk. Voor 98% van de singles was dat huis begin deze eeuw ook al ver buiten bereik. Ja, er is nu een dikke huizencrisis, nee het is niet alsof de 50-ers hier massaal naar festivals gingen in hun jonge jaren en daarna rustig wachtten tot er een huis in hun schoot werd geworpen. Iedereen die dat wel denkt heeft een bijzonder historisch besef. Dat gezegd hebbende, heb ik ook geen enkele moeite met die korting dus geniet ervan.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en Davidd

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Haha, je krijgt er de tranen van in je ogen, en niet van ontroering begrijp ik? Heerlijk herrie hoor :cool:
Ik vind het serieus één van de slechtste dingen die ik de afgelopen vijf jaar heb gehoord. En nog super saai ook. Maar dit soort dingen hoort op BKS, soms een misser, vaker een dikke hit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
297
En ik geloof ook gewoon in de Mojo/LiveNation combideal van Ziggo Dome + een Mojo festival. Het lijkt me echt moeilijk voor BKS om hiertegen op te boksen.
Ik vermoed dat we nooit een hoofdact van het kaliber LCD Soundsystem of Arctic Monkeys zullen zien op BKS. Met de enorme prijsstijgingen die we de afgelopen jaren bij elk festival hebben gezien, zijn ze simpelweg te duur voor het niet al te grote festival dat BKS is. Als ze daaronder nog wel goed kunnen scoren, vind ik het allemaal prima.
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en Jelle

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
297
Waarom de fuck betaald ik € 80,00 meer voor een ticket terwijl ik GEEN ticket wil voor de camping, en omdat ik niet onder de 21 ben??? Als of ik geen hypotheek heb om af te betalen. Niet dat ik de jongeren niks gun hoor.. maar wtf.
Zeg je dat bij elke korting voor jongeren of ouderen?

Het lijkt me een feit dat er nog heel weinig jongeren rondlopen op festivals, veel minder dan zeg 10 jaar geleden.
Het lijkt me ook een feit dat jongeren onder de 21 – en daar zitten dus ook scholieren bij – over het algemeen minder te besteden hebben dan volwassenen, ook als ze een hypotheek hebben.

Nu hoeven festivals niet aan liefdadigheid te doen, maar enkel puur naar de toekomst kijkend is het toch logisch dat BKS jongeren ook wil binden en ze dus de mogelijkheid biedt om goedkoper een kaartje te kopen?

Ik heb dit jaar op Lowlands volgens mij precies twee tieners gezien. Nu was dat niet geheel toevallig onze tweeling en die zijn volledig gek van muziek, maar hoe gaan die iemand van school meekrijgen als ze voor Lowlands 300 euro en voor BKS 280 euro moeten aftikken? Overigens ken ik een van de medewerkers van BKS en die vertelde me dat juist omdat zij op Lowlands hetzelfde zagen daar het zaadje voor dit idee is gepland.

Kortom, ik juich het initiatief zeer toe. Jeugd hebben we gewoon nodig op festivals, voor de sfeer, voor de mix, voor de toekomst.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik vermoed dat we nooit een hoofdact van het kaliber LCD Soundsystem of Arctic Monkeys zullen zien op BKS. Met de enorme prijsstijgingen die we de afgelopen jaren bij elk festival hebben gezien, zijn ze simpelweg te duur voor het niet al te grote festival dat BKS is. Als ze daaronder nog wel goed kunnen scoren, vind ik het allemaal prima.
Ben hier ook wel bang voor. Gaat dan wel lastig kiezen worden de volgende jaren. Ik hou gewoon van de BKS undercard + terrein/sfeer, maar wil dan toch ook wel die grotere namen zien dien nu op DTRH staan, maar het is gewoon echt te duur om naar beide festivals te gaan.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
297
Wel grappig hoe ze op Instagram alle positieve reacties liken en de negatieve reacties of vragen over de line-up negeren.

Ik denk eigenlijk wel dat de kaartverkoop dit jaar gaat tegenvallen. Iedereen heeft het erover dat de halve vriendengroep al is afgehaakt, en ik denk dat er voor internationals ook niet echt een reden is om te komen. Alle interessante grotere namen staan dit jaar ook gewoon op Primavera, en dat is nog goedkoper ook. Een redelijk unieke boeking als Aphex Twin zit er dit jaar ook niet tussen ofzo.

En blijkbaar is Justice ook nog eens een best dure headliner, vraag me wel af hoeveel kaarten die verkopen.
De tegenvallende verkoop was de vorig editie ook een eeuwig punt van discussie hier. Zelfs toen ik uit eerste hand wist te vertellen dat er meer kaarten waren verkocht dan een jaar eerder. Dat klopte ook niet, tot we het terrein opliepen.

Er hangt wellicht minder daar-moeten-we-bij-zijn-sentiment om het festival. Geen groepen om gezamenlijk een feest te bouwen. Minder hipsters, meer muziekliefhebbers die uit zichzelf gaan omdat de muziek goed is en de sfeer geweldig, zonder dat aan de grote klok te hangen. Plus zoveel Belgen waardoor we ook niet weten hoe er daar naar BKS wordt gekeken. Dat is zo'n beetje mijn inschatting.

Uiteindelijk weten wij hier niks en is de rest enkel speculeren. Maar als ik tzt weer iets hoor, zijn jullie de eersten die het weten. ;-)
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: hallodaar en jopkins

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
De tegenvallende verkoop was de vorig editie ook een eeuwig punt van discussie hier. Zelfs toen ik uit eerste hand wist te vertellen dat er meer kaarten waren verkocht dan een jaar eerder. Dat klopte ook niet, tot we het terrein opliepen.

Er hangt wellicht minder daar-moeten-we-bij-zijn-sentiment om het festival. Geen groepen om gezamenlijk een feest te bouwen. Minder hipsters, meer muziekliefhebbers die uit zichzelf gaan omdat de muziek goed is en de sfeer geweldig, zonder dat aan de grote klok te hangen. Plus zoveel Belgen waardoor we ook niet weten hoe er daar naar BKS wordt gekeken. Dat is zo'n beetje mijn inschatting.

Uiteindelijk weten wij hier niks en is de rest enkel speculeren. Maar als ik tzt weer iets hoor, zijn jullie de eersten die het weten. ;-)
Ik had juist vorig jaar wel een beetje het idee dat er veel feestende Belgen waren die gewoon lekker Oscar & The Wolf & Goldband kwamen kijken en daardoor o.a. Alex G een beetje voor me hebben verpest. Ook vond ik dat mensen sowieso meer door dingen heen praatten, maar goed dat is blijkbaar gewoon iets waar we mee moeten leven post-corona.

De goede weersvoorspelling vorig jaar zal ook mee hebben gespeeld.
 

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
82
129
Ik vermoed dat we nooit een hoofdact van het kaliber LCD Soundsystem of Arctic Monkeys zullen zien op BKS. Met de enorme prijsstijgingen die we de afgelopen jaren bij elk festival hebben gezien, zijn ze simpelweg te duur voor het niet al te grote festival dat BKS is. Als ze daaronder nog wel goed kunnen scoren, vind ik het allemaal prima.
Ik vraag me af of het volledig om geld draait. Deels natuurlijk wel, maar dan zou je ook geen Justice kunnen boeken. Of willen boeken eerder. Het is scheef als 1 headliner zoveel van je budget afpakt. Nogmaals: een artiest van een kaliber lager dan laten afsluiten is net zo waardevol en neemt niet zo'n hap van je budget.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Zeg je dat bij elke korting voor jongeren of ouderen?

Het lijkt me een feit dat er nog heel weinig jongeren rondlopen op festivals, veel minder dan zeg 10 jaar geleden.
Het lijkt me ook een feit dat jongeren onder de 21 – en daar zitten dus ook scholieren bij – over het algemeen minder te besteden hebben dan volwassenen, ook als ze een hypotheek hebben.

Nu hoeven festivals niet aan liefdadigheid te doen, maar enkel puur naar de toekomst kijkend is het toch logisch dat BKS jongeren ook wil binden en ze dus de mogelijkheid biedt om goedkoper een kaartje te kopen?

Ik heb dit jaar op Lowlands volgens mij precies twee tieners gezien. Nu was dat niet geheel toevallig onze tweeling en die zijn volledig gek van muziek, maar hoe gaan die iemand van school meekrijgen als ze voor Lowlands 300 euro en voor BKS 280 euro moeten aftikken? Overigens ken ik een van de medewerkers van BKS en die vertelde me dat juist omdat zij op Lowlands hetzelfde zagen daar het zaadje voor dit idee is gepland.

Kortom, ik juich het initiatief zeer toe. Jeugd hebben we gewoon nodig op festivals, voor de sfeer, voor de mix, voor de toekomst.
Als de kortingen niet in verhouding staan wel, ja. Als ze zogenaamd zo betrokken zijn dan laten ze ons ook niet dit soort bedragen betalen. Dat alleen jongeren het zo slecht hebben is gewoonweg niet waar. Ook onder de volwassen krijg je op deze manier onderscheid tussen arm en rijk. Geen idee waarom dit volgens jullie niet belangrijk is en dat dit alleen zou moeten gelden voor jongeren.

Daarnaast wil ik van die jongeren ook wel eens weten hoe vaak ze per week stappen en wat ze uitgeven. Wat voor type kleding ze dragen, welke iPhone versie ze in hun zak hebben, welke streamingdiensten ze maandelijks afnemen, en waar ze naartoe zijn geweest afgelopen vakantie en hoe vaak. Als we dan toch alles in stereotypes gaan trekken dan zou ik dit ook wel willen weten.

Ik snap best wel dat je jongeren wilt stimuleren, maar dit verschil is gewoon ridicuul. Ik heb ook 2 jongeren kinderen thuis zitten die later misschien dat geld wel zouden kunnen gebruiken. Ja, ik persoonlijk kan het missen en heb het er voor over. Maar er zijn genoeg volwassenen die ook deze kortingen zouden kunnen gebruiken.

Daarnaast slaat deze discussie sowieso al zo dood als een pier als je Discoslure en DJVT boekt van dat geld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • bvdb