Best Kept Secret 2024

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
82
129
En dan nu in de objectieve hoek van commentaar: waar blijft de spotifylijst? Ik wil makkelijk inluisteren en mezelf ophypen voor iets over pas een half jaar.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
298
Als de kortingen niet in verhouding staan wel, ja. Als ze zogenaamd zo betrokken zijn dan laten ze ons ook niet dit soort bedragen betalen. Dat alleen jongeren het zo slecht hebben is gewoonweg niet waar. Ook onder de volwassen krijg je op deze manier onderscheid tussen arm en rijk. Geen idee waarom dit volgens jullie niet belangrijk is en dat dit alleen zou moeten gelden voor jongeren.

Daarnaast wil ik van die jongeren ook wel eens weten hoe vaak ze per week stappen en wat ze uitgeven. Wat voor type kleding ze dragen, welke iPhone versie ze in hun zak hebben, welke streamingdiensten ze maandelijks afnemen, en waar ze naartoe zijn geweest afgelopen vakantie en hoe vaak. Als we dan toch alles in stereotypes gaan trekken dan zou ik dit ook wel willen weten.

Ik snap best wel dat je jongeren wilt stimuleren, maar dit verschil is gewoon ridicuul. Ik heb ook 2 jongeren kinderen thuis zitten die later misschien dat geld wel zouden kunnen gebruiken. Ja, ik persoonlijk kan het missen en heb het er voor over. Maar er zijn genoeg volwassenen die ook deze kortingen zouden kunnen gebruiken.

Daarnaast slaat deze discussie sowieso al zo dood als een pier als je Discoslure en DJVT boekt van dat geld.
Ik vermoed zelf dat Disclosure en DJVT meer kaarten zullen verkopen of mensen over de streep zullen trekken dan zo'n beetje welke andere band op het lijst. Niet mij en zeker ook niet jou zo te lezen ;-) Maar voor een publiek dat net wat verder van de BKS-muziek afstaat heb je deze acts wel nodig, denk ik. Al is de kans heel groot dat ik ze beide niet ga zien.

Verder snap ik je punt, maar ik ben het er helemaal mee oneens. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Daarom ben ik ook wat verrast dat dit door sommigen kennelijk als negatief wordt ervaren. Als ik Casbahganger was zou ik blij zijn dat zulke bands een wat groter publiek krijgen en dat je een stuk betere kans hebt om ze fatsoenlijk te zien ipv een uur voor aanvang klaar te moeten staan om zeker te weten dat je erin past.
Ik ben een van de mensen die hier negatief over is, maar dat komt gewoon puur omdat ik niet van dat genre muziek hou. Ik had bv. ook nooit iets met Iceage en Gilla band. En van dat genre staan er nu wel erg veel dingen.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
531
479
Dit inderdaad. Tussen die live acts die aangekondigd zijn lijken bovendien nog wat Casbah-namen te zitten. Er volgt nog wel wat.
Ik begrijp trouwens niet zo goed waarom er nu al namen voor the Floor in dit overzicht zitten. Zou beter geweest zijn als ze puur hadden gefocust op de live-namen.

En zo te zien doet DTRH een BKS2018'tje met die twee headliners!
Ik vrees een beetje dat de namen van The Floor nog gaan komen en dat deze dj namen gewoon in The Secret of TWO staan. Zou me niks verbazen, gezien aan de bovenkant er ook een duidelijke verschuiving is naar dance.
Bekijk bijlage 7191
Nou we hebben wel gewoon een buitenlandse artiest met een Top 10 Nederlandse wrapped notering op Best Kept Secret.
Nou zeker! Als het het niveau heeft van de rest van dat lijstje dan sta ik vooraan!
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

zworp3

Support act
17 mei 2018
854
561
Ik vrees een beetje dat de namen van The Floor nog gaan komen en dat deze dj namen gewoon in The Secret of TWO staan. Zou me niks verbazen, gezien aan de bovenkant er ook een duidelijke verschuiving is naar dance.
Bij The Glimmers, Hauptgast, Unruly Phoenix en Dokter en Dochter Moon staat er expliciet bij dat ze op The Floor staan. Library Card (DJ Set) zal - zoals alle sets van optredende artiesten - ook gewoon daar zijn en als ik de beschrijving van de meeste andere DJs lees, kan ik me niet anders voorstellen dan dat ze op The Floor staan. Dus ik denk dat in plaats van als laatste, het programma van The Floor dit keer juist als eerste bekend is gemaakt. Ook Mula B past in het rijtje van eerder bijvoorbeeld Yung Internet en Braz.
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Bij The Glimmers, Hauptgast, Unruly Phoenix en Dokter en Dochter Moon staat er expliciet bij dat ze op The Floor staan. Library Card (DJ Set) zal - zoals alle sets van optredende artiesten - ook gewoon daar zijn en als ik de beschrijving van de meeste andere DJs lees, kan ik me niet anders voorstellen dan dat ze op The Floor staan. Dus ik denk dat in plaats van als laatste, het programma van The Floor dit keer juist als eerste bekend is gemaakt.
Klopt! St. Paul had heeft al 9 namen aangekondigd voor The Floor, dus dat scheelt al een hoop. Vorig jaar kwamen die allemaal later.

Library Card (DJ set)
Unruly Phoenix (3 Step set)
Passion Deez
Phillipi (DEEWEE)
Dokter Moon B2B Dochter Moon
Hauptgast
Nadiem Shah
The Glimmers
Chew Chew
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Volgens mij lopen er vooral minder jongeren op festivals als BKS omdat ze liever naar ander type festivals gaan...niet zozeer puur om het geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Wij hadden vorig jaar een leuke ontmoeting met een festivalbezoekster die drie dagen alleen was en zich uitstekend vermaakte. Ze vertelde elke dag leuke ontmoetingen te hebben en te genieten van de bands n sfeer.
ik doe het zelf niet snel maar snap dat op een kleiner festival als BKS waar tocheen stuk minder grotere groepen de ruimte opeisen, je sneller aansluiting vindt.
Ik heb het een paar keer gedaan, o.a. de laatste twee jaar op BKS (al was ik afgelopen editie de vrijdag uiteindelijk heel de dag met mensen die ik ofwel daar had ontmoet ofwel al kende en tegenkwam). Het fijne is dat je volledig je eigen ritme kan bepalen. Het jammere is natuurlijk dat je mooie momenten alleen deelt met onbekenden om je heen. Eerst vroeg ik me ook nog wel af hoe ik de tijd tussen de optreden in moest doden, maar dat bleek geen enkel probleem, zeker niet omdat ik een boek in dwarsliggerformaat bij me had in mijn broekzak.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Gemiddeld genomen zijn er natuurlijk veel meer mensen onder de 21 dan boven de 21 die vanuit zichzelf moeilijk een festival kunnen betalen. Vanzelfsprekend zijn er jongeren onder de 21 voor wie dit niet geldt en mensen boven de 21 voor wie dit wel geldt. Maar BKS kan moeilijk een inkomens- en vermogenstoets gaan afnemen onder de kaartverkopers toch? Gewoon een goede zaak dit, wat mij betreft.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Gemiddeld genomen zijn er natuurlijk veel meer mensen onder de 21 dan boven de 21 die vanuit zichzelf moeilijk een festival kunnen betalen. Vanzelfsprekend zijn er jongeren onder de 21 voor wie dit niet geldt en mensen boven de 21 voor wie dit wel geldt. Maar BKS kan moeilijk een inkomens- en vermogenstoets gaan afnemen onder de kaartverkopers toch? Gewoon een goede zaak dit, wat mij betreft.
Bij de voedselbank zijn de hoogste gemiddeldes tussen de 35 en 50 jaar. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan wel of niet maar een festival te kunnen. Het is maar hoe je er naar kijkt. En nee ik vind het best prima dat we wat doen voor de jongeren maar nogmaals deze verhouding is scheef en staat ook niet gelijk aan wat je doet met de line-up. Jan Frederik uit Leiden gaat veel liever pillen pakken op Awakenings dan dat hij naar PJ Harvey gaat.

Daarnaast denk ik dat je jongeren idd moet trekken met het boeken van bepaalde artiesten. En het is niet zo dat ze daar in uitblinken dit jaar. Maar goed genoeg over dit onderwerp lijkt me.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Weet je wat het ding ook met die studentenkorting; ik denk niet dat je hiermee meteen jongeren zult treffen die het minder breed hebben. Ik begrijp dat het een poging tot is om die doelgroep aan te spreken, maar uiteindelijk zullen begrijpelijkerwijs ook welgestelde studenten hier in hun graantje meepikken. Bovendien; ik vind niet dat studenten die het minder breed hebben minder verdienen om naar een festival te kunnen gaan dan welgestelde. Naar festivals kunnen gaan, mag dan enigszins tegenwoordig een luxeproduct zijn. Dat wil daarom nog niet zeggen dat festivals geen moeite moeten doen om de maatschappij een klein beetje gelijker te maken. Ze is al ongelijk genoeg.

Wat ik in het clubcircuit zie passeren is dat men werkt met gradaties in sommen geld die je wil/kunt betalen. Een ticket voor BKS zou dus 210, 230, 250 en 280 kunnen kosten. Zij die het financieel breder hebben, zouden dan tickets kunnen aanschaffen aan een normale prijs van 250, zij die het minder breed hebben zouden dan hierdoor wat goedkoper tickets kunnen aanschaffen. Men is volledig vrij in het aanschaffen van goedkope of net iets duurdere tickets. Er zullen altijd mensen zijn, zeker in een steeds individualistisch wordende maatschappij, die de goedkopere tickets zullen wel aanschaffen al creëert het wel een soort van bewustzijn.

In de VS heb je dat ook, maar op een andere manier. Op basis van een aantal, vooraf bepaald, zullen tickets kunnen aangekocht worden, daarna de volgende tier, nadien weer een trapje duurder enzovoorts tot het uitverkoopt. Verschil is dan meer tijdsgebonden op basis van de vraag. Voorts, mensen die van paycheck to paycheck leven, zijn denk ik minder gemakkelijk geneigd metéén de stap zetten om zo'n grote uitgave te doen en zo misschien een goedkoper ticket zouden missen.

Stof tot nadenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Als Best Kept Secret meer studenten wil aantrekken, moest het misschien maar niet tijdens de examenperiode plaatsvinden.

Laat het nu net dát zijn wat ik zo leuk vind aan dit festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en yannickd

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Het gaat niet eens om 'meer studenten' aantrekken? Als ze meer jongeren wilden aantrekken, dan hadden ze ook 'jonger' geprogrammeerd. Welke 18 à 20-jarige heeft nu al gehoord van PJ Harvey of Justice..
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Gebruikers die dit onderwerp bekijken