Zeg je dat bij elke korting voor jongeren of ouderen?
Het lijkt me een feit dat er nog heel weinig jongeren rondlopen op festivals, veel minder dan zeg 10 jaar geleden.
Het lijkt me ook een feit dat jongeren onder de 21 – en daar zitten dus ook scholieren bij – over het algemeen minder te besteden hebben dan volwassenen, ook als ze een hypotheek hebben.
Nu hoeven festivals niet aan liefdadigheid te doen, maar enkel puur naar de toekomst kijkend is het toch logisch dat BKS jongeren ook wil binden en ze dus de mogelijkheid biedt om goedkoper een kaartje te kopen?
Ik heb dit jaar op Lowlands volgens mij precies twee tieners gezien. Nu was dat niet geheel toevallig onze tweeling en die zijn volledig gek van muziek, maar hoe gaan die iemand van school meekrijgen als ze voor Lowlands 300 euro en voor BKS 280 euro moeten aftikken? Overigens ken ik een van de medewerkers van BKS en die vertelde me dat juist omdat zij op Lowlands hetzelfde zagen daar het zaadje voor dit idee is gepland.
Kortom, ik juich het initiatief zeer toe. Jeugd hebben we gewoon nodig op festivals, voor de sfeer, voor de mix, voor de toekomst.