Best Kept Secret 2024

Die worp van DTRH is wel tof. Maar ook wel veel dingen die BKS de afgelopen edities gewoon al had. Dus normaal dat ze een keertje skippen.
Maar toch bizar dat het DTRH-publiek tot the National wordt veroordeeld en het BKS-publiek tot Disclosure. Wat ik overigens echt niet begrijp is waarom Eefje de Visser niet gewoon headliner is op BKS. Past in alles beter dan Disclosure, ze is razend populair en waarschijnlijk ook nog goedkoper. Had ik, terwijl ik helemaal niks met haar muziek kan, een veel logischer en aantrekkelijker boeking gevonden.
 
Voor een first class ticket met KLM naar New York betaal je een heel ander bedrag dan voor een cattle class ticket met Norwegian. Zo betaal je bij BKS een premium voor relatieve kleinschaligheid met een top line up. Maar BKS vervangt de laatste 2 jaar langzaam de riante FC-ligstoelen door een premium economy class stoel in de hoop dat de betere maaltijd en wc die alleen voor first class reizigers toegankelijk is reizigers toch verleidt die hoge ticketprijs te blijven betalen. Hier lees ik dat die wil steeds verder afneemt en dat het gebodene voor velen niet meer opweegt tegen de ticketprijs, een simpele economische afweging. Zo zet BKS zichzelf wel langzaam buitenspel. Maar misschien kan het niet anders omdat de oorspronkelijke doelstelling van het festival misschien niet winstgevend te exploiteren valt. Ik neem het een bedrijf ook niet kwalijk als ze verlieslatende festivals niet organiseren.
Eens, en dat is ook de reden waarom DTRH zo snel is opgeschaald. Met die kleinere aantallen bezoekers van de eerste jaren red je het niet. (En in ons kapitalistische systeem moeten bedrijven winst maken natuurlijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela
Wat zou die line-up van BKS helemaal anders aanvoelen als er iets anders had gestaan dan Disclosure als headliner.
Ik heb echt weinig reden om ontevreden te zijn over deze line-up. Ben een grote fan van PJ Harvey (maar heb haar pas nog gezien) en heb enorm veel zin in Justice. Daarnaast ook heel wat undercard namen die ik zou willen zien. Maar die meuk van Disclosure die bovenaan de affiche staat te pronken is een dikke, etterende doorn in mijn oog.
"Ga dan niet kijken". Nee, natuurlijk niet, maar er voelt iets fundamenteel mis aan deze boeking die heel het festival een bittere smaak geeft.

En in geen honderd jaar krijg ik met deze line-up iemand uit mijn omgeving overtuigd om mee te gaan.

Ik wacht wel even op de line-up van Dour. Als die Justice zouden kunnen strikken, pik ik die daar wel een dagje mee en hou ik BKS komend jaar voor bekeken.
 
Er zitten echt hele mooie dingen bij. Maar ook steeds meer dingen waar de oerbezoekers van BKS, die sowieso ieder jaar best kritisch zijn, weinig mee hebben. Dit forum is een mooie plek om daar over te klagen en de ergernis weg te schrijven zodat we daarna weer als blije burgers agressieloos de maatschappij in kunnen. Maar Christus te Paard, Water from your Eyes.....
Haha, je krijgt er de tranen van in je ogen, en niet van ontroering begrijp ik? Heerlijk herrie hoor :cool:
 
Dat mag toch ook wel? Leuk die kleinere acts, maar daarvoor kan ik naar andere goedkopere festivals die dit ook bieden. Snap niet waarom het glas altijd maar halfvol moet zijn terwijl de minpunten zo overduidelijk zichtbaar zijn.
De minpunten zijn overduidelijk maar dat wil toch niet zeggen dat je niet enthousiast kan zijn over wat je wel aanspreekt?
 
Jungle, Ty Segall, Michael Kiwanuka, LCD Soundsystem, The National, Eefje de Visser, Khruangbin, Deus.... Lekker rijtje namen hoor.
 
Als ik het zo vergelijk zijn de headliners beter bij DTRH, maar alles daaronder is bij BKS echt veel beter. En door de jaren dat ik de festivals heb gecombineerd, weet ik dat ik voor dat tweede kom, en idd wat serlurxela zegt, het hebben van meer ruimte en rust op het terrein. Vraag me alleen af hoeveel mensen dat ook zo denken.
Met The National en (met name) LCD heb je twee geweldige headliners die het heel goed op BKS zouden doen. The National met hun ingetogen liedjes. Dat werkte enkele jaren geleden heel goed, nu bijgestaan door twee prachtige albums. En LCD is ook fantastisch. Beide bands hebben recentelijk natuurlijk op BKS gestaan, maar als je LCD vergelijkt met Disclosure (gaaap).

BKS had ook op save kunnen spelen door Eefje de Visser en, bijvoorbeeld, Spinvis te boeken. Dat zijn relatief veilige namen die het heel goed doen bij een groot publiek. Ik vind de undercard van BKS redelijk. Natuurlijk valt er genoeg te ontdekken, passend bij BKS, maar het is wel erg graven in een behoorlijke wirwar aan namen. Zit weinig lijn in. Palms Trax, Ty Segall, Psychedelic Porn Crumpets, The Last Dinner Party, The Gaslight Anthem, dEUS. Poe...
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en team-0
The National is vooral erg omdat ze die hadden kunnen hebben. LCD lijkt dan nog niet in Europa te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
La Femme kan ook heel leuk worden. Toch als ze die in een tent zetten. Ik zie het nog gebeuren dat ze die een vroege spot op de main geven en dan wordt het een sof.
Prettig gestoorde synth band. Denk een beetje aan hoe Metronomy in 2022 een fantastisch feestje bouwde in de TWO, maar in 2017 geen deuk in boter kon slaan op de main.
 
Er zijn momenteel 40 live acts en 15 DJ's aangekondigd als ik correct tel.
Ik ben even gaan kijken naar wat er vorig jaar stond (enkel gekeken naar One, Two, Secret, Casbah & Coney Island) en toen stonden er 73 live acts en 52 DJ's.

Dit wil zeggen dat er echt nog wel een heel pak live acts dient aangekondigd te worden.
Het is mogelijk dat dit gewicht eerder richting de Casbah / Secret namen ligt. Daar heb ik geen onderverdeling in gemaakt.
Maar dat stemt me nog steeds lichtjes optimistisch over wat er nog komen kan.

EDIT:
DJ = alles wat op The Floor, tussen Casbah bands, op Coney Island of 's nachts in The Secret / Casbah speelt.
Live - act = alles wat op One, Two & overdag in The Secret / Casbah speelt
 
Er zijn momenteel 40 live acts en 15 DJ's aangekondigd als ik correct tel.
Ik ben even gaan kijken naar wat er vorig jaar stond (enkel gekeken naar One, Two, Secret, Casbah & Coney Island) en toen stonden er 73 live acts en 52 DJ's.

Dit wil zeggen dat er echt nog wel een heel pak live acts dient aangekondigd te worden.
Het is mogelijk dat dit gewicht eerder richting de Casbah / Secret namen ligt. Daar heb ik geen onderverdeling in gemaakt.
Maar dat stemt me nog steeds lichtjes optimistisch over wat er nog komen kan.

EDIT:
DJ = alles wat op The Floor, tussen Casbah bands, op Coney Island of 's nachts in The Secret / Casbah speelt.
Live - act = alles wat op One, Two & overdag in The Secret / Casbah speelt
Laten we hopen dat er idd nog wat meer aangekondigd wordt voor TWO/Secret. Juist daarin was de editie van vorig jaar zo succesvol.
 
Nog eens door de line-up gegaan.

"Hé, die ken ik en wil ik zien !" : 10 namen
"Hé, die ken ik niet, maar zou nog wel iets voor mij kunnen zijn !" : 23 namen

Daarmee zou het toch moeten lukken om drie dagen te vullen. Zeker als er nog wat bijkomt.

Alleen dat Disclosure bovenaan de affiche... Wat een miskleun...
 
Wat ik wel moeilijk begrijp, gingen die niet meeboeken met Scorpio?

Northside, Live is Live, Hurricane/Southside… En dan nog bepaalde acts mislopen. Mja.
 

Users who are viewing this thread