Best Kept Secret 2024

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
De Bravo puilde uit op LL22, ze hebben een nieuw album, AFAS show is ver vantevoren uitverkocht, hebben mooie en leuke productie. Lijkt me prima headliner voor ze.
De Bravo peilde uit omdat het achterlijk hard regende tijdens die show
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
686
624
Ik denk dat The National naar DTRH gaat, maar ze hebben met BKS nog wat goed te maken. Ben benieuwd want voor beide festivals een prachtige headliner natuurlijk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Ik denk dat The National naar DTRH gaat, maar ze hebben met BKS nog wat goed te maken. Ben benieuwd want voor beide festivals een prachtige headliner natuurlijk.
Met de 2020/2021-boeking, de verschillende keren dat Maurits in interviews naar the National heeft verwezen, de 'like' van BKS van het bericht van the National na hun Ziggo-show zou ik het best verrassend vinden als the National niet op BKS zou staan.

Gewoonlijk delen Southside/Hurricane meer namen met Pinkpop dan met BKS, maar afgelopen jaar stond bijvoorbeeld wel the 1975 als sub op beide festivals. Southside/Hurricane delen gewoonlijk geen grotere namen met DTRH.

The National en Pinkpop vind ik geen match, en ik denk dat zowel band als festival er weinig mee te winnen hebben. Ik snap de vergelijking met TWOD (staan allebei in Ziggo, zijn allebei indie), maar muzikaal sluit TWOD met de wat Springsteen-vibe veel meer aan bij het Pinkpop-publiek. Een nummer als Vanderlyle gaat bijvoorbeeld nooit werken in Landgraaf (zeker niet met dat omgedraaide noordpodium).

Dat podium aan het strand bij Hilvarenbeek met zonsondergang is natuurlijk ook de beste plek om the National live te zien.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Volgens mij heeft The National in de ZiggoDome wel bewezen dat ze hun show bombastisch neer kunnen zetten en dat daarmee de Pinkpop's en Werchters eerlijk gezegd daar wel haalbaar mee zijn.

En misschien is het "vies" om over te praten. Maar voor een band bereik je weer veel meer crowd en buzz als je op Pinkpop subheadliner staat dan als headliner op BKS. Er wordt veel meer over gepraat, hogere publieksaantallen, meer nieuwsmedia etc. Hierdoor wordt je als band weer groter, en krijg je weer groei in je gages en dergelijke.

Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat het zo is hoor. Maar die show in de ZiggoDome heeft mij wel overtuigd dat The National geen kleine Indie band meer is. Als fan zijnde hoop ik natuurlijk wel op een BKS.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Volgens mij heeft The National in de ZiggoDome wel bewezen dat ze hun show bombastisch neer kunnen zetten en dat daarmee de Pinkpop's en Werchters eerlijk gezegd daar wel haalbaar mee zijn.

En misschien is het "vies" om over te praten. Maar voor een band bereik je weer veel meer crowd en buzz als je op Pinkpop subheadliner staat dan als headliner op BKS. Er wordt veel meer over gepraat, hogere publieksaantallen, meer nieuwsmedia etc. Hierdoor wordt je als band weer groter, en krijg je weer groei in je gages en dergelijke.

Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat het zo is hoor. Maar die show in de ZiggoDome heeft mij wel overtuigd dat The National geen kleine Indie band meer is. Als fan zijnde hoop ik natuurlijk wel op een BKS.
Ik denk wel dat je gelijk hebt dan het zou kunnen, maar mij lijkt het verschrikkelijk. The National op dat omgekeerde Noordpodium, met een strak omlijnd tijdschema van een uurtje, met een vol veld met publiek dat alleen maar geïnteresseerd is in een Rammstein of Metallica daarna op het zuidpodium...
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Zwaan

Playlistbediener
8 dec 2022
38
72
The Libertines komen in maart met een nieuw album. Die zou ik toch ook wel graag weer op BKS willen zien. Een headlinerpositie zoals in 2015 zal er niet meer inzitten, maar wellicht als sub?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik ga voor BKS of DTRH, afhankelijk waar the National komt. En hoop stiekem op BKS. Lowlands en DTRH liggen alweer redelijk dicht bij elkaar wat betreft beleving. En omdat ik wel naar LL ga, is die belevings-behoefte al redelijk occupied.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.009
Sinds op het forum volle ziggo's en afas live's niet 1 op 1 gelijkgesteld worden met (sub)headliner spots op Nederlandse majors, zou ik willen beargumenteren dat een volle bravo nog minder zegt. Die tent staat voor de meest interessante optredens troosteloos leeg en anderzijds vol voor de grootste 'meuk'. Daarmee niks tegen Jungle, die zijn wat mij betreft hartstikke welkom op bks.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Live is Live keert ook terug in juni en kennelijk gaat de naam the National daarvoor rond. Als dat zo is dan zou het dus goed kunnen dat FKP Scorpio een deal voor meer festivals heeft gemaakt. Dan wordt the National op BKS nog een stapje zekerder
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
108
134
Misschien overlappend met voorgaande jaren en niet geheel realistisch, maar hierbij mijn wensenlijstje bks 2024:

Slowdive - Radiohead - Beach House - MGMT - black midi - Men I Trust - JPEGMAFIA - Cults - Sweet Trip - King Krule - Duster - Thom Yorke (solo) - Portishead - Little Simz - Dean Blunt - Panchiko - Ares - Ichiko Aoba - The avalanches - Deftones - Vampire Weekend - current joys - The strokes - declan mckenna - my bloody valentine
Sweet Trip zijn gestopt en komen ook niet meer bij elkaar :/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken